Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter nedbäddad i fåtöljen och lyssnar på ljudbok. Tackar universum för febernedsättande efter en riktigt vidrig natt.
Ringde vårdcentralen exakt när de öppnade. Fick telefontid 8min senare. Pratar med sköterskan som säger att ärendet ska tas upp på ronden och att de återkommer efter kl 12… konstigt att det aldrig går att få tid om allt ska ske efter lunch.. :cautious:
Saknar VC på Gotland som hade drop-in-system för sådana här besvär.
 
Snart dags att göra mig iordning och åka och jobba. Ska hoppa in på mitt gamla jobb några timmar då hen som skulle jobbat blivit sjuk och dom hade ingen annan som kunde just dom arbetsuppgifterna.
Snart 1 år sedan nu jag var dit och jobbade med just den biten. 😅
"Tur" att det sitter djupt inprintat efter 11 år. :angel:
 
Trött. Försöker komma igång men det är trögt idag. Frustrerande att jag är mitt emellan två täcken. Vinterduntäcket vaknar jag av att jag svettas, sommardunet fryser jag med. Just nu har jag vinterdunet när jag går och lägger mig och ett annat svalare täcke när jag vaknar mitt i natten av att jag svettas, bredvid mig i sängen.

Det var förvånansvärt kallt imorse när jag gick till bussen. Fruset så jag gissar på några minus. Kanske ska gå och koka dagens första kopp te.
 
På jobbet och har redan avklarat en massa grejer. Känner dock att orken verkligen tryter, så jag ska bromsa ganska rejält nu. Har egentligen massor att göra dock :cautious:

Sitter och drömmer om eftermiddagen, då blir det tårta (jag tänker köpa en hel till mig själv :angel:) för att fira att jag förhoppningsvis aldrig mer behöver se en viss person.
 
Kollar på självvattnande balkonglådor. Eftersom mitt balkongräcke hänger några centimeter in från själva 'väggen' så behöver jag ha någon slags konsol för att de ska hänga rakt - jag avskyr balkonglådor som hänger snett inåt. Brukade fixa det med gamla vhs, men nu har jag inga kvar. De jag kollar på är dock dyra som attan.
 
Kollar på självvattnande balkonglådor. Eftersom mitt balkongräcke hänger några centimeter in från själva 'väggen' så behöver jag ha någon slags konsol för att de ska hänga rakt - jag avskyr balkonglådor som hänger snett inåt. Brukade fixa det med gamla vhs, men nu har jag inga kvar. De jag kollar på är dock dyra som attan.

Jag har gjort en egen variant med de balkonglådor jag vill ha. Botten full med vatten, ställer roskrukor som har precis samma mått så att de når vattnet när det är som högst, klipper kapillärduk så att den når ner till botten av balkonglådan och kan suga upp vatten när de är låg nivå. :) Inte lika raffinerat som de dyra varianterna, men precis samma lösning som i många självvattnande krukor man kan köpa.

(Eftersom jag bor i ett regnhål så har jag borrat avrinning en bit upp också, annars blir det översvämmning varje gång det är skyfall. Rekommenderas väl inte om man har dem mot väggen. :D )
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 172
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
72 318
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 128
Senast: Bonita4
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp