Förmiddagens jobb med möten och annat avklarat så nu blir det skönt att komma ut i solen igen. Ska göra premiärpasset på ridbanan för i år Den har tinat fram nästan helt så nu går det fint att rida där igen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har gjort en egen variant med de balkonglådor jag vill ha. Botten full med vatten, ställer roskrukor som har precis samma mått så att de når vattnet när det är som högst, klipper kapillärduk så att den når ner till botten av balkonglådan och kan suga upp vatten när de är låg nivå. Inte lika raffinerat som de dyra varianterna, men precis samma lösning som i många självvattnande krukor man kan köpa.
(Eftersom jag bor i ett regnhål så har jag borrat avrinning en bit upp också, annars blir det översvämmning varje gång det är skyfall. Rekommenderas väl inte om man har dem mot väggen. )
Visa bifogad fil 140577
Jag gillar den här, från Jysk. Men måste hitta på något sätt att se till att den hänger rakt. Buggery bugger.
Jag hade satt krokar eller skruvar i väggen och hängt den direkt i ramen. Klipp eller såga av byglarna.