Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Rensade i ett skåp och hittade minnen från mina hästdagar.
Efter lunch blir det promenad i solskenet :)

1000005851.jpg
 
Jag har gjort en egen variant med de balkonglådor jag vill ha. Botten full med vatten, ställer roskrukor som har precis samma mått så att de når vattnet när det är som högst, klipper kapillärduk så att den når ner till botten av balkonglådan och kan suga upp vatten när de är låg nivå. :) Inte lika raffinerat som de dyra varianterna, men precis samma lösning som i många självvattnande krukor man kan köpa.

(Eftersom jag bor i ett regnhål så har jag borrat avrinning en bit upp också, annars blir det översvämmning varje gång det är skyfall. Rekommenderas väl inte om man har dem mot väggen. :D )

Jag köpte vad som skulle vara självvattnande mojäng och det fungerade hyfsat så kanske hoppar det. Jag vill ha snygga (vita) lådor, dvs i plast, med en konsol som gör att den hänger rakt.
 
Men då...Vitgultaktigt sekret ur ögat. Men inget röd som förra gången, det var så mycket mer uppenbart då att det var ögoninflammation 🤔. Bara tvätta på.

Hursomhelst har jag kommit fram till två saker: jag MÅSTE lägga bort mobilen för ögonens skull. För allt. Jag har ju förbrukat enorma mängder surf. Typ sjukt. Och jag drack morgonkaffet förut ur min mulle-julmugg och det är ju faktiskt VÅR 😁. Jag villhöver alltså en mullemugg, framförallt med fjordhäst, resten av året 😂😍.
 
1709817377163.png


Jag gillar den här, från Jysk. Men måste hitta på något sätt att se till att den hänger rakt. Buggery bugger.
 
Känner mig vass idag 😅 Företräder en person gentemot en handläggare. Det går bra. Inte för handläggaren dock :p
Min ernergi är lite Sverker i "Plus" (eller vad det hette) "är det såhär det ska vara??"
 
Hmm, de är bara 40 cm långa, men kanske inte behöver 80 cm fast de passar perfekt in på hur lång balkongen är :idea:
 
Promenerade hem. Jävlar vad varmt det är! Är iofs en person med dysfunktionell värmereglering men ändå!
Började tänka på sandaler och luftiga sjok och kom på att det nog är hög tid att boka pedikyr. Ett vårtecken!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 172
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
72 318
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 128
Senast: Bonita4
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp