Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
När ens lille kompis tycker man varit borta för länge.. Och dessutom ser att hennes lillesyster också planerar komma och snylta på hennes matte. 😂❤️
IMG_3353.jpeg
 
Tänk att jag aldrig vänjer mig vid att ungdomar både värmer hjärtat och sårar.
Och tänk att jag aldrig kan fatta att det är så det är med ungdomar.
Fick iaf ett jättefint meddelande av en elev som gjorde mig väldigt glad.
Efter jobbet joggade jag en runda. Det är väldigt bra medicin för min rotiga hjärna.
Äter en färsk brödbit och en god kopp kaffe.
Längtar efter att fortsätta läsa boken jag började med igår.
 
Hade ingen lust för mat ikväll. Åt ett par äggmackor och yoghurt. Precis lagom. Gör nog en kopp te lite senare!

Tyckte det började kännas lite kyligt inne, hade glömt stänga balkongdörren :rofl:

Ikväll blir det att titta på Mästerkocken också!
 
Surar över att på skräp. Har så ont i kroppen! Kan knappt ha tröja på mig för det gör så ont i huden. Blääää!

Lär sjuka mig imorgon. Känns också skräp och som att jag sviker mina elever som har så få lektioner kvar den här terminen.. 😔

Nåväl, positivt är att jag hittade en ärtsoppa i kylen som kunde inmundigas till kvällsmat. Plus att jag gick ett varv i trädgården förut och insåg att det är flera växter som börjar kika upp och att de frösådda rabarberna jag drev upp förra året verkar ha överlevt vintern i sina krukor och har nu små röda knoppar som kikar upp! 😍🙌🏻
 
Surar över att på skräp. Har så ont i kroppen! Kan knappt ha tröja på mig för det gör så ont i huden. Blääää!

Lär sjuka mig imorgon. Känns också skräp och som att jag sviker mina elever som har så få lektioner kvar den här terminen.. 😔

Nåväl, positivt är att jag hittade en ärtsoppa i kylen som kunde inmundigas till kvällsmat. Plus att jag gick ett varv i trädgården förut och insåg att det är flera växter som börjar kika upp och att de frösådda rabarberna jag drev upp förra året verkar ha överlevt vintern i sina krukor och har nu små röda knoppar som kikar upp! 😍🙌🏻
Vad är du lärare i ?
 
Har slängt 32 kemikalier...
Och sanerat kemikaliespill från någon röten gammal härdare från tusen år sedan
Och lyckats få härdare på tröjärmen trots att jag hade dräkt, handskar, glasögon, mask, hårnät och hade tejpat ordentligt runt vristerna :cautious: :arghh:
Dräkten lyckades rivas upp och i samma veva rann det en massa från burken jag lyfte.

Så nu sitter jag och mailar företaget för att se om någon minns vad som var i deras härdare och om man kan tvätta tröja med härdare i tvättmaskin, eller om det bara är att slänga den.
Borde inte proffessionella saneringsfirmor göra sånt? Du är väl kontorspersonal?
 
Gick ut i det fina vädret och roade mig med att trampa sönder iskanter, ja jag är barnslig. Givetvis halkade jag omkull och landade på ena knät. Nu är det ont och svullet, borde inte satt mig still när jag kom hem.
Fin promenad där jag en lång stund kunde stå och titta på sångsvanarna som majestätiskt flöt runt på den spegelblanka sjön. Det är otroliga mängder vatten i älven och sjön så kan inte gå där jag brukar för det är översvämmat men hittade ett fint för dagen alternativ.
 
Hade ingen lust för mat ikväll. Åt ett par äggmackor och yoghurt. Precis lagom. Gör nog en kopp te lite senare!

Tyckte det började kännas lite kyligt inne, hade glömt stänga balkongdörren :rofl:

Ikväll blir det att titta på Mästerkocken också!
Som här, jag kände inte för någon varm mat - blev en räkmacka och en kopp te :up:

Mina rea-böcker kom idag, 300 kr för allt detta tycker jag var ett fynd!
 

Bifogade filer

  • 20240306.jpg
    20240306.jpg
    328,4 KB · Visningar: 38
Sitter på jobbet och längtar hem, varit ledig några veckor förutom enstaka inhopp men vill fortsätta vara ledig. 😅

Lämnade mamma med en IKEA-kasse ren tvätt som hon skulle hänga upp i solen. Jag tar ner den i morgon då det ska vara soligt igen så det får hänga ute inatt. Kommer inte hem förrän närmare 23 ikväll och då tänker jag inte snubbla runt i mörkret och ta ner någonting.
 
Surar över att på skräp. Har så ont i kroppen! Kan knappt ha tröja på mig för det gör så ont i huden. Blääää!

Lär sjuka mig imorgon. Känns också skräp och som att jag sviker mina elever som har så få lektioner kvar den här terminen.. 😔

Nåväl, positivt är att jag hittade en ärtsoppa i kylen som kunde inmundigas till kvällsmat. Plus att jag gick ett varv i trädgården förut och insåg att det är flera växter som börjar kika upp och att de frösådda rabarberna jag drev upp förra året verkar ha överlevt vintern i sina krukor och har nu små röda knoppar som kikar upp! 😍🙌🏻

Influensa? Men du man når inte för sjukdom ❤️ fast det är pissigt
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 168
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
72 318
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 128
Senast: Bonita4
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp