Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker kaffe. Katten vill helst ligga i koppen men får nöja sig med att ligga bredvid 😅
Vill så gärna komma i tid idag så drömde att jag försov mig, fick lite panik!
(Har kollat klockan många gånger efter det :rofl:)
IMG_3201.jpeg
 
Måste verkligen komma på hur jag ska formulera mig till grannen... I morse vaknade jag kl 5 pga hans skällande hund. Nu efter kl 22 så spelas det gitarr. Jag testade att stampa i golvet utan att det blev tystare.. Nog för att folk har olika dygnsrytm, men huset är lyhört och vi hör grannen i princip varje natt...
Men finns det inte ordningsregler som du kan hänvisa till? Ska det inte vara tyst mellan kl 22 och 07 i de flesta lägenhetshus? Fast hunden kanske inte riktigt förstår det... ;)
 
Mycket knäppa drömmar.
Lyssnar på Uggla och Uggla och dricker kaffe.
Känner mig opepp på att ta tag i dagen. Skulle vilja stanna kvar i soffan och läsa.
 
Eh jo? Folk äter grönsaker även om du inte gör det.
Jag äter rotfrukter flera dagar i veckan.
Jo, det är en bas för matlagningen och går i ganska stora volymer både i butikerna, här hemma och sen lite som godis till hästarna.

Så tycker aldrig det kan bli för billigt, går alltid att köpa några kilo till och går alltid åt eftersom det är så lätt att använda även när de på ytan börjar se trista ut.
 
Men finns det inte ordningsregler som du kan hänvisa till? Ska det inte vara tyst mellan kl 22 och 07 i de flesta lägenhetshus? Fast hunden kanske inte riktigt förstår det... ;)
Jo, så är det ju. Hade det bara varit hunden, och jag visste att ägaren försökte träna hunden att inte skälla, då hade jag inte brytt mig. Nu känns det inte riktigt som att det är så. Har mött grannen några gånger när vi båda varit ute med våra hundar, men grannen tittar inte ens åt mitt håll och är omöjlig att få kontakt med så sett. Andra grannar hälsar vi på när vi möts, och då är det också lätt att nämna något kort om tex en skällande hund eller liknande. Hade önskat att det var så i det här fallet också...
 
Vaknade lite väl tidigt imorse, läs kl 4.. Så har hunnit äta frukost, städa lite och simmat på simhallen i 45 minuter.
Nu är jag dock helt slut.😅
Det var produktivt! Jag vaknade ungefär samtidigt av att hunden hoppade på mig. 🤪
Men jag har varit en zombie sedan dess och inte fått något annat gjort än att äta frukost och lida i tysthet över att jag inte fick sova mer.
 
Ja nu hade jag påpekat det tre gånger men gick till svar att man skall äta morötter...

Du ifrågasatte att folk åt rotsaker. Folk svarade att de visst gjorde det. Ser inget konstigt med det? Det är väl jättevanligt att folk äter rotsaker?

Sen skrev du i ngt senare inlägg att du måste åka ambulans om du äter morötter. Men ingen har väl tvingat dig till det? Du behöver väl inte åka ambulans för att @parellikusken äter morötter eller? ;)
 
Du ifrågasatte att folk åt rotsaker. Folk svarade att de visst gjorde det. Ser inget konstigt med det? Det är väl jättevanligt att folk äter rotsaker?

Sen skrev du i ngt senare inlägg att du måste åka ambulans om du äter morötter. Men ingen har väl tvingat dig till det? Du behöver väl inte åka ambulans för att @parellikusken äter morötter eller? ;)
Nä det var inte alls så någon annan ifrågasatte att inte morötter åts det påpekade att det var så nyttigt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 180
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
72 326
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 144
Senast: Bonita4
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp