Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Insett att de på jobbet vill inte ha kvar mig. Önskat att man säger det rakt ut, hatar otydlighet. Men idag kom insikten. Mycket lättare att hantera om de säger det rakt ut och då kan jag liksom sluta hänga upp mig på saker där. Det finns ju jobb så det oroar mig inte. Får väl be om tydlighet på måndag.
 
var på gymmet och gjorde ett styrke test,
inga förvånade resultat. armar något svagare än tidigare.
men benmusklerna har blivit mycket starkare
 
Måste verkligen komma på hur jag ska formulera mig till grannen... I morse vaknade jag kl 5 pga hans skällande hund. Nu efter kl 22 så spelas det gitarr. Jag testade att stampa i golvet utan att det blev tystare.. Nog för att folk har olika dygnsrytm, men huset är lyhört och vi hör grannen i princip varje natt...
 
Körsväng med en skapligt spicy fjordfröken idag; en sån dag 💁‍♀️. Först gick det jättefint ute på asfalten där vi blev förbikörda av en lätt lastbil med skåpsläp som efter mina anvisningar tog det försiktigt förbi; gick toppenfint så pållan fick se att inte alla just lätta lastbilar kör som idioter förbi, duktiga tjej 🥰. Menä inne i kohagen fyrade hon av ett bocksprång (vi brukar ju galoppera ett litet stycke där) och på grusvägen hemåt for hon iväg med vagnen men jag fick omgående stopp; hjortar bakom oss som skrämde henne 🙃. Sen var hon rejält het och bockade ett antal gånger till...Så tillbaka blev det en procedur att slänga på slaggjord för första gången och baske mig fortsätta ett stycke till! Nog för jag uppskattar när det är lite power i hästarna men bocka anspänd är INTE önskvärt!!
Nä nu är det sovtajm med älsklingen och katterna; honkatten kom lagom in 🥰 och i morse ville ungkatten att jag skulle backa med min kudde från sambon så han kunde lägga sig raklång mellan oss 😅🥰. Våra underbara och älskade djur (kaninerna med 🥰) ❤️.
 
Trött i ögonen. Störigt eftersom övriga delar inte är särskilt trötta :p
Har iaf ätit pizza, gått brandrond, skrivit in två nya, försökt planera morgondagen, tagit emot tre sjukanmälningar och säkert något annat också.
Nu ska jag göra en larmstyrka, kopiera beläggningslistor, göra tre säkerhetsbedömningar samt skriva in ett gäng nyhäktade men som inte får komma upp till oss än.
 
Kom precis ut från duschen och hade tid att reflektera över mitt hår. Har de senaste två duscharna skippat balsam av ren lathet. Idag hade jag en tova som behövde redas ut med kam för första gången på flera år. Pratade med sambon om det förut som tyckte håret såg torrt och frissigt ut. Vilket stämde. Vad det däremot också hade var volym och lite mer formbarhet än vanligt. Kom i alla fall fram till att inte skippa balsamet framöver 😅
 
God morgon.
Sista arbetsdagen innan semester och föräldraledighet nu då. Kommer kännas konstigt att inte träffa kollegorna på så länge. Och min kontorskompis som slutar! Kommer sakna henne. Hoppas den nya som tar över platsen är lika bra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 180
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
72 326
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 144
Senast: Bonita4
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Parfym
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp