Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det var tydligen delvis strömavbrott här. Jag märkte ingenting först för växtlampan lyste och det gick att brygga kaffe men i rummet bredvid fungerade inte datorn. Trodde sambon hade Glimra-säkrat först (dvs stängt av den på baksidan för att dammsuga) men lampan gick inte heller att tända. Sen poff kom strömmen tillbaka. Visste inte ens att det var möjligt, trodde en säkring gått. Grannen hade också haft strömavbrott.
 
Jag dricker kaffe och halvligger i schäslongen. Tog sovmorgon idag efter jobbresan. Ska jobba imorgon också. Men sen blir det nog lite lugnare. Förutom att vi ska flytta kontoret då 😅 Men det mesta är packat och vi ska inte själva slita runt med det.
 
Jag pratade med katt-hussarna på telefon. Det gick knappt att höra ngt då katterna jaaaaaamade jetehögt i serenad invid telefonluren 😅
De kommer på måndag och ska stanna en dryg vecka när hussarna åker utomlands.
 
Mysigt! Det låter lite som de tycker hussarna störde deras viktiga telefonsamtal med dig. 😻

Haha ja alltså de hörde nog min röst och gick igång på det! 😅 sen har den ena ett beteende som innebär att när man pratar i telefon så sätter han sig framför en och jamar jeeettehögt. Direkt man avslutar samtalet så tystnar han och går därifrån :rofl: Kan skapa vissa skumma situationer om man jobbar hemifrån. En gång trodde en person att jag hade ett spädbarn som skrek i bakgrunden. Lite stelt då jag bara fortsatte prata på. Hen i luren bara ”du kanske ska ta hand om…”. Jag bara ”… alltså det är en katt jag ber om ursäkt 😅
 
Haha ja alltså de hörde nog min röst och gick igång på det! 😅 sen har den ena ett beteende som innebär att när man pratar i telefon så sätter han sig framför en och jamar jeeettehögt. Direkt man avslutar samtalet så tystnar han och går därifrån :rofl: Kan skapa vissa skumma situationer om man jobbar hemifrån. En gång trodde en person att jag hade ett spädbarn som skrek i bakgrunden. Lite stelt då jag bara fortsatte prata på. Hen i luren bara ”du kanske ska ta hand om…”. Jag bara ”… alltså det är en katt jag ber om ursäkt 😅

Megara jamar inte men biter mig däremot. Lite svårt att låta proffsig när man måste avbryta och fösa undan katten och inte säga aj! Så fort jag lagt på så går hon sin väg
 
Jag väntar på min matleverans från ICA. Har inte ätit frukost ännu, har glömt, hur man nu kan göra det. Är lite trött på att äta så ofta så kan bero på det kanske.

Är trött. Vaknade i morse och oroade mig för att jag försovit mig, men jag är ju sjukskriven så jag skulle inte ens jobba i dag, men stressen när jag vaknade var gräslig.

Och plötsligt slog det mig...jag måste kanske söka sjukpenning hos FK, räcker inte med att sjukintyget kommit in? Jag har aldrig varit sjukskriven, herregud! Jag är en så förvirrad människa alltså.
 
Och plötsligt slog det mig...jag måste kanske söka sjukpenning hos FK, räcker inte med att sjukintyget kommit in? Jag har aldrig varit sjukskriven, herregud! Jag är en så förvirrad människa alltså.

Man ansöker om sjukpenning från sjukdag 15. Första 14 dagarna är det ag som betalar ut sjuklön.
 
Megara jamar inte men biter mig däremot. Lite svårt att låta proffsig när man måste avbryta och fösa undan katten och inte säga aj! Så fort jag lagt på så går hon sin väg
Cleo gör tvärt om. Hon bevärdigar mig inte med sin närvaro när jag pratar i telefon. Möjligen om jag pratar med mamma, hon är godkänd för de känner varandra. När jag lägger på kommer hon tillbaka.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 180
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
72 326
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 144
Senast: Bonita4
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp