Vad gör vi? Del CXCIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ligger i soffan och kikar på Bäst i test eftersom jag prompt skulle vakna strax innan 7. Har lite att hinna med sen innan jag åker på vandring så det är ingen ide att försöka somna om
 
Jag har upptackt en knol pa Princess Diva, Rottweiler, precis under henne's mamary glands. Hon blir 12 ar om tva veckor och ska inte genomga nagon sorts operation alls.😭 Jag vet ju vad det innebar ... men aker till vetten pa Tisdag for att hora hur mycket langre vi kan tankas fa sa jag kan boka en vet att komma hem for den sista akten.

Ibland suger livet.😢
Det är inte en juvertumör?
 
I går skrev rektorn om att vi skulle ha lovskola tre dagar på påsklovet. Och i natt drömde jag om lovskolan. Jag tycker att det är både roligt och bra så jag vet inte varför jag skulle drömma om det.
Vaknade vid 7:30. Det är ju inte konstigt när man somnar 21. Macka och kaffe och sen lite motion. Har motionerat fyra dagar i rad så det kan bli en kravlös tur. Men kroppen känns otroligt nog pigg.
 
Hittat en bok jag vill ha. Med symönster. Men jag vet inte riktigt om det är min stil.. Men den skulle kanske funka som grund för att rita egna mönster. Jag får fundera lite tror jag. Är bra sugen alltså
 
IMG_2339.jpeg

Är hundvakt!
 
Nyss lagt mig för idag efter att jag skött om alla djuren. Bytte vatten till hönsen som envisas med att sparka ner en massa spån i vattnet, fyllde på mat och plockade lite ägg. Kissat hundarna och fodrat dem och katterna. Mammas katt ligger och snusar mellan min axel och huvudet, på kudden, medan mina stackars gullpluttar får sova vid elementet för att det inte ska bli bråk. Varit till hästarna och fodrat och fick se en flock vildsvin som makligt travade genom hagen, sju stycken! :)

Ska försöka komma ihåg att ta med mig mer ägg till jobbet då flera kollegor ville ha men en tyckte det såg äckligt ut med blå och gröna ägg! 😳 Sa åt honom att han inte behövde äta av dem och att han knappast kan köpa färskare i butik, till skillnad mot att de skulle vara så gamla pga färgen att de kröp ur kylen som han trodde.
 
Chokladkatten är iförd tratt igen, efter att han på okänt sätt skaffat två blödande sår vid örat. Han är därför ännu mer plåster än han brukar (och han brukar vara ett intensivt plåster även annars). Så nu sitter vi i soffan och bara är, medan vi lyssnar på Flashback Forever
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
75 180
Senast: Glimra
·
Svar
2 004
· Visningar
72 326
Senast: Shaggy
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 144
Senast: Bonita4
·
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp