Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Trerättersmiddag intagen och det var generösa portioner så är proppmätt och ligger och tar igen mig i en soffa. Blir tidig kväll så man orkar hålla igång imorgon 😅
 
Den här trappan vi byggde till ovanvåningen. Som går precis vid vardagsrumsfönstret. Den har blivit en hit hos katten. Han ÄLSKAR att springa upp och ned för den. Speciellt på kvällen när det är mörkt och jag sitter precis innanför i mitt kära soffhörn. Kattskrälle - vad jag har hoppat högt många gånger :nailbiting: 😬 :D !!!

Sa ... kan vi fa en bild pa trappan? Skulle vara kul att se hur det ser ut. :)
 
Vilken härlig lördag 😍. Vi somnade tröööötta 22.30 och fick sova ostört så gott som 9 timmar 🥰. Gick upp och dukade upp en härlig födelsedagsfrukost och sen for jag till stallet på förmiddagen och fick sällskap på en skön promenad med hagkompisen och hans matte och så fick pållan även trava en kort stund på ridbanan 😊.
Hemma igen fick vi besök av sambons far och äldre bror på födelsedagsfika med finporslinet med smörgås, chokladkex och morotskaka innan födelsedagsmiddag ikväll på restaurangen nere i samhället med mamma och särbo som med ägarna piffat till fint vid bordet 😁 och även hängt upp ballonger "35" och så avslutningsvis melodifestivalen 😊.

Blev en riktigt härlig stund på restaurangen ikväll och alltså wow vilken mat! 😋😍. Jag berömde kocken för att oxfilén (åt Black and white så fläskfilé med) var perfekt stekt med lätt rött i mitten och choronsås jag aldrig ätit tidigare, god men att det var styrka i den- för jag inte ska glömma kocken, haha. Den berömda stjärnkocken Leon Ek har blivit delägare i restaurangen 😊 👌.
 
Fick bli efterrätt hemma till mello; kräftor och öl åt födelsedagsbarnet och chokladpudding med vispad grädde, banan och passionsfrukt 😍 och ett varsitt glas rom och cola ikväll med; den flaskan captain morgan har tagit oss 1,5 år att dricka upp så den flaskan morgan sambon fick när han fyllde år förra året är fortfarande oöppnad 😅. Men nu sovtajm!
 
Jag har just varit ute i super "nasty" vader. Mellan 1-3 grader C och snoblandat regn med tidvis harda kast byar. 🥶
Battre an Tahoe i Californien i alla fall som haft sno over Sierra Nevadas bergskedja (som sitter ihop med bergskedjan Cascades som fortsatter upp i Canada) och fatt runt 25 cm sno sedan i gar och har kast byar pa uppemot 305 km i timman.

Och nu ar det bast jag atergar till jobbet ... ugh!
 
Det hela har urartat så pass att vi nästan enats om att vi borde göra en kortfilm om en judisk förläggare (jag) som ska göra en woke version av Mein Kampf. Personligen känner jag att det bästa nog vore att gå hem och sova på saken innan vi skrider till verket 😅
Jag är alltså på väg hem 👍🏽
 
Sitter i soffan, känns som om jag sovit ganska bra ändå trots att jag vaknade vid 4 i morse för att grannen har sin flickvän på besök och vårt hus är ganska lyhört :cautious: Påminner mig om att det är den enda nackdelen med det här huset. I övrigt trivs jag väldigt bra här.

Jobb senare idag. Igår var det lika högt tempo som under en löningshelg så vi får väl se hur det blir idag. Rimligtvis borde det vara lugnare, men å andra sidan var det mer livat igår än idag så eh... Man vet aldrig. Just nu vill jag bara vila, mest för att foten gör ont. Ska sitta här och titta på några bra youtubeklipp för att muntra upp mig lite.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 680
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 672
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
320
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 497

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp