Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy f-n vad jag är bra (för ingen annan lär säga det ;)) :banana: Ja, mötet gick väldigt bra :laugh:

4A5.gif
 
Haha hon jag köpte av trodde nog att jag var en riktig boomer så hon hade typ en kurs med mig kring hur allt funkade och lämnade en slags manual 😅 liten lägenhet men det var lite "teknik" typ toucha här så händer detta. Kände mig som Agda 87 år.
Jag kände mig som att jag hade lite kurs för tantskrället när hon fick komma någon extra gång innan jag flyttade för att hon ville mäta väggar och se vilka av hennes möbler som skulle få plats.
Också liiiten lägenhet. Men det hjälpte inte. Hon var någonstans runt 65-70 och hade enbart bott i hyresrätt förut. Det var svårt att lära den gamla hunden att sitta. 😁
 
Hemma. Helt knökat redan nu på tunnelbanan eftersom det är fredag (lönehelg?) Pust. Handlade och var frestad men gick förbi choklad mfl. De vet hur de planerar de goda designarna av matvarubutiker. Hade en kompis, kompis som sysslade med det och det var rena vetenskapen bakom hur man placerade varor och vilket ljus de hade.
 
Sitter i soffhörnet och skriver (med dressyren i bakgrunden) och laddar inför att göra lasagne till middag. Så himla avancerat och besvärligt är det ju inte, men man ska ju igång med två såser, osv... Men sedan har vi ju god mat till ett par dagar, eller mer, så det är helt klart värt det :) !
 
Hemma. Helt knökat redan nu på tunnelbanan eftersom det är fredag (lönehelg?) Pust. Handlade och var frestad men gick förbi choklad mfl. De vet hur de planerar de goda designarna av matvarubutiker. Hade en kompis, kompis som sysslade med det och det var rena vetenskapen bakom hur man placerade varor och vilket ljus de hade.

Lönehelg japp. Yes, visual merchandiser sysslar ju med sånt :)
 
Sitter och väntar på bussen. En halvtimme kvar tills den kommer. Sen byte med 45 minuters väntan.

Det sitter en snubbe i väntrummet och stirrar på mig. Jag undviker aktivt ögonkontakt. Ska nog dra på mig hörlurar också, så han inte får för sig att börja prata med mig.

Vad jobbigt 👎
 
Vi har varit i stallet. A borstade ponny och jag mockade. Släppte ut ponnyn igen och gjorde färdigt inne. Tittar ut i hagen och då har han vridit hölådan 90°?! Det tog oss 5 min att få tillbaka den 😅 det är alltså lastpall med tre pallkragar och en masonitskiva på kortsidan så inget litet lätt.
 
Eftersom jag ändå var i stan erbjöd jag mig att hämta ett paket åt sambon. Det gick bra men jag fick inte kolla på det eftersom det är till mig. Ok, det kan väl inte vara så svårt. Förutom att de har tejpat hela paketet med företagsnamnet och det stod i avin 😂 Men! Vet ju inte vad som är i oavsett.
 
Upptäcker hela tiden att det är fredag i dag :laugh: Min hjärna har bestämt sig för att det är lördag och vägrar ändra sig.

Har röjt lite i källaren men det är nog allt jag kommer att göra idag. Jag är lite hängig efter TBE-vaccinationen häromdagen.
 
Oj! Varför har ni viktiga dokument i Teams? Låter som en mindre bra lösning!
Njae, alltså viktiga så som att det handlar om rutiner för vår enhet om alla möjliga saker samt lathundar för våra olika system. Inget någon kan använda till något fuffens, men det kommer att ta flera veckor att skriva om allt igen 🙈
Hoppas på att IT på något vis kan återskapa dem så jag slipper den huvudvärken...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 737
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 704
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 575

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp