Vad gör vi? Del CXCII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Platt idag. :sleep: Får kanske skylla mig själv för jag var ute och fixade en pressening för veden som kommer i eftermiddag. Så härligt att göra något!

Underbart soligt iallafall och köket är fixat och fint.

Jag ligger under tyget som ska bli filt och soffkuddar och typ planerar dem. Testvilar. :p
 
Jag har slutat för dagen. Min kompis ställde in eftermiddagens flanering pga att hon fått magsjuka helt plötsligt. Tur för mig att vi inte hann mötas upp, otur för henne dock att hon blev sjuk såklart 😅
Då är frågan om jag ska dammsuga eller gå och handla. ELLER båda delarna... :p
 
Det är inte helt ovanligt att en tror att styrelsen är ngn slags jourhavande vaktmästare
Det trodde köparen av min gamla lägenhet att jag var. Hon ringde så fort det var något problem och förstod inte när jag sa åt henne att jag inte kan göra något åt det, för lägenheten är HENNES nu. 😅
När hon tillslut ringde och gnällde över att tvättmaskinen gått sönder (den fick hon som bonus för att hon tjatade, jag hade tänkt ta med mig den), ledsnade jag och sa ifrån på skarpen. Sen ringde jag mäklaren och sa att hen gärna fick förklara för tanten att ett köp av bostadsrätt inte innebär att fd ägaren är någon slags jourhavande vaktmästare. Efter det hörde jag inte något mer. 😁
 
Det trodde köparen av min gamla lägenhet att jag var. Hon ringde så fort det var något problem och förstod inte när jag sa åt henne att jag inte kan göra något åt det, för lägenheten är HENNES nu. 😅
När hon tillslut ringde och gnällde över att tvättmaskinen gått sönder (den fick hon som bonus för att hon tjatade, jag hade tänkt ta med mig den), ledsnade jag och sa ifrån på skarpen. Sen ringde jag mäklaren och sa att hen gärna fick förklara för tanten att ett köp av bostadsrätt inte innebär att fd ägaren är någon slags jourhavande vaktmästare. Efter det hörde jag inte något mer. 😁

Haha hon jag köpte av trodde nog att jag var en riktig boomer så hon hade typ en kurs med mig kring hur allt funkade och lämnade en slags manual 😅 liten lägenhet men det var lite "teknik" typ toucha här så händer detta. Kände mig som Agda 87 år. Sjukt nog har jag faktiskt någon gång tagit fram manualen och bara "ahaaaa":rofl:
 
Det trodde köparen av min gamla lägenhet att jag var. Hon ringde så fort det var något problem och förstod inte när jag sa åt henne att jag inte kan göra något åt det, för lägenheten är HENNES nu. 😅
När hon tillslut ringde och gnällde över att tvättmaskinen gått sönder (den fick hon som bonus för att hon tjatade, jag hade tänkt ta med mig den), ledsnade jag och sa ifrån på skarpen. Sen ringde jag mäklaren och sa att hen gärna fick förklara för tanten att ett köp av bostadsrätt inte innebär att fd ägaren är någon slags jourhavande vaktmästare. Efter det hörde jag inte något mer. 😁
En sån råkade vi ut för när vi flyttade från huset vi hyrde. Hon hörde av sig till mig om allt. Vad ska jag, före detta hyresgäst, göra liksom?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 737
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 704
Senast: Mia_R
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
0
· Visningar
331
Senast: Fibusen
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 575

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp