Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår ville min bushäst hellre "snicksnacka" med de andra hästarna än gå promenad igen. På vägen hem blev det annan tåga! Manade henne till trav och hon började slänga med huvudet 😅 och jag inbjöd nog med kroppsspråket och med en peppande röst "är du busig?" Då fyrade hon av ett bocksprång i grimskaftet 😝😅. Pigg och glad på vägen hem så hon fick småjogga och skötte sig fint 😊. Härliga roliga häst vad jag tycker om när det är glädje i dem😍. Och dagen började kalasfint; solsken och det bra betyget😃. Och så kom mamma förbi och lämnade en ask gele-och chokladhjärtan till oss 🥰. Fortsatt trevlig alla hjärtans dag på er alla ❤️.
 
Hemma pga ett ep-anfall i morse. Inte så kul när man är redo för jobb och allt och precis hinner utanför dörren. Fy fan vad ont det gjorde den här gången, utomhus är hårdare än inomhus känns det som. Men jag tog mig in och smsade en sjukanmälan och la mig i sängen igen och sov stenhårt till lunchtid.

Dottern ringde då och väckte mig och yrade något om att hon tagit ett energipulver och nu fått en massa stickningar i hela kroppen. Hon googlade och kom på att man kunde få det, men det tog tid innan jag fattade vad hon yrade om. Men det löste sig. Komiskt att tösen alltid hör av sig till mig i första hand när hon inte mår bra, tex nu med stickningarna och även att hon varit yr och så där. När jag frågade, för jag var nyfiken, så svarade hon att jag är så jordnära och inte hysterisk, så jag kommer på saker det kan vara utan att i första hand få panik och ropa läkare eller akuten och det känns tryggt. Jag blir glad när jag hör sånt från min unge, när det är viktigt ringer hon mamma för mamma är tryggast! <3 Det är så det ska vara, vi bor ju inte ihop men det är ju ett bra tecken på en bra relation.

Ska nog vila lite till, känner mig helt slut i dag. Yr, huvudvärkig och snurrigi knoppen! Ledig i morgon, skönt det också så får jag vila upp mig lite.
 
Tittar på klockan och följer dess långsamma gång mot fyra. Ska sticka till Willys och sedan ICA. Beställde medicin via apotea men av någon anledning så levererade de inte till dörren utan jag måste hämta ut det, så hade varit bättre om jag gått förbi ett apotek. Ibland överkommer bekvämligheten visheten, eller är det tvärtom?
 
Tittar på klockan och följer dess långsamma gång mot fyra. Ska sticka till Willys och sedan ICA. Beställde medicin via apotea men av någon anledning så levererade de inte till dörren utan jag måste hämta ut det, så hade varit bättre om jag gått förbi ett apotek. Ibland överkommer bekvämligheten visheten, eller är det tvärtom?
Behöver hämta ut medicin jag också men orkar verkligen inte i dag, även om jag nog borde. Den är ju slut, så tar inte kvällsdosen. Men får ta det i morgon. Hade planerat i dag efter jobbet, men det sket sig ju.
 
Hunnit en bit på väg hem och än är det fullt dugligt dagsljus även om det börjat skymma på :up:

20240214_163121.jpg
 
Jag har fått mitt bud på en lägenhet i London godtaget!

Igår ringde mäklaren mig när jag cyklade hem run 6 tiden, så där stod jag och typ skakade på random bakgata.

En jäkla massa pengar är det, och bolånet kommer äta upp en saftig del av lönen varje månad - men det är en trerummare och planen är att bitvis ta en inneboende för att få lite extra pengar- visst har jag glrna privatliv, men livet lr dyrt!
 
Hemma, orkade inte gå till Willys utan det blev bara ICA. Hämtade ut medicin och passade på att köpa lättdryck till stammispris. Intressant att jag tror det är första gången jag får upp på skärmen att slumpmässiga kontroller görs. Jag undrar om det visas när totalsumman är låg?
 
Hemma, orkade inte gå till Willys utan det blev bara ICA. Hämtade ut medicin och passade på att köpa lättdryck till stammispris. Intressant att jag tror det är första gången jag får upp på skärmen att slumpmässiga kontroller görs. Jag undrar om det visas när totalsumman är låg?
På ICA har jag oftast fått avstämmning när jag handlat ett fåtal varor, typ 1-6 st. Är väl för att systemet/personalen trodde att jag hade fler varor.
 
På ICA har jag oftast fått avstämmning när jag handlat ett fåtal varor, typ 1-6 st. Är väl för att systemet/personalen trodde att jag hade fler varor.
Jag fick helavstämning när jag hade handlat ett vitkålshuvud. Det gick snabbt den gången :D

Det där meddelandet @MJLee fick upp verkar vara nån ny standard. Det kommer alltid upp för oss, oavsett hur mycket vi handlar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 570
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 984
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
534
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp