Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Inte om jag måste äta morotslåda på julen.

Samt att en tredjedel av de finska väljarna hade problem med att Pekka Haavisto är homosexuell och är gift.

Okej för maten! :angel:

Nu var det iofs mest den politiska debatten jag syftade på, och inte väljaråsikter. (Även om jag är rätt säker på att det inte hade varit helt okomplicerat i Sverige heller, med tanke på hur pendeln slagit åt det mer och mer intoleranta här.)

Kan vi få en valkampanj som upprätthåller respekt för både motkandidater och väljare i Sverige också, tack? Nu hade jag inte röstat på Stubb själv, men ändå var det två värdiga presidentkandidater. I Sverige känns det mer som att välja det minst dåliga och alla kommer förmodligen kasta skit på varandra vid något tillfälle ändå. :down:
 
Sjukt lång dags färd mot natt med energikrävande men åtminstone delvis konstruktivt råddande för sjuka (och arga) mamman. :sleep: Lyckades få iväg en förnyad färdtjänstansökan för egen del också. 🦸‍♂️ Livsadmin! Så mycket livsadmin. Jag ringde arbetsterapeuten för att bli uppringd och de sa att de skulle ringa imorgon 8:15 och att jag kunde trycka 1 för en senare tid. Tryckte 1. De ringer nu upp på tisdag kl 8:05. Senare men ändå inte senare. :rofl::cool:

Troget tvångsgosad av världens bästa katt tillika kaoskompanjon. Samt fått semla-ish. Lika god som ful och den var väldigt ful!:d
 
Diskat allt förutom en plastskål jag glömt i kylskåpet så la den i blöt. Så skönt att få det gjort. Det positiva med att ha ett minikök så två tallrikar får det att se stökigt ut är att det går relativt snabbt att få det prydligt igen eftersom det är en fysisk omöjlighet med alltför mycket smutsig disk och saker som ligger högt och lågt innan jag bokstavligt inte kan ta mig in i köket.
 
Plugg, plugg, plugg. Hela dagen lång. Typ. Haft sällskap av kissekatterna som sovit så gott så och myst 🥰. En sväng till stallet ikväll innan jag pluggade färdigt det sista inför inlämningen och så sett Historien om Sverige och Farmen. Strax lägga mig hos sambon nyduschad I renbäddad säng 😍.
 
Jag har just skrivit ner en liten lista pa vad jag ska trana med lille Mylo i dag. Mest med Mylo's matte faktiskt.:) Hon ar hast tranare och mycket motiverad med Mylo da hon vill halla pa med bade lydnad och agility sa smaningom.

Medan jag funderade pa vad som var lamplig traning for i dag (att stanna dar han ar satt, utan att anvanda ordet stay ... kom jag pa att jag har blivit valdigt slarvig och ofta anvander stay till mina hundar:eek::confused:

Jag maste fatt sadan chock av att jag gor det sjalv att jag glomde att posta innan jag akte.:rofl:
 
Måndag morgon, 0-gradigt och regn. Tror ni att det är trevligt på vägarna? Det tror inte jag... :wtf:

Idag ska jag försöka få tag i kutterspån. Undrar om affären fortfarande har? Annars får det väl bli torv. Ser inte alls fram emot detta... Det har blivit krångligt och dyrt att ha häst på alla sätt och vis... :down:

Längtar egentligen bara hem igen och till att få skriva :) !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 592
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 988
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp