Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag skulle det hämtas det sista från vårt förra boende i ladan där. SÅ tacksam över att sambos svärson typ tycker bära en miljard skitiga flyttlådor och en del tunga möbler etc är typ semester jämfört med att vara hemma med sjuk sambo och småbarn. 😅 Så jag slipper det värsta. Ska skicka med massa små presenter och gott att äta och dricka. ❤️
 
Är helt slut i dag. Hade huvudvärk när jag la mig i går, men tänkte att det nog går över. Jag bedömde helt fel och den blev förstås värre, fick ta värktabletter för att kunna sova. somnade, men vaknade en kort stund senare av en rejäl värk. Sablars migrän som inte kunde hålla sig borta ändå, så pallrade mig upp och tog starkare värkmedicin och försökte sedan somna. Vid 05 tröttnade jag på värken som inte ville gå över och att inte få sova så tog värktabletter igen och en sömntablett, min läkare har sagt att jag inte får ta dem efter klockan 24, men jag kände att jag bara ville sova nu... Och lyckades faktiskt komma till ro och somna trots värk.

Det enda jag gjort i dag har varit att lämna sängen för att gå ut med spionen. Inte ens ätit något, bara rasta honom i zombistil och in till sängen igen under täcket. Visserligen skönt att få frisk luft har jag känt och han livade upp mig en stund med sina skutt och klättringar i snön som vanligt, men trötthet och huvudvärk har varit huvudingrediensen i mitt liv i dag. Har just ätit frukost, knäckemacka med leverpastej. Gott.

Vissa dagar behöver bara börja om från början alltså!

Det positiva är väl att det skedde en helgdag och inte en vardag när jag måste jobba så att jag hade fått ÄNNU en sjukdag på halsen... men på det här viset går det utöver min återhämtning så inget av det är bra! Jävla migrän helt enkelt!
 
Också haft migrän idag, vaknade med det på morgonen så tog medicin och somnade om, sov hela fm, tror jag vaknade kl 13:30. Varit seg i huvet hela dan och inte gjort mer än vilat o sett tv + varit ut en sväng.
Just nu ser jag Landet Runt.
 
Ätit största delen av mitt lamm. Inser dock att det är jäkligt mycket fett som måste skäras bort (märks inte på samma sätt när det är varmt) så trots att den var stor och tung blev det inte så jättemycket kött.

Det är en katastrof i köket och funderar på om jag orkar ta tag i det.
 
Lite sovmorgon följt av stallet, sportkollande, matlagning, hämtning av barn och dusch. Skönt med en lugn dag :)
De första dagarna av min lediga vecka är behagliga men sen blir jag lite uttråkad. Den här veckan är det en del sport att titta på och har en del grejer inbokade så det är bra.
 
Dagens "must do":
- tvätta 4 maskiner
- dammsuga hela lägenheten
- diska
- städa/ plocka undan i kök
- laga kycklinggryta (matlådor)
- laga ngn vegetarisk gryta ( oxå matlådor)
- lite småfix framför datorn
- återvinningen med lite metall och glas

Övrig städning av badrum, dammat och plockat undan i övriga rum gjort under morgonen.
Check på allt utom småfixet framför datorn, var dock inget viktigt så nästan allt det kan vänta. Med undantag för förbokning av bokrean...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 592
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 988
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp