Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Försöker tala om för min kropp att jag verkligen behövs på jobbet i morgon. Kanske har den lyssnat för känner mig piggare.
Sen kanske det är lite gnälligt att klaga på lite snor och hosta när man inte har haft feber på 20 år, inte haft Corona och dessutom inte varit magsjuk på 30 år.
 
Kan konstatera att löjromspriserna inte haft en direkt gynnsam utveckling sista veckorna.
Borde köpt fler än 22 paket när det var löjromsrea tidigare. Känns misstänkt som att ngn håller på att driva upp priserna.
Fördelen är att det fortfarande finns en ganska god tillgång. Alla minns vi förra årets löjromstorka orsakad av en ”global brist” #neveragain Därför vill man inte ligga lågt i lager
 
Kan konstatera att löjromspriserna inte haft en direkt gynnsam utveckling sista veckorna.
Borde köpt fler än 22 paket när det var löjromsrea tidigare. Känns misstänkt som att ngn håller på att driva upp priserna.
Fördelen är att det fortfarande finns en ganska god tillgång. Alla minns vi förra årets löjromstorka orsakad av en ”global brist” #neveragain Därför vill man inte ligga lågt i lager
Tänk vad mycket enklare - och billigare - det hade varit om du hade varit beroende av, säg, havregrynsgröt... :D
 
Härligt att det gick att lösa på billigaste sätt :up: ! Men hur i hela friden gick glaset sönder - sprack det bara av sig själv :nailbiting:?
Mycket oklart, jag skulle kolla om maskinen var klar och såg vatten på golvet och fick syn på sprickan. Tur i oturen var det bara sista centrifugen kvar så jag kunde flytta över tvätten till torktumlaren efter jag hade fått ut vattnet och öppnat luckan.
 
O nej! Tänk på att då kanske havren tar slut till hästarna :eek: :p

Sen vet jag inte om man ens bjuder hem folk på havregrynsgröt och champange 🤔
Säg inte det, ett ex till mig hade en mamma vars första man hade tagit med sig vännerna hem för en sen vickning efter en utekväll. Hon väcktes och öppnade både skafferi och kyl för att försöka hitta något att bjuda på, tog ut den kalla havregrynsgröten som skars upp i skivor, panerades, stektes och serverades till sällskapet och en av herrarna deklarerade att det var den godaste kalvbräss han ätit i hela sitt liv. 🤪

Jag har aldrig ätit kalvbräss och inte blev jag mer sugen på att testa efter det betyget, men det kan ju ha varit alkoholen som talade. 😂
 
Säg inte det, ett ex till mig hade en mamma vars första man hade tagit med sig vännerna hem för en sen vickning efter en utekväll. Hon väcktes och öppnade både skafferi och kyl för att försöka hitta något att bjuda på, tog ut den kalla havregrynsgröten som skars upp i skivor, panerades, stektes och serverades till sällskapet och en av herrarna deklarerade att det var den godaste kalvbräss han ätit i hela sitt liv. 🤪

Jag har aldrig ätit kalvbräss och inte blev jag mer sugen på att testa efter det betyget, men det kan ju ha varit alkoholen som talade. 😂
I fredags åt vi frukost buffé med jobbet. Chefen hälde upp äggröra med ketchup. Det var inte äggröra utan havregrynsgröt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 596
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 988
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
538
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp