Vad gör vi? Del CXCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ho ha, enligt smhi är det säkert att det kommer snöa 10.9 mm måndag 0 gradigt med -1 på kvällen/natten. Så det blir rolig slask. Någon plus och runt 0 resten av veckan.

Idag var det mysigt med lätta fjun och allt blev vitt och vackert igen. -3 så lagom. Nåja vi är bara i mitten på februari (höll på att skriva januari). Fortfarande dunkande huvudvärk och vill vara hemma.

Beam me up Scotty
 
Ska nog prioritera en grej som kräver att jag går ut i utomhuset över en annan grej som egentligen borde vara mer prio. Men jag är så seg och trött i dag, kanske innebär gå ut att jag faktiskt kan få eftermiddagen att flyta på bättre.
Man borde få gå hem när precis varenda jobbgrej känns så motigt och segt att det kräver 100% energi att ens påbörja en arbetsuppgift så att man totalt dräneras för varenda grej som ska göras :angel:

Märker att jag nog måste vila mycket i helgen, så har ställt in några saker.
 
Ungefär lika korkade som de som kastar ut burkar ur bilen när de druckit klart.
Den här gamla tanten vill inte ha sin omgivning nerlusad med burkar så de som hamnar närmast mtt hus tar jag hem.Pant eller metallåtervinning beroende på skick.

/burkplockartanten 🤪
Ja förstår inte varför man gör det heller. Eller slänger ut hela påsar med skräp efter Max eller MCDonaldsbesök.

Gick häromdagen i ett område med spionen och plötsligt luktade det skarpt och stickigt och han slängde sig åt vänster och slukade något. Ser att det ligger en massa av något äckligt på marken och drar snabbt honom därifrån. Varför varför varför behandlar folk sitt bostadsområde som en soptipp? Det området är ju värre än mitt dessutom, där är alltid äckligt här och där, här är det vissa personer bara...
 
Försov mig i dag så fick ta en timme på flexen. kom sedan på jobbet och kunde sätta i gång. Fick sedan samtal från audionomen som hade läst mitt meddelande på 1177 om att min ena hörapparat inte fungerade så jag kunde komma direkt så tittade hon på den, bara att snabbt dra fram burken ur väskan och förflytta mig till en annan byggnad och få en ny hörapparat med samma inställningar, så nu fungerar allt igen :D UNDERBART! Och jag kan skriva diktat med dem också! Ännu mer underbart!

Nu äter jag fiskpudding från igår, med smält smör förstås och en ostbit till, för jag var sugen på den lilla biten som var kvar. Spionen tigger, är tydligen också förtjust i fiskpudding den grisen! :D Ledsen, men det blir inget kvar, SÅ gott!

Ska ta em prommis i snön med tiggegrisen så fort jag ätit upp så tror jag han får tankarna på annat. :D
 
Suttit och tittat på Great Australian Bake Off där många av deltagarna har rötter i Asien. De använder relativt ofta yuzu vilket efter vad jag kan googla mig till är en slags citrusfrukt från Kina/Japan/Korea. Den verkar inte finnas i Sverige.

Är det någon som har använt den i matlagning eller bakning och är den god? Den beskrivs som ett mellanting mellan grapefrukt, citron och lime. Låter smaskens. Syrlig och lite bitter men passar för att ta udden av det söta. :d

Jag brukar köpa pressad yuzu på Ica eller Saigon food. Fantastiskt i både mat och drinkar (med eller utan alkohol). Har hittills aldrig köpt frukten som den är, eftersom den verkar ha flugit hit. :down:
 
Fick upp ett minne på fejjan om hur jag gnällde på skitmildväder för 2 år sen och att jag längtade efter en normal, lång vinter precis som det ska vara. Jag njuter nu när det äntligen blev så 😁😍. Men det märks att vi närmar oss våren för solen börjar värma på huset redan (solläge är ju båda bra och blä) och egentligen vill jag bara njuta ute av finvädret meeeen har sysslor inne och framförallt skriva på min examination, varför ska det vara så segt att lixom göra det man ska?! 😂.

Jag satte ut termometern i solen, pa bordet utomhus harom dagen. Den visade pa 30.5*C ... Nu ar varen nastan har!
Har har vi en mycket tydlig regn period, December och January nar det regnar i stort sett varje dag, hela dagen ... men redan nagra fa dagar in i February sa blev det mer "var vader".
Det regnar fortfarande de flesta dagar i veckan, men nu bara en del av dagen och sedan bryter molnen upp och det blir sol, eller sa startar vi med sol en stund och regnet kommer senare.☀️😎
 
Vi har varit och vaccinerat katterna för i år. Veterinären är helt enig om att det är två små A-katter, fruktansvärt söta och i tipp topp-skick! Skönt att få det professionellt bekräftat! :rofl: :heart

(Vi har gått till samma veterinär i 19 år, men det är faktiskt första gången han fått hänga lite mer med de här två eftersom de varit sövda fösta gången han träffade dem.)
 
Senast ändrad:
Ungefär lika korkade som de som kastar ut burkar ur bilen när de druckit klart.
Den här gamla tanten vill inte ha sin omgivning nerlusad med burkar så de som hamnar närmast mtt hus tar jag hem.Pant eller metallåtervinning beroende på skick.

/burkplockartanten 🤪

Har gar hemlosa och plockar upp burkar, flaskor, och sadant som kan pantas, men det ar sallan man ser nagon kasta hamburger pasar och annat fran en bil. Pa sina hall i Sod ostra USA var det dock vanligt.

Jag ringde och rot at en kompis nar jag korde bakom for jag tog for givet att hon inte visste och att det var ungdommarna i baksatet som kastat ... men misstankte att det kanske var hon sjalv nar vi pratade. :angel:

Ena sonen stangde av en kompis for att hon kastade nagot fran baksatet i hans bil ... stannade pa vagkanten och kravde att hon gick ut och plockade upp det igen. Men han vaxte upp i borjan av -80 talet nar propagandan "hall Sverige rent" gick over allt och barnen fick lara sig att plocka upp efter andra ocksa.
 
Jag har noll koll på vad jag blivit vaccinerad mot.. Vet att jag tog covid+influensa i november förra året, men förutom det är det helt blankt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Spännande jobbnyheter idag (eventuellt)! Kisse ockuperar husses soffa och kudde som vanligt :D
99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
78 611
Senast: Scata
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 990
Senast: hundtant
·
Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
540
Hemmet Jag har en soffa (futon-ish) som behöver nytt överdrag. Den är ny och inte sliten, men jag fick en väldigt bra deal på den modell jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 474
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp