Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vid den här tiden på dagen är det verkligen lugnt på hemmakontoret. Det verkar vara få andra som tycker att man ska jobba före 07. Nå, det är bedömt ganska lugnt på stankontoret också just nu. Min erfarenhet är att det är få som dyker upp före 07 där också.

Jag ser fram emot en lugn arbetsdag med få ärenden. Lite förberedelser inför nästa vecka som är mer innehållsrik. Men jag ser fram emot en arbetsdag med utrymme för en del kontemplation.
 
Jag pratade precis med en om hur regndropparna ser ut nar de traffar vindrutan pa bil/buss precis innan det blir "sleet". Droppen plattas inte ut och blir som en liten rund sjo med taggig kant, man ser att "sjon" inte ar jamn straxt innan det blir det klassiska spetsmonstret. (Vad vi som kommer fran kalla klimat pratar om sno och kyla under vintern har, och alla fran varma climat -inclusive undertecknad- har samma discussion om varme och humidity pa somrarna :p).

En av de andra forarna tittade pa mig och sa att det maste ju bli kallt i Sverige dar jag kommer fran, nar jag svarade ja fortsatte han och tyckte att det ju maste bli manga "snow days" (nar skolor och businesses stanger av for att det ar halt/sno pa vagarna). Shocken var total nar jag forklarade att vi inte har snow days i Sverige, dar gar man i skolan vare sig det snoar eller inte.:D
Säg till dem att i Sverige cyklar en del till jobbet även på vintern och i Finland cyklar barn till skolan året runt. ;)
 
Lyssnar på ett webbinarium med ett halvt öra och försöker njuta av dagens första kaffekopp. Det märkligaste med den här influensan jag hade är att den gjorde att jag helt tappade smaken för kaffe :eek: Jag, som har älskat både smaken och doften av kaffe sedan jag var barn, tyckte helt plötsligt att det smakade och luktade förfärligt! Det känns som lite av en identitetskris för en som annars alltid haft dagens första kopp kaffe som ett av livets små glädjeämnen och alltid tyckt lite synd om de som inte dricker kaffe eftersom de inte får uppleva det nöjet. Nu vet jag inte om jag ska hoppas på att det går över, eller se det som att universum har räddat mig från en av mina få laster här i livet :cautious:

(och nej, jag är inte gravid ifall det skulle vara någon som tänker i de banorna)
 
Jag hade ju knte samma enorma smärta så jag stod ut med den. Gillade knte att ha monster (liknande Venom) krypande på väggarna.

Jag hade tagit en spruta heroin på plattan typ 😅 Och då är jag ändå typen som rider dressyrtävling med bruten arm :p
Sjukt att det ofta kryper saker på väggarna, verkar vanligt. För mig rinner det vatten på väggarna typ som ett litet vattenfall :p
 
Sov dåligt som fan, gick upp tidigt som fan och ränt runt. Fått ihop mitt stegmål iaf men lär krascha snart:cautious: Katten var så förvirrad att jag gått upp tidigt att frukosten inte var rörd när jag kom hem:eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
535
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 049
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp