Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag inbillar mig alltid att personalen tror att jag simulerar eller är inbillningssjuk. Försöker också dra ner på prover pga vill skona regionens ekonomi. Typ ”nej ni behöver inte ta blodgas, det är ett ospecifikt prov och den är alltid förhöjd på mig”. Eller ”nej EKG är onödigt det är nyligen taget”.
 
Jag inbillar mig alltid att personalen tror att jag simulerar eller är inbillningssjuk. Försöker också dra ner på prover pga vill skona regionens ekonomi. Typ ”nej ni behöver inte ta blodgas, det är ett ospecifikt prov och den är alltid förhöjd på mig”. Eller ”nej EKG är onödigt det är nyligen taget”.

Jag kände likadant när jag var hos kirurgen i december. Jag blev remitterad dit från VC eftersom jag under våren fått tre gallstensanfall. Under tiden jag fått vänta på ultraljud och eventuell operation har jag även utvecklat IBS som tydligen inte är helt ovanligt om man har gallstensbekymmer. Men väl på kirurgen undrade de i princip varför jag var där och jag fick även höra att jag var "väldigt påläst" (ja, jag har haft ont i magen i ett år, vad tror du själv?). Isch. Avskyr sådana kommentarer. Slutade med att det inte blev någon op, det hade gått för lång tid från anfallen och mina andra magproblem fick jag i så fall söka tillbaka till VC istället för det berodde minsann inte på gallstenarna. Happ. :cautious:
 
Jag inbillar mig alltid att personalen tror att jag simulerar eller är inbillningssjuk. Försöker också dra ner på prover pga vill skona regionens ekonomi. Typ ”nej ni behöver inte ta blodgas, det är ett ospecifikt prov och den är alltid förhöjd på mig”. Eller ”nej EKG är onödigt det är nyligen taget”.

Nar docktorn fragar hur jag mar svarar jag (som jag alltid gor nar nagon fragar hur jag mar), "Aldeles utmarkt!" med ganska hurtig rost. 🙄 Min nuvarande allmanlakare tittar da bistert pa mig och kraver att fa veta hur jag VERKLIGEN mar. Trots att det irriterar mig har jag bestamt mig for att jag absolut inte kan ha nagon annan lakare, jag inser att jag behover en som ser igenom mina "duktig flicka syndrom"
 
Jag kände likadant när jag var hos kirurgen i december. Jag blev remitterad dit från VC eftersom jag under våren fått tre gallstensanfall. Under tiden jag fått vänta på ultraljud och eventuell operation har jag även utvecklat IBS som tydligen inte är helt ovanligt om man har gallstensbekymmer. Men väl på kirurgen undrade de i princip varför jag var där och jag fick även höra att jag var "väldigt påläst" (ja, jag har haft ont i magen i ett år, vad tror du själv?). Isch. Avskyr sådana kommentarer. Slutade med att det inte blev någon op, det hade gått för lång tid från anfallen och mina andra magproblem fick jag i så fall söka tillbaka till VC istället för det berodde minsann inte på gallstenarna. Happ. :cautious:

För mig är det nog mest inbillning, i mitt huvud. Proverna trillade in nu och de talade sitt tydliga språk.

Lyckades skickligt nog osökt föra in samtalet på stormaktstiden fyra gånger under läkarens undersökning alldeles nyss 😅
 
Duschat, slängt in en tvätt, fått kaffe så har väl blivit lite mer levande och idag ringde chefen och frågade hur jag mådde. Jag berättade att jag mådde bättre och kunde tänka mig jobba imorgon om natten går bra. Frågade chefen om hen vill ha mig på kontoret eller hemma. Hen bah "hemma blir jättebra, kom inte hit för tidigt och vila upp dig ordentligt inför måndag."

Har jag sagt att jag tycker om min arbetsgivare 🤩
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
535
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 046
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
516
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
480
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp