Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hrm...Kanske annorlunda om det finns andra sjukhus än regionens?

Allt finns sammankoppla i regionens system hos oss. Så oavsett vilket sjukhus/mottagning som vill ha resultaten så finns remisserna i samma datasystem.
Min vc är på ett privat sjukhus men labbet där är Karolinska-lab (samma som regionen).
Jag kikade på St.Göran och labbet där är Unilabs (privat lab-företag).
Min förra vc var också privat men ansluten till Karolinskas lab, fast när jag skulle göra en CT fick jag åka till Unilabs röntgen.
Här har inte alla vårdgivare samma journalsystem heller. Så då blir det sådär krångligt. :)
 
Har sovit flera timmar på dan idag. :sleep: Fattar inte varför jag är så trött numera.
Ätit picadelisallad till middag, det fanns nån ny blandning med tomater, pasta och pesto(?) som jag tog lite av för att smaka och den var god så kommer köpa mer av den nästa gång, lite less på de jag brukar välja.
Ser Antikrundan.
 
Jag pratade precis med en om hur regndropparna ser ut nar de traffar vindrutan pa bil/buss precis innan det blir "sleet". Droppen plattas inte ut och blir som en liten rund sjo med taggig kant, man ser att "sjon" inte ar jamn straxt innan det blir det klassiska spetsmonstret. (Vad vi som kommer fran kalla klimat pratar om sno och kyla under vintern har, och alla fran varma climat -inclusive undertecknad- har samma discussion om varme och humidity pa somrarna :p).

En av de andra forarna tittade pa mig och sa att det maste ju bli kallt i Sverige dar jag kommer fran, nar jag svarade ja fortsatte han och tyckte att det ju maste bli manga "snow days" (nar skolor och businesses stanger av for att det ar halt/sno pa vagarna). Shocken var total nar jag forklarade att vi inte har snow days i Sverige, dar gar man i skolan vare sig det snoar eller inte.:D
 
Myspys med honkatten brevid husse igårkväll när vi la oss 🥰. Ikväll såg vi säsongsstarten av Sveriges Mästerkock och så skööönt att krypa ner under täcket en stund före 21! 😊. Nu ska jag läsa vidare i boken som är så fängslande att jag läste till lite efter midnatt, vore ju bra med mer sömn än fem timmar 🙃.
 
Denna logoped har varit hos logopeden idag. :rofl: Ja, eller videomöte. Dels är röst inte riktigt mitt fält men det blir också väldigt skönt att följa någon erfarens ledning och kunna bolla när det strular.

Såg på mig själv i ögonblicksbild med logopedögonen och det var kanske inte en lika rolig syn som privatperson-manda där jag ser den stora skillnaden från när röst och andning vad som sämst. Nåväl. Hoppfull att kanske kunna få till någon röstrehab i myrsteg!

Idag byttes julduken ut och det börjar bli dags att hiva julgranen. Eftersom katten gillar att ligga under granen och även gillar att ligga under täcket i sängen så har jag, jepp korrekt gissat, en inte oansenlig mängd granbarr i sängen.
image.jpg
 
Startade precis en serie, får se om den är bra. Har varit så trött hela dagen så ska nog sova snart. Somnade i soffan förut också så jag hoppas att jag kan sova i natt
 
Handbollen är slut så jag ska borsta tänderna och sen försöka sova tidigt. Imorgon är det dags att jobba dagtid vardag igen, något jag inte gjort sen 20 dec :rofl:
 
Jag ska sova nu har jag tänkt. Skulle sova klockan 23, men var så inne i serien jag tittar på nu att jag inte kunde sluta titta. Nu så tvångsstängde jag Viaplay...

Har jobbat i dag och smet i väg och hämtade ut medicin på apoteket innan jag åkte hem. Har rastat spion som spårade varg hela vägen-eller kanske löptik då, men varg verkade det också som så driven han var :D
Var skönt med plusgrader ett tag... bara för att få minus igen nu, suck.

I morse var det en tjej som satte sig bredvid mig på bussen och började prata. Så uppfriskande att vara med om! Det var tredje dagen på nya jobbet för henne om jag minns rätt, blev glad för hennes skull. Bara grejen att sätta sig bredvid och börja prata är ...dels lite komiskt, men också befriande att man kan mötas så. Det kändes skönt faktiskt, gjorde mig glad så där på morgonkvisten!
 
<snip>
I morse var det en tjej som satte sig bredvid mig på bussen och började prata. Så uppfriskande att vara med om! Det var tredje dagen på nya jobbet för henne om jag minns rätt, blev glad för hennes skull. Bara grejen att sätta sig bredvid och börja prata är ...dels lite komiskt, men också befriande att man kan mötas så. Det kändes skönt faktiskt, gjorde mig glad så där på morgonkvisten!

Sadant ar jatte vanligt har och jag alskar det nar man kan antingen byta nagra ord i kassa kon ... eller som jag, bli basta van med nagon och byta telefonnummer :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
535
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 049
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
517
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp