Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det känns som om huset tänker lyfta, det blåser full storm här! O_o

Vi ar ocksa mitt inne i en "winter storm" med verkliga isvindar fran stilla havet och temperaturer precis runt nollan. +2 just nu med regn som ar nastan "slush", sa dar sa mar ser nar regndropparna traffar vindrutan att det inte ar bara regn. Brrr ... till helgen lar vi fa minusgrader, -5 sager prognosen om Lordag och resten av veckan vindar fran 25-50 km/h.
Jag ska se over vad jag har hemma och handla innan helgen sa jag inte behover ga ut mer an med hundarna!

Vindkraft vindkraft :banana::banana::banana:



Skoja, det ÄR otäckt med blåst och det viner och skallrar runt huset

Jag gillar definitive inte vinet som holl mig vaken halva natten till Onsdag.
Dessutom stangs vindkraftverken av nar det blaser mer an "lite lagom" :cautious:
 
Hemma efter att varit och handlat. Släpade hem två stora burkar smörgåsgurka och inlagda rödbetor. Och vi pratar storlek gigantisk. Men eftersom jag plötsligt blivit besatt av knäckebrödsmackor med kalvsylta och rödbetor och leverpastej med smörgåsgurka så tänkte jag ta till rejält. Ska nu fundera på hur de ska förvaras. Har ju inget skafferi utan det blir i kylen eller så får de stå framme. Kanske flytta om lite så jag har plats i skåpet där jag har glas. Det är svalt och blir mörkt när jag stänger det.
 
Sitter och funderar på om jag ska orka nå mitt mål på 10000 steg idag....
20240111_162724.jpg
 
6FDF2E18-C2F2-4E5F-AC3A-7919A82A8418.jpeg
Kom just hem från en långpromenad i skogen. Jycken höll på att gå i bitar av uttråkning här hemma så vi gick till den enorma (många hektar stor), tomma fårhagen en bit härifrån där jag kan släppa honom lös. Det behövdes. :laugh: Om någon undrar hur en skrattande hund ser ut så har ni en bild här! :love:
 
Senast ändrad:
Hemma efter att varit och handlat. Släpade hem två stora burkar smörgåsgurka och inlagda rödbetor. Och vi pratar storlek gigantisk. Men eftersom jag plötsligt blivit besatt av knäckebrödsmackor med kalvsylta och rödbetor och leverpastej med smörgåsgurka så tänkte jag ta till rejält. Ska nu fundera på hur de ska förvaras. Har ju inget skafferi utan det blir i kylen eller så får de stå framme. Kanske flytta om lite så jag har plats i skåpet där jag har glas. Det är svalt och blir mörkt när jag stänger det.
Öppnade burkar i kylen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
535
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 046
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
516
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
480
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp