Vad gör vi? Del CXC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja säkert!
Sankt Göran och Karolinska kan inte heller per automatik läsa varandras provsvar, röntgensvar eller journalnteckningar. Riktigt osmidigt kan man tycka.
Region Stockholm har ju dessutom en egen app "alltid öppet". Där kan bokade tider dyka upp (medan de inte syns på 1177 som exempel).

Alltid Öppet appen suger. Den är förvirrande och bokningar som finns där finns inte i 1177 och tvärtom. Och Ibland får man kallelser i Kivra. Jag går på Karolinska Huddinge och SöS men kan ändå ta blodprover för SöS på min VC som kör gemensam provtagning med Karolinska.

För några år sedan innan de slog samman allt så fick jag först göra provtagningar i Huddinge (Karolinska) för att sedan omedelbart åka till SöS och ta samma prover en gång till.
 
Jag har sovit gott - och hela sex timmar! Jag vaknade bara till en gång för att bädda ner ena hunden som hamnat utanför täcket.

Idag blir det sista turen med nuvarande bilen. Jag hade egentligen sett fram emot att byta bil, men nu har jag lite ågren över det. Vi spontanköpte en ny bil förra veckan (en Mazda xc-60 phev) som ska hämtas imorgon. Det enda jag ogillade med bilen när vi tittade på den var att den är enorm(!) och ser brackig ut. Men sen upptäckte jag att många var väldigt missnöjda (alltså VÄLDIGt missnöjda) med Mazdan och att den knappt går alls på el vintertid, vilket är missnöjet med nuvarande bil (och Mazdan är nog ändå sämre).

Nåja, det blir nog bra! Vi fick den till ett fantastiskt bra pris och med superlåg ränta (kanske av en anledning 💩). Det ska hur som helst bli spännande med ny bil, fyrhjulsdrift och möjlighet till 327 hk i omkörningarna. App för uppvärmning via laddningsuttaget finns också - en stor bonus då jag kan ladda bilen på jobbet!
 
Jag sitter återigen vid mitt matbord och dricker morgonkaffet. Har precis tänt i kaminen, ska masa mig ut och hämta mer ved och gå förbi hönsen. :) Hundarna ska få sin mat och sen ska jag yoga och dammsuga innan första jobbmötet vid klockan 9.
 
Kom upp utan några större problem 4:45. Jag som har varit sååå trött det senaste.
Joggade för första gången sen ett par veckor före jul.
-6.5 är det mildaste vi har haft på flera veckor. Tyvärr ska det bli kallare direkt.
Dricker kaffe och tittar på Ncis Hawaii.
Jobb 8-16:30. Sen köpa en nödpresent och gå på treårskalas en liten stund.
 
Jag borde lära mig själv att tagga ner när jag är sjuk. Men jag älskar min häst för mycket och vill gärna se honom varje dag. Igår kände jag mig pigg så jag tömkörde honom. Men nu idag på morgonen har jag fått bakslag på förkylningen eller vad det nu är jag har.

Så idag blir det te, sängen med katterna och på kvällen åka ut och mocka samt fixa påsar men hästen får vila. 🥰
 
Frukost före studier; dags att påbörja den andra kursen; Inköp 1 😊. Menä; läste på litteraturlistan att kurslitteratur för just inköp informeras av läraren...Eh nä det kan jag inte se! Hade jag inte haft en susning hade jag ju givetvis frågat läraren i kursen vilken bok det gäller men eftersom jag precis läste Personlig försäljning med kursbok ur serien H2000 så kunde jag ju ana att boken om Inköp i samma serie skulle gälla. Drog en chansning och köpte en på studentapan i måndags och fick hem boken redan dagen därpå (så snabbt!) och den blev rätt så nu är det bara att sätta igång 😊.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag fick en obehaglig känsla nu.. och eftersom jag i min behandling tänker att jag inte ska äta eller ha ångest utan istället prata med...
Svar
4
· Visningar
535
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 043
Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
516
Senast: Grazing
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
480
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp