Vad gör vi? Del CX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hände mig någon gång i Bollnäs, inte i Stockholm än så länge. Jag fick lust att gå precis intill dem och börja torrhosta och snörvla (tyvärr kan jag inte hosta på beställning) rakt i ansiktet utan att hålla för munnen. :angel: :sneaky: 😇 (och nej jag har definitivt inte covid).

Jag blir tokig dock på att folk ignorerar social distancing, kanske ska försöka hosta metoden?
Du skulle ha gjort det! :D

Jag orkade inte bry mig just då. Var bara trött och ville hem. Men jag är pollenallergisk så nysa kan jag i alla fall göra, eller låtsas-hosta 😇
Synd bara att det inte var riktiga corona-baciller som kom ut. Personer som håller på så förtjänar sig gott ett rejält lass corona :sneaky:

:angel:
 
Fyndat ett par nya ridbyxor för 200 kr. Ser på hemsidan att dom kostar 1000 kr där, ett riktigt fynd! 😅 Nog dom skönaste ridbyxorna med bästa passformen jag haft också. Har svårt att hitta ridbyxor som sitter bra annars. Dom är oftast för tajta i benen och för stora i midjan och åker då ner så fort jag gör nåt annat än sitter still, trots bälte 😅
 
Snart jobbat klart för idag! Middag hos svärföräldrarna som vanligt sen. Tror jag ska gå genom skogen dit istället för längs vägen. Mycket bättre för min kassa rygg och mycket bättre för själen. Dottern ska också med dit men jag tror hon tar cykeln själv så möts vi där :)
 
Det kostar nästan en månadslön :crazy: Men jag har pengar på sparkontot, och har knappt fotat senaste tiden för att jag inte har något vettigt objektiv. Det jag kikar på lär vara perfekt för att fota springande hundar och liknande. Tänker väl mest att det är galet att lägga så mycket pengar på någon pryl öht...
Du vill ha, du har möjligheten att köpa utan att sätta dig själv eller någon annan i problem. Du kommer att använda det och uppskatta det. Jag ser ingen anledning att låta bli. ;)
 
Med tanke på att vi i första hand fick in smittan via Storbritannien och sen Italien är det ännu mer bakvänt att tänka att ni skulle bära smitta endast pågrund av erat utseende @godisklubba och @MJLee
Men ja vid sådana tillfällen så HOSTA PÅ!!
Tror att folk inte riktigt har koll på det. De tänker bara att när de ser en asiat så är det hens fel, oavsett vartifrån det kom till just Sverige...

Jag är ju från ca 1.5h utanför Wuhan-stadskärnan... jag tror att min by var med inom det isolerade området. Så det är inte riktigt det första jag säger till folk nu ;) Jag är från en liten, liten by som är så liten att den inte har varken tågstation eller flygplats. Bara tre miljoner invånare! :idea: :D
 
Funny story: När vi var i Peking, sommaren 2017, pratade vi en del random med guiden. Hon frågade vart i Sverige vi är ifrån och pappa sa att där han är ifrån bor det ca 110 000 invånare och det räknas som stad. En stad som är inom top-15 största städerna. Mamma sa att där hon är ifrån bor det ca 500 000 invånare, villet också är sveriges andra största stad. Guiden tittade på oss som om vi var knäppa och sa "no no, it is not a city. It is a village! Small village!" :D

Vi sa då att det finns en flygplats utanför Göteborg som är döpt därefter. Guiden tittade på oss igen som om vi var knäppa. Sen berättade hon det för chauffören som skrattade så mycket att vi trodde att han skulle köra på bilen framför. Guiden förklarade senare för oss att Sverige är ett mycket konstigt land som har både tågstation, köpcentrum och flygplats i så små "städer" :laugh:
 
Du vill ha, du har möjligheten att köpa utan att sätta dig själv eller någon annan i problem. Du kommer att använda det och uppskatta det. Jag ser ingen anledning att låta bli. ;)
Du kanske tänker rätt... Ska beslutsångesta lite fram till imorgon. Objektivet är beställningsvara så det tar ett tag att få från ena butiken, har skrivit till den andra för att fråga hur lång tid det tar att få det från dem, tänker att jag kan köpa från det ställe som är snabbast (om det är någon skillnad). Usch :p
 
Du kanske tänker rätt... Ska beslutsångesta lite fram till imorgon. Objektivet är beställningsvara så det tar ett tag att få från ena butiken, har skrivit till den andra för att fråga hur lång tid det tar att få det från dem, tänker att jag kan köpa från det ställe som är snabbast (om det är någon skillnad). Usch :p
Sov på saken och köp den imorgon :)!
 
Funny story: När vi var i Peking, sommaren 2017, pratade vi en del random med guiden. Hon frågade vart i Sverige vi är ifrån och pappa sa att där han är ifrån bor det ca 110 000 invånare och det räknas som stad. En stad som är inom top-15 största städerna. Mamma sa att där hon är ifrån bor det ca 500 000 invånare, villet också är sveriges andra största stad. Guiden tittade på oss som om vi var knäppa och sa "no no, it is not a city. It is a village! Small village!" :D

Vi sa då att det finns en flygplats utanför Göteborg som är döpt därefter. Guiden tittade på oss igen som om vi var knäppa. Sen berättade hon det för chauffören som skrattade så mycket att vi trodde att han skulle köra på bilen framför. Guiden förklarade senare för oss att Sverige är ett mycket konstigt land som har både tågstation, köpcentrum och flygplats i så små "städer" :laugh:
Här är det cykelavstånd till tåget och promenadavstånd till bussen. ~ 700 invånare.
Känns ändå centralt :D
 
Funny story: När vi var i Peking, sommaren 2017, pratade vi en del random med guiden. Hon frågade vart i Sverige vi är ifrån och pappa sa att där han är ifrån bor det ca 110 000 invånare och det räknas som stad. En stad som är inom top-15 största städerna. Mamma sa att där hon är ifrån bor det ca 500 000 invånare, villet också är sveriges andra största stad. Guiden tittade på oss som om vi var knäppa och sa "no no, it is not a city. It is a village! Small village!" :D

Vi sa då att det finns en flygplats utanför Göteborg som är döpt därefter. Guiden tittade på oss igen som om vi var knäppa. Sen berättade hon det för chauffören som skrattade så mycket att vi trodde att han skulle köra på bilen framför. Guiden förklarade senare för oss att Sverige är ett mycket konstigt land som har både tågstation, köpcentrum och flygplats i så små "städer" :laugh:

For manga ar sedan innan min Mamma dog var jag med henne till Huddinge Sjukhus, dar traffade jag en kvinna fran kina, hon var nagon sorts tekniker dar. Jag fragade henne hur hon trivdes i Sverige (och stallde samma fraga flera ganger i Florida till personer som immigrerat fran Kina).
Alla de jag fragat sag ledsna ut och sa att de langtade hem. Sa foljdfragan blev ju genast varfor? VAd kande varst att inte bo i Kina?
Alla svarade att de var sa ensammna, de bodde sjalva i lagenheter och hade ingen familj i narheten. Tjejen pa Huddinge la till, "Innan jag kom till Sverige har jag aldrig sovit sjalv i en sang, nu har jag en hel lagenhet som det inte finns en enda manniska mer i." Alla som jag fragade i Florida medan jag bodde dar sa samma sak, utom ett par som hade immigrerat tillsammans och darfor bodde i samma lagenhet och madde och trivdes mycket battre.
Det ar spannande med kulturella skillnader.
 
Här är det cykelavstånd till tåget och promenadavstånd till bussen. ~ 700 invånare.
Känns ändå centralt :D
Undra vad guiden hade kallat det...
For manga ar sedan innan min Mamma dog var jag med henne till Huddinge Sjukhus, dar traffade jag en kvinna fran kina, hon var nagon sorts tekniker dar. Jag fragade henne hur hon trivdes i Sverige (och stallde samma fraga flera ganger i Florida till personer som immigrerat fran Kina).
Alla de jag fragat sag ledsna ut och sa att de langtade hem. Sa foljdfragan blev ju genast varfor? VAd kande varst att inte bo i Kina?
Alla svarade att de var sa ensammna, de bodde sjalva i lagenheter och hade ingen familj i narheten. Tjejen pa Huddinge la till, "Innan jag kom till Sverige har jag aldrig sovit sjalv i en sang, nu har jag en hel lagenhet som det inte finns en enda manniska mer i." Alla som jag fragade i Florida medan jag bodde dar sa samma sak, utom ett par som hade immigrerat tillsammans och darfor bodde i samma lagenhet och madde och trivdes mycket battre.
Det ar spannande med kulturella skillnader.
Ja, det är väldigt annorlunda i kina!

Jag trivs ju i sverige och känner mig hemma. Men jag var 11 månader när jag kom till sverige så jag har också växt upp här och inte immigrerar i äldre/vuxen ålder. Jag tror faktiskt inte att jag hade kunnat trovas i kina om jag hade flyttat tillbaka nu... mitt liv är i sverige och min kultur är svensk (och finsk). Inte kinesisk. Jag har aldrig firat en enda kinesisk högtid, förutom eventuellt någon enstaka innan jag kom till sverige.
 
Här är det cykelavstånd till tåget och promenadavstånd till bussen. ~ 700 invånare.
Känns ändå centralt :D
Här är det ca 350 invånare, har tillgång till buss och tåg. Tåget kommer någon gång i kvarten, stannar ganska ofta. Sen att det kanske inte är så uppskattat att kliva på är ju en oviktig detalj :angel:
Bussen kommer hela två gånger per dag, skolan slutar och skolan börjar :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
559
· Visningar
55 517
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 282
Senast: pepp
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
68 69 70
Svar
1 386
· Visningar
38 861
Senast: cambodia
·
Svar
2 001
· Visningar
98 282
Senast: pepp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Artros hos ung hund
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp