Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Precis fått ungarna i säng och ska gå ut och kvällsfodra. Letar efter mina raggsockor som jag behöver i morgon. Hade dom igår men vette fasen vart jag tog av mig dom 😂
 
Tyckte inte hästen behövde vila två dagar i rad så det blev en liten promenad med sällskap i höstmörkret där ett lyckligt barn (en stallkompis) fick äran att skritta barbacka på min piggelina pålla innan jag longerade henne en stund 😊. Ligger i soffan sådär "skönt med fredag kväll-trött" och tokmätt efter kebabrulle och Trocadero som älskling tog med hem, var sugen på det 😋.
 
Alltså jag fattar inte att du fångade en i en temugg och la handen över, jag fångade de jag hittade inne i en hink som jag skakade så de inte skulle hoppa ut innan jag kastade ut dem! :eek:
Var i chock över att den levde. Den yrde runt bland disken i hon och rusade in i muggen med huvudet före. Så jag antar att jag reagerade utan att tänka. Jag bara täckte över muggen och lyfte upp den. Trodde den var död när jag hittade fällan ihopslagen.

Men jag är en riktig kvinna, ingen mes :D :D :D :D
 
Jag och mitt stående operasällskap sitter oftast kvar i salongen i pausen för att slippa knö där ute. Vi sitter nästan alltid på tredje eller fjärde balkong dock (biljetterna för en hundring eller 150:-) och orka gå ner då ;) dock säljer de ibland dryck ur garderoberna däruppe, då kan man stå vid räcket och titta på den fantastiska utsikten!

Ska se Carmen på onsdag kväll, ser fram emot det!
Tack för tipset!
Blev kvar hos en vän istället för opera ikväll, men har biljetter dit imorgon för att se dans. Deras danskompani brukar vara så bra!
 
Inte alls..
Unnade mig en natt på normal dos och ville dagen efter inte lägga mig ner och dö iaf. Men när man knappt kan sova alls, som nu, blir iaf jag väldigt nedstämd.
Har bett om att flyttas till min förra vårdgivare. Ringde dem idag för att se om man kan skynda på. De ringde nyss tillbaks.
De har läkarbrist. Så om 3 månader får jag komma dit. 😳 Fattar inte hur jag ska orka må så här skit så länge.
De hänvisar till nuvarande vårdgivare och nuvarande hänvisar till dem.
Ingen tar alltså ansvar för patienten. Utan patienten som mår skit och inte orkar ska lägga timmar på att jaga runt till folk som bara säger att det är någon annans ansvar.

Ringde nu och kollade hur man gör för att byta läkare. Men de hade stängt nu. Så får väl försöka jaga dem på måndag.

Så jävla ledsen och maktlös känner jag mig.
Jag vet ju att jag inte tål sån extrem sömnbrist en längre period.
Funderar på att sätta pitbull-pappan på dem.
Men alltså...
Ja på med pitbull/papillon pappan på dem :rage:
 
Bestämt mig för att omplacera hunden. Känner mig som världens skitstövel men jag har verkligen försökt få bukt på hennes problematik (skäller och gör utfall mot människor och hundar). Jag orkar inte längre och det går ut över skola och sambo. :cry: Mitt hjärta är i tusen bitar
Jag tror att du postade något filmklipp på henne. Jättesöt hund om det är samma! Borde inte vara svår att omplacera?
 
Trevlig halloween helg på er alla!
71187657_394367517925207_8404529954867380224_n.png
 
Det känns som att tårarna borde tagit slut redan igår. Bailey är min soulmate. Hon är verkligen den där en på miljonen hunden. Jag bara önskar att allt hade sett så annorlunda ut. Kommer jag någonsin kunna skaffa hund igen? Är jag vek som ger upp?

Jag förstår inte hur det är möjligt att älska en hund så ofantligt mycket. Det går inte att sova för det gör så otroligt ont.
 
Jag har precis ätit frukost och ska åka till gymmet om en liten stund Jag har haft väldigt ont i nacken i veckan så det ska bli skönt att bli av med den. Därefter har jag ett sovrum som jag hoppas hinna spackla och tapetsera senare idag.
 
Filmen igår vart inget vidare. Första halvan hade potential men sen ballade det ur.. Rekommenderar att lägga tid och pengar på en annan film.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 966
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 108
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 426
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp