Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kommer ju ihåg att du var helt motsatt mig i det här med älska värme.
Men du gillar att resa till sol och värme ändå?

Min pappa är ju en som gillar svalare temp. Han är ju måttligt road av solresor.

På semester behöver jag inte svettas i stallet eller ha en svettig uniform på mig ;)
Dessutom kan jag bada när jag behöver svalka mig :)
Dock föredrar jag att temperaturen inte överstiger 28 grader. Det gör den iofs här men generellt sett blåser det såpass mycket att det är hanterbart.
 
Softar i soffan med musik och en Irich Coffe. Har tre lediga dagar och i dag har jag passat på att röja av på min lilla trädgårdstäppa. Ställt in grillen, rensat rabatten, kastat sommarblommorna och satt ljung i krukorna. Fick upp en ljusslinga i vår mörka stentrappa så nu ser man trappstegen i mörker. Sonen satte upp en ljusslinga på fasaden, klippte vårt gräs en sista gång samt två av våra grannars (de är gamla) och fixade en pumpa.
Blev så jäkla nöjd med trappen som innan var helt ramsvart på kvällarna.

20191029_172051.webp
 
Softar i soffan med musik och en Irich Coffe. Har tre lediga dagar och i dag har jag passat på att röja av på min lilla trädgårdstäppa. Ställt in grillen, rensat rabatten, kastat sommarblommorna och satt ljung i krukorna. Fick upp en ljusslinga i vår mörka stentrappa så nu ser man trappstegen i mörker. Sonen satte upp en ljusslinga på fasaden, klippte vårt gräs en sista gång samt två av våra grannars (de är gamla) och fixade en pumpa.
Blev så jäkla nöjd med trappen som innan var helt ramsvart på kvällarna.

Visa bifogad fil 38746
Det gör så mycket med lite ljus nu när de mörka kvällarna kommer..... :) Fint!
 
Försöker få fjutt på vår besvärliga kamin.....

Ska snart baka "häxfingrar" - degen ligger just nu på kylning. Sedan ska det rullas fingrar, minsann :) !
 
Jag har ätit och duschat och nu återstår det bara att försöka få kvällen att gå utan att behöva stirra in i väggen i flera timmar. Så jag försöker läsa lite i en bok.
 
Har som vanligt en massa ångest så distraherar mig med att konstruera stickmönster med feministerna. Väntar på att en kompis ska sluta sin kurs så jag kan åka dit ikväll.
 
Alltså... jag har en modell som förstärker ca två kupstorlekar (har 75B)... särbon garvade första gången han såg mig i den :rofl: Men den är superbekväm.

Säg till om du vill ha PM med länkar. Det kan vara så att jag shoppat för mycket BH:ar under för många år :angel:
Jag har också en BH som gör mina bröst två (om inte tre!) kupstorlekar (har också små bröst) och jag höll på att skratta åt mig själv första gången jag såg mig själv i spegeln :D:laugh: Men jag älskar effekten :angel::love:
 
Jag har ätit och duschat och nu återstår det bara att försöka få kvällen att gå utan att behöva stirra in i väggen i flera timmar. Så jag försöker läsa lite i en bok.
Kan du inte försöka förlägga din arbetstid till kvällstid i stället, så kan du ju vara ute och aktiv när det är ljust. Och så har du automatiskt något att syssla med på kvällarna.
 
Fick en inbjudan till en fest med temat: "uppgång och fall". Detta är ett gäng som gör saker rejält så här gäller det att tänka till.
Har försökt brainstorma med en kompis. Sovjet, ryssland, tsaren... osv känns lite för simpelt.
Funderade på att vara "Stockholms blodbad" och gå runt och rulla på ett avhugget huvud. Men det kändes kletigt liksom.
Funderar nu på att vara en yuppie och gestalta finanskraschen. På temat "uppgång och fall" kan jag i början av kvällen gå runt med min gigantiska mobil med antenn, dra linor, kasta sedlar omkring mig osv. Sen drar jag fram min gigantiska kalkylator/räknemaskin och ser mer och mer plågad ut? För att sedan i finalen typ tappa det helt? En annan fördel med detta är att en polare har en extremt 80-talig sportbil med sånna där uppfällbara dörrar som jag skulle kunna anlända i :rofl:
 
Fick en inbjudan till en fest med temat: "uppgång och fall". Detta är ett gäng som gör saker rejält så här gäller det att tänka till.
Har försökt brainstorma med en kompis. Sovjet, ryssland, tsaren... osv känns lite för simpelt.
Funderade på att vara "Stockholms blodbad" och gå runt och rulla på ett avhugget huvud. Men det kändes kletigt liksom.
Funderar nu på att vara en yuppie och gestalta finanskraschen. På temat "uppgång och fall" kan jag i början av kvällen gå runt med min gigantiska mobil med antenn, dra linor, kasta sedlar omkring mig osv. Sen drar jag fram min gigantiska kalkylator/räknemaskin och ser mer och mer plågad ut? För att sedan i finalen typ tappa det helt? En annan fördel med detta är att en polare har en extremt 80-talig sportbil med sånna där uppfällbara dörrar som jag skulle kunna anlända i :rofl:
En "Tillbaka till Framtiden"-bil :p ????
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 977
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 049
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 426
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp