Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan du inte försöka förlägga din arbetstid till kvällstid i stället, så kan du ju vara ute och aktiv när det är ljust. Och så har du automatiskt något att syssla med på kvällarna.
Jag har fått info om att jag behöver vara klar med dagens jobb före klockan 13. Jag har ju supporten.
 
En "Tillbaka till Framtiden"-bil :p ????

En sån här!

8a4fbe2eb7198baaac5ed468d301cb7a.jpg
 
Liite spår av infektion är kvar sedan i våras men enligt tandläkaren håller kroppen på att ta hand om det; han visade skillnaden mellan dagens och tidigare röntgenbilder sååå jag får väl lita på det och inte slösa min tid med att googla 🙈. Tanden ska lagas efter nyår. Hoppla..Får ta det lungt med knäcken i jul 🤣. Eller ja vara rädd om tillfälliga lagningen öht; om jag skulle tugga mer på andra sidan kanske jag skulle börja äta långsammare vilket jag borde 😇.

Nåja nu känner jag mig som en människa igen 😁.
 
Sommarens roslikör är äntligen tappad på flaska - och vilken heeelt underbar doft! Färgen blev inte dum den heller, den såg så grå ut när alla rosbladen hade tappat sin färg men den drogs visst bara ur dem tillsammans med doften.

Den här ska jag ta fram och sniffa på då och då i vinterkylan och mörkret, som lite koncentrerad sommaressens från trädgården. Och sedan ska den få ingå i sommarfestens drinkar som en närproducerad smaksättning (om det finns något kvar då dvs.)

DSC_0707.webp
 
Var hos otrevliga läkaren igen. Hon vidhåller att hon inte tänker skriva ut min medicin i den dos jag haft över 10 år och funkar på.
När jag då frågade vad jag ska göra för att lyckas sova, om hon har någon vård/medicin etc blev hon asarg och skrek på mig flera gånger.
Stämningen var inte direkt på topp.
Jag bröt till slut ihop totalt iom att jag ju nu sovit ca 5 h sen i torsdags. Så jag grät och kunde bara inte sluta. Händer aldrig mig. Kan bli blöt i ögat på sin höjd. Då blev hon iaf lite trevligare.
Bad om att få bli flyttad till min gamla mottagning.
Låste in mig på toa och grät efteråt. Nu SKA jag anmäla. Alla tvivel borta!
Fy vad oprofessionellt! Skrika på en patient och av en sådan anledning dessutom :crazy:
Nej aldrig hört på maken!
 
Ligger på min kompis soffa och kan inte sova. Inser att det inte är rimligt att bo hos vänner hela tiden för att överleva nätterna, så blir nog till att ringa läkaren imorgon så hon får lägga in mig istället.
Klarat mig i fyra månader utan att vara inlagd på psyk, får väl se det som en vinst iaf.
 
Ligger på min kompis soffa och kan inte sova. Inser att det inte är rimligt att bo hos vänner hela tiden för att överleva nätterna, så blir nog till att ringa läkaren imorgon så hon får lägga in mig istället.
Klarat mig i fyra månader utan att vara inlagd på psyk, får väl se det som en vinst iaf.
Vad händer om du sover hemma?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 977
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 049
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 109
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 426
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp