misstänkte det Blivit totalt omodernt verkar det somNope. Inte sett till "pigg" på länge. Sällsynt tillstånd tydligen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
misstänkte det Blivit totalt omodernt verkar det somNope. Inte sett till "pigg" på länge. Sällsynt tillstånd tydligen
Vet inte om det är nån tröst men om man har opererat bort brösten så fotograferar de armhålan. DÄR kan man snacka om buffande att få med allt mellan plattorna. Aj är ordet.Har mammograferat mig här under morgonen på min lediga dag, vilket alltid är en intressant upplevelse när man är begåvad med en liten byst. Ett jäkla buffande och petande för att de ska få med "allt" där det ska vara.
*kram om du vill ha*Hemma från vännen nu iaf. Mår inte alls bra och väntar på att min läkare ska ringa upp mig. Får se om hon tycker jag ska läggas in, då slipper jag sitta på akuten och vänta.
Känner att jag inte vill belasta vännerna mer nu genom att låta dom ta hand om mig, bättre att vara inlagd då.
Skönt att skärmen funkar igen iafHar en väldigt knölig torsdag idag,
Kommer till jobbet och det börjar med att datorn inte vill koppla ihop sig med skärmen (händer nån gång i månaden - okänd anledning, sen hoppar den igång igen -av lika okänd anledning), sen struligt personalmässigt både idag och imorgon med lösningar från gårdagen som faller pga sjukdom.
En personal ringer schemaplanerarna och detta utspelas:
"X ringde nu och sa att hon SKA HA semester imorgon.
Hon hade ringt till sina kollegor redan i september och sagt att hon SKA HA det, men de hade inte gjort nåt åt det och nu får hon själv ringa till mig och meddela att hon SKA HA semester.
När jag (schemaplaneraren) påtalade att hon inte SKA HA semester utan att chef beviljat den och att det ligger på X själv att ansöka om semester, så sa hon ”BRA; DÅ ÄR JAG SJUK!”
Personen ringer sen mig och säger att hon har en läkartid imorgon och undrar om det är smidigast om hon tar semester eller tjänstledigt? Jag säger att det går inte, vi går kort imorgon som det är och jag kan inte bevilja semester med så kort varsel. Hon säger att hon i september ringt till enheten/kollegor (som inte har något med att bevilja semester att göra) och sagt detta, jag säger att hon ska inte ringa enheten - hon ska följa rutinerna vi har och prata med mig, schemaplanerarna, ansöka om semester i systemet och, i god tid. Bla bla, viktig läkartid som hon redan flyttat flera gånger (ja - då var det ju ingen hastig akuttid utan planerat sedan länge = det SKA läggas in i schemat.) hon säger att hon meddelade enheten och sen glömde hon bort att göra rätt för hon skulle på semester.
Long story short(er), personen sjukanmälde sig.
Sen bråkade två kollegor -på mitt rum(!)
Sen har jag strumpbyxor som hasar ned idag, sådär så att grenen hamnar halvvägs ner på låren.
Och upptäckte att trosorna är ut och in.
-nu funkar skärmen igen.
Skönt att skärmen funkar igen iaf
Är det verkligen vuxna människor du jobbar med eller planerar du för ett gäng dagisbarn? Sanslöst!
Totalt oacceptabelt uppförande faktiskt. Har man inte begärt ledigt i tid på rätt sätt får man försöka lösa det ändå.Man undrar ju ibland (eller ganska ofta).
Jag blir tokig på det här: JAHAAA, får jag inte ledigt säger du? men då är jag SJUK imorgon/den dagen
Totalt oacceptabelt uppförande faktiskt. Har man inte begärt ledigt i tid på rätt sätt får man försöka lösa det ändå.
Undrar varför jag kommer att tänka på den kollega som inte skrev in i systemet att hon tagit semester utan bara sagt det till alla på arbetsplatsen. Så när hennes anställning löpte ut hade hon en massa outtagen semester att kvittera ut i pengar.....Man undrar ju ibland (eller ganska ofta).
Jag blir tokig på det här: JAHAAA, får jag inte ledigt säger du? men då är jag SJUK imorgon/den dagen