Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade precis. Fortfarande svinförkyld :meh:
Ska ta en uppfriskande (?) dusch. En granne (inte ”grannen” utan en annan) gjorde en gigantisk fruktsallad till mig igår som jag sen tänkte äta till frukost. Har uppenbarligen de bästa grannarna :love:
 
Har mammograferat mig här under morgonen på min lediga dag, vilket alltid är en intressant upplevelse när man är begåvad med en liten byst. Ett jäkla buffande och petande för att de ska få med "allt" där det ska vara.

Svär också lite ve och förbannelse över folk som går till jobbet, hostar lungorna ur sig och sprider sina äckelbaskilusker över allt och alla under flera veckors tid = alla blir smittade och idag var det min tur att vakna med feber, "tunga" luftrör, ont i huvudet och allmänt förkyld :rage:
 
Har mammograferat mig här under morgonen på min lediga dag, vilket alltid är en intressant upplevelse när man är begåvad med en liten byst. Ett jäkla buffande och petande för att de ska få med "allt" där det ska vara.
Vet inte om det är nån tröst men om man har opererat bort brösten så fotograferar de armhålan. DÄR kan man snacka om buffande att få med allt mellan plattorna. Aj är ordet. :meh:
 
Hemma från vännen nu iaf. Mår inte alls bra och väntar på att min läkare ska ringa upp mig. Får se om hon tycker jag ska läggas in, då slipper jag sitta på akuten och vänta.
Känner att jag inte vill belasta vännerna mer nu genom att låta dom ta hand om mig, bättre att vara inlagd då.
:heart *kram om du vill ha*
 
fanfanfan.

Jag har tappat min avläsare till min blodsockermätare på armen. Vet rätt väl var jag tappat den och det är in en helt annan stad och i mörker. Sannolikheten att den ska gå att hitta är typ noll.

Läser av med mobilen nu och det är mycket bökigare. Har lämnat meddelande hos diabetessköterskan men vet itne om jag måste betala för en ny. De är dyra.....
 
Det har börjat regna...räcker inte med att det regnade typ konstant förra veckan och det är sjöblött överallt. Ska ut och träna häst på lunchrasten, känns lockande.

MVH trött på regn
 
Har en väldigt knölig torsdag idag,
Kommer till jobbet och det börjar med att datorn inte vill koppla ihop sig med skärmen (händer nån gång i månaden - okänd anledning, sen hoppar den igång igen -av lika okänd anledning), sen struligt personalmässigt både idag och imorgon med lösningar från gårdagen som faller pga sjukdom.
En personal ringer schemaplanerarna och detta utspelas:
"X ringde nu och sa att hon SKA HA semester imorgon.
Hon hade ringt till sina kollegor redan i september och sagt att hon SKA HA det, men de hade inte gjort nåt åt det och nu får hon själv ringa till mig och meddela att hon SKA HA semester.
När jag (schemaplaneraren) påtalade att hon inte SKA HA semester utan att chef beviljat den och att det ligger på X själv att ansöka om semester, så sa hon ”BRA; DÅ ÄR JAG SJUK!”
:banghead:

Personen ringer sen mig och säger att hon har en läkartid imorgon och undrar om det är smidigast om hon tar semester eller tjänstledigt? Jag säger att det går inte, vi går kort imorgon som det är och jag kan inte bevilja semester med så kort varsel. Hon säger att hon i september ringt till enheten/kollegor (som inte har något med att bevilja semester att göra) och sagt detta, jag säger att hon ska inte ringa enheten - hon ska följa rutinerna vi har och prata med mig, schemaplanerarna, ansöka om semester i systemet och, i god tid. Bla bla, viktig läkartid som hon redan flyttat flera gånger (ja - då var det ju ingen hastig akuttid utan planerat sedan länge = det SKA läggas in i schemat.) hon säger att hon meddelade enheten och sen glömde hon bort att göra rätt för hon skulle på semester.
Long story short(er), personen sjukanmälde sig.

Sen bråkade två kollegor -på mitt rum(!)

Sen har jag strumpbyxor som hasar ned idag, sådär så att grenen hamnar halvvägs ner på låren.

Och upptäckte att trosorna är ut och in.


-nu funkar skärmen igen.
 
Har en väldigt knölig torsdag idag,
Kommer till jobbet och det börjar med att datorn inte vill koppla ihop sig med skärmen (händer nån gång i månaden - okänd anledning, sen hoppar den igång igen -av lika okänd anledning), sen struligt personalmässigt både idag och imorgon med lösningar från gårdagen som faller pga sjukdom.
En personal ringer schemaplanerarna och detta utspelas:
"X ringde nu och sa att hon SKA HA semester imorgon.
Hon hade ringt till sina kollegor redan i september och sagt att hon SKA HA det, men de hade inte gjort nåt åt det och nu får hon själv ringa till mig och meddela att hon SKA HA semester.
När jag (schemaplaneraren) påtalade att hon inte SKA HA semester utan att chef beviljat den och att det ligger på X själv att ansöka om semester, så sa hon ”BRA; DÅ ÄR JAG SJUK!”
:banghead:

Personen ringer sen mig och säger att hon har en läkartid imorgon och undrar om det är smidigast om hon tar semester eller tjänstledigt? Jag säger att det går inte, vi går kort imorgon som det är och jag kan inte bevilja semester med så kort varsel. Hon säger att hon i september ringt till enheten/kollegor (som inte har något med att bevilja semester att göra) och sagt detta, jag säger att hon ska inte ringa enheten - hon ska följa rutinerna vi har och prata med mig, schemaplanerarna, ansöka om semester i systemet och, i god tid. Bla bla, viktig läkartid som hon redan flyttat flera gånger (ja - då var det ju ingen hastig akuttid utan planerat sedan länge = det SKA läggas in i schemat.) hon säger att hon meddelade enheten och sen glömde hon bort att göra rätt för hon skulle på semester.
Long story short(er), personen sjukanmälde sig.

Sen bråkade två kollegor -på mitt rum(!)

Sen har jag strumpbyxor som hasar ned idag, sådär så att grenen hamnar halvvägs ner på låren.

Och upptäckte att trosorna är ut och in.


-nu funkar skärmen igen.
Skönt att skärmen funkar igen iaf ;)
Är det verkligen vuxna människor du jobbar med eller planerar du för ett gäng dagisbarn? Sanslöst!
 
Totalt oacceptabelt uppförande faktiskt. Har man inte begärt ledigt i tid på rätt sätt får man försöka lösa det ändå.

och det gör man -genom att sjukanmäla...

Man är väldigt noga med att det alltid ska vara fullbemannat, helst bara ordinarie och det ska beordras in extra när det redan är fullbemannat ”för att det är mycket att göra”, men när JAG själv ska vara ledig är det inte så noga om verksamheten står eller faller, bara jag får ledigt.
 
Man undrar ju ibland (eller ganska ofta).
Jag blir tokig på det här: JAHAAA, får jag inte ledigt säger du? men då är jag SJUK imorgon/den dagen :mad:

O_o
Undrar varför jag kommer att tänka på den kollega som inte skrev in i systemet att hon tagit semester utan bara sagt det till alla på arbetsplatsen. Så när hennes anställning löpte ut hade hon en massa outtagen semester att kvittera ut i pengar.....

Samma kollega som delade ut papper med bilder så eleverna skulle lära sig skriva.
Jag frågade hur de skulle lära sig a-p-e-l-s-i-n av bilden. Det hörs ju svarade hon. Jaha. Men det heter det ju inte på deras språk.
Hon förstod inte hur jag menade. :rofl::rofl::rofl::rofl:
 
Väntar på att min BS ska komma. Han lär väl bara stanna en kvart som vanligt
Hinner plantera mina amaryllis lökar innan
 
Har planterat alla lökarna + de blomskott jag hade.
Hinner inte sätta igång med att fixa i karen innan han kommer, kl 14...
 
Åh, jag vill bara lägga mig ner och gråta typ.
Iom att jag flyttat så bestämde jag mig till slut för att lämna den välfungerande vård jag haft i förra orten iom att det skulle finnas 15 min härifrån istället.
Kommer dit till en så otrevlig läkare som var så oprofessionell mot mig pga en miss förra vårdinrättning gjort vid överlämnandet. Hon hade då bokat kortare tid än vad som krävdes iom deras miss. Och var väldigt arg över det. Vilket gick ut över mig. Rejält!
Vi pratade medicinering och enades om den. Jag skulle fortsätta med mina insomningstabletter i den dos jag haft 10 år.
Sen får jag veta att mottagningen här ska flyttas till en annan stad. Och det gick fort. Så nu är min nya otrevliga läkare i en annan stad dit jag måste ta mig.
Nu hade förra vårdinrättningen råkat skriva fel dosering på receptet, halva min dos. Som jag och nya läkare enats om att behålla.
Så nu vägrade hon skriva ut medicin för att ”den skulle räcka dubbelt så länge”.
Nu har jag fightats med människan i 1,5 vecka. Det går inte att ringa läkare, reception eller skriva meddelande på ngt vis.
Idag är medicinen slut. Jag kan inte somna utan. Och vi ska ha gäster i helgen för firande av födelsedagar. Jag måste få sova! Annars kommer jag totalkrascha iom redan innan väldigt slut.
Har lyckats tala in meddelande till sjuksyster idag och igen begärt att någon iaf berättar vad som händer.

Hoppas jag antingen får byta läkare eller gå tillbaks till förra stället. Gjorde de en miss så ringde man och de fixade. De var dessutom inte rent otrevliga.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 105
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 424
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp