Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har också varit med om en läkare som envist skrivit ut en förpackning som helt enkelt inte säljs längre, men en snäll apotekare bröt upp en annan förpackning och sålde mängden piller, efter försök att lösa det på annat sätt.

Ja, det har hänt mig en gång med. Men den apotekare jag var till sist nu är inte direkt en sån som tänker utanför ramarna. Han jobbade i staden jag bodde i förut. Det andra apoteket i den staden var guld däremot. Om man tex skulle hämta en typ av medicin och den andra egentligen fick lämnas ut först dagen efter så sket de i sånt. Det var ju himla skönt att slippa åka 2 ggr när man bor på landet.
Synd att jag inte var där med den här röran. De hade säkert löst det.
 
Vi måste ha typ allt lättåtkomligt, de andra anställda i huset är våra kunder så vi måste typ ligga ett steg före och ha allt påfyllt. Som sagt så är det bara USBar som det inte är helt fritt fram av 😅 Men det är egentligen bara att gå till oss och be om en så får man en oavsett vad.
Då lever vi i samma sits... fast vi har en hel del som man måste be om och ändå så går det mängder O_o
 
Det har regnat.
SMHI varnar för höga flöden i mindre vattendrag.
Japp.
1571932525593.png

- ja det är vid mitt hus :love:
 
Jag ska inte ta i fler tekniska prylar idag. Först fick jag på något obegripligt sätt inte projektorn att spegla datorn korrekt när jag skulle föreläsa så jag fick strunta i powerpointen. Sedan fungerade inte smartboarden (typ rittavla) så jag kunde inte skriva upp stolpar. Därefter skulle jag ladda upp powerpointen så studenterna åtminstone kunde få den i efterhand. Men väl uppladdad så blev den tom på innehåll. Och *trumvirvel* nu har mitt Bank-ID spärrats och jag uppmanas gå in på Internetbanken för att skaffa ett nytt. Men hur fasen ska jag komma in på Internetbanken utan bank-ID? Allt detta inom loppet av mindre än sex timmar.
Logga in med dosan?
 
Idag har jag funderat över vettet på lastbilschaufför. Först stannade en i morse vid busshållplatsen och sprang ut på vår tomt och pissade, sen ställde det sig en stor lastbil med släp på samma busshållplats och hade rast på eftermiddagen, jättesmidigt när barnen kom hem med bussen. Den fick stanna bakom lastbilen, på enkelfiligt, för att släppa av barnen. Fin kö bakom mitt i rusningstrafiken. 🙄 Visst jag har koll på att de måste rasta men lite planering måste de väl ändå kunna göra? 2 min tidigare fanns det en stor rastplats, och 5 min senare finns det ytterligare en stor rastplats. :meh:
 
Varit på ICA och handlat märgben men de hade inte så många i rätt storlek, de flesta var alldeles för stora. Men då finns det i frysen i alla fall.
 
Läser om olyckan med en magnetkamera som inträffade igår, och tycker att det är helt sjukt att en sköterska som arbetar med det inte har bättre koll på vad man kan ha på sig eller inte. :nailbiting: Har röntgas hos Aleris en gång, men inte på någon mobil vagn - och tyckte att det var en bra upplevelse. Tur att det verkar ha slutat väl iaf...
 
Skön motion idag; tömkörning (fick bli bra så i äckelvärmen) i alla gångarter på ridbanan och skoj med full aktivitet 😊. Nu middag och soffhäng och ser Bytt är bytt :) men trist att helt sjukt redan är slut för säsongen..
 
Jag ska inte ta i fler tekniska prylar idag. Först fick jag på något obegripligt sätt inte projektorn att spegla datorn korrekt när jag skulle föreläsa så jag fick strunta i powerpointen. Sedan fungerade inte smartboarden (typ rittavla) så jag kunde inte skriva upp stolpar. Därefter skulle jag ladda upp powerpointen så studenterna åtminstone kunde få den i efterhand. Men väl uppladdad så blev den tom på innehåll. Och *trumvirvel* nu har mitt Bank-ID spärrats och jag uppmanas gå in på Internetbanken för att skaffa ett nytt. Men hur fasen ska jag komma in på Internetbanken utan bank-ID? Allt detta inom loppet av mindre än sex timmar.

Jag glömde nämna att när en snäll student ville hjälpa mig så blev dessutom datorskärmen helt svart. "Oj, nu har vi inte ens en föreläsning, bara en svart skärm!". :nailbiting::rofl:

Resten av dagen har fortsatt i misärens tecken. Nu på kvällen upptäckte jag att schemaläggaren på eget bevåg flyttat morgondagens föreläsning med ett par timmar utan att berätta det för mig. Det är fortfarande imorgon, men samtidigt som en tid då jag har bokat in ett viktigt skypemöte. Eftersom det är jag som har initierat mötet så kan jag ju inte bara vara frånvarande.

Ge mig styrka!
 
Jag glömde nämna att när en snäll student ville hjälpa mig så blev dessutom datorskärmen helt svart. "Oj, nu har vi inte ens en föreläsning, bara en svart skärm!". :nailbiting::rofl:

Resten av dagen har fortsatt i misärens tecken. Nu på kvällen upptäckte jag att schemaläggaren på eget bevåg flyttat morgondagens föreläsning med ett par timmar utan att berätta det för mig. Det är fortfarande imorgon, men samtidigt som en tid då jag har bokat in ett viktigt skypemöte. Eftersom det är jag som har initierat mötet så kan jag ju inte bara vara frånvarande.

Ge mig styrka!
❤ Det har verkligen inte varit din dag i dag! Schemaläggarna verkar ibland ha noll koll, bäst var när de la föreläsning och seminarie samma tid, det var ju inget problem, det var ju olika lärare. Hur de tänkte att vi studenter skulle kunna vara på två ställen samtidigt var det aldrig någon som förstod. 😇
 
Jag glömde nämna att när en snäll student ville hjälpa mig så blev dessutom datorskärmen helt svart. "Oj, nu har vi inte ens en föreläsning, bara en svart skärm!". :nailbiting::rofl:

Resten av dagen har fortsatt i misärens tecken. Nu på kvällen upptäckte jag att schemaläggaren på eget bevåg flyttat morgondagens föreläsning med ett par timmar utan att berätta det för mig. Det är fortfarande imorgon, men samtidigt som en tid då jag har bokat in ett viktigt skypemöte. Eftersom det är jag som har initierat mötet så kan jag ju inte bara vara frånvarande.

Ge mig styrka!

Och nu hänger sig Powerpoint hela tiden. Nä, nu går jag och lägger mig. :arghh:
 
Och har har bank appen pa telefonen frusit fast ... jag deleted den och nar jag skulle installera tillbaka den har app store frusit fast ocksa. :banghead:

Jag blev dock inte ens irriterad i dag. Jag har gatt och smaskrattat hela dagen at en liten kindergarten elev, Charlie som ar en pojke, (5 ar gammal) som i gar pa bussen meddelade kompisen Derek att "I have a baby in my tummy!"
"No you don't!" havdade Derek
"I have a baby in my tummy!"
"No you don't!"
Da borjade Charlie sjunga det mest monotona i varlden,
"I have a baby in my tummy"
Medan han drog ett andetag fyllde Derek i (och han han nastan:p)
"No you don't!"
Det tog runt en halvtimma att komma till skolan och den monotona sangen med Derek's statement inkilat, fran satet bakom mig, gick hela tiden. :cautious::rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 107
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 424
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp