Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Från pralinkursen. Vi gjorde mjölkchokladtryfflar med fyra olika sorters topping.... :d !
20191024_201206.jpg
 
Jag har tillbringat aftonen med att läsa på om WSPU och Pankhurst inför morgondagens allmänbildande vinkväll. Känns lite som öppet mål med ett sånt ämne de flesta har rätt bra koll på men jag hittade faktiskt en del intressant att krydda mitt föredrag med.
Hittat många fantastiska gamla foton som jag skrivit ut till ett snyggt häfte också. Vilka ladies ändå! ✊🏼💪🏼
 
Igår var en himla bra dag jämfört med i tisdags. Det var nämligen en sån där "allt går åt helvete"-dag.

Tisdags morgon började med att jag försov mig. Sedan hade mitt periodkort gått ut och appen bestämde sig för att inte ta emot betalningar. Sedan ställde Västtrafik in TVÅ BUSSAR I RAD, så att jag fick börja leta efter alternativa vägar (dvs om det skulle gå att springa de ca 2km istället för att ta spårvagn vilket inte var en bra idé då 2km uppför med en ryggsäck packad med något som känns som en miljon telefonkataloger inte lät så lockande). Sedan ramlade jag i trappan i skolan på vägen mellan första och andra lektionen. Sen missade jag tre av mina fyra bussar/spårvagnar jag tar till/från skolan (resan tog då strax över 2h istället för 1.5h). Hemma så råkade jag spilla ut kokande vatten på golvet... och så fortsatte dagen :cautious:

Igår hände bara en grej som knappt går att kalla dålig... jag skrev ett prov och det var bara en fråga som jag inte kunde svara alls på av femtio frågor :)

Idag var någon mildare variant av i Tisdags: Jag började dagen med att jag försov mig. Sedan la jag mina biologiböcker + dator (en anteckningsbok med hård pärm och en textbok på några kilon) ovanför skåpet. Det jag inte visste var att det redanlåg något där, så när jag släppte sakerna för att fixa en grej i skåpet föll böckerna i huvudet på mig. I matsalen spillde jag vatten över hela mig när jag skulle fylla ett vattenglas och avslutade dagen med att snubbla över mig själv i samma trappa som i tisdags :grin:
Något positivt är i alla fall att eftermiddagen har gått bra. Kanske beroende på att jag bara har legat i sängen och tyckt synd om mig själv (:rofl:), men ändå.
 
Haha, men din stackare. Kom att tänka på ganska nyligen när du skrev att du förberett morgondagen noga, läst det du skulle och sen blev det inställt - eller hur det nu var.

Ja jag inser att det varken gör till eller från att vara välplanerad, utan det blir som det blir helt enkelt.
Din stackare :( Vissa dagar är det inte värt att gå upp alltså... :cautious:

Lite powerpointproblem även nu på morgonen, men jag har garderat mig idag med dubbla bärbara datorer på jobbet. Hoppas på en hyfsat problemfri dag.
 
Eftersom jag blir hemma med feber och allmän misärförkylning några dagar, så funderar jag på om jag ska försöka övertala pappsen (som har bil med dragkrok) att hänga med in på ett av de lokala byggvaruhuset och hämta ut några kvm panel och 2 repgips till hallen 🤔

Hade tänkt både vardagsrum och hall i år, vilket kostnaderna för vattenläckaget, nya innertaket i köket och det nya badrummet satte effektivt "P" för och vardagsrummet är ett hav av utrymme, men hallen är inte så stor så den tänkte jag försöka få gjord i af 😊
 
Äter satsumas (äter en hel del av det denna årstiden) och försöker jobba. Går lite trögt idag :p Inte jätteglad åt tanken att jag ska lasta häst 6.30 i morgon och dra på tävling, vilket innebär att jag måste gå upp senast 5.30.... 😴 Men självplågandet med att gå upp tidigt går som tur är snabbt över bara jag kommit upp och börjat göra mig iordning, får pussa på hästarna och dricka kaffe :D Men det får bli tidigt i säng ikväll!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 107
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 424
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp