Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Duktigt! Jag borde också städa.. men prokrastinerar trots att jag inte har direkt stora ytor att städa :p

Behöver städas här också. Vi ligger efter med städschemat efter förra veckan då vi knappt var hemma :p Men det börjar rätta till sig så hoppas vi är tillbaka i fas så det flyter som innan snart igen.
 
Hade det svårt att somna igår kväll. Fast jag tar sömntabletter varje kväll. Så jag fick ta Theralen droppar, vilket jag inte har behövt ta på flera månader nu
Lyckades somna runt 01...
Äter frukost nu
 
Gjorde ett misslyckat försök med en proteinpulver smoothie, inte gott men går att få ner.
Magen verkar väldigt nöjd med den iaf, är ju lovande.
Så får jag testa något recept nästa gång, inte bara slänga ihop något jag råkade ha hemma :D
 
Imponerade precis på grannen som tittade in. Spelade Mozarts Requiem. Hon bara "fan vad är det här för musik, ändå najs ju". Jag bara "det är Mozart". Hon bara "öh ok, när levde han då?"
Jag: "han föddes 1756 i Salzburg och dog 1791 i Wien om jag inte minns fel".
Grannen *googlar*. "Jo fan, fan vad sjuk du är".
Jag bara "äsch är bara lite ALLMÄNBILDAD".

:cool::cool::cool:
 
Ligger kvar i sängen med dottern och hunden och blev precis serverad en kopp kaffe av maken som sitter och jobbar i rummet bredvid :love:. Det må låta lättjefullt, men å andra sidan så är 8-9.45 längsta sammanhängande sömnperioden jag fick i "natt" :cautious:

Maken hånar mig dessutom för att vår fem månader gamla bebis lyckades sparka ut mig ur sängen under natten :mad:
 
Hmmm, näää :o
Men du är på god väg, det känner jag :up:

När jag ska tänka ut något att skriva så blir det mer som en arg tvättstugelapp... :angel:
Äsch! Kollade in gamla fakturor från det här året och räknade ihop summan som lagts på dessa blåa pennor - men det blev 8010 kr totalt, frågade en kollega om det var en avskräckande summa. Han svarade kort - Nä.
:meh::mad:
Nu måste jag försöka klura ut något mera klämkäckt ... äsch, jag får starta en tråd om det :angel:
 
Äsch! Kollade in gamla fakturor från det här året och räknade ihop summan som lagts på dessa blåa pennor - men det blev 8010 kr totalt, frågade en kollega om det var en avskräckande summa. Han svarade kort - Nä.
:meh::mad:
Nu måste jag försöka klura ut något mera klämkäckt ... äsch, jag får starta en tråd om det :angel:
8010:- är mycket pengar. Du får antingen spela på dåligt samvete = hur mycket räcker 8010:- till krigsdrabbade barn (med t.ex. nummer att SMS:a för att donera).

Eller att ni kunde köpt smörgåstårta för pengarna istället. Det är typ så svenskar funkar tycker jag :/
 
8010:- är mycket pengar. Du får antingen spela på dåligt samvete = hur mycket räcker 8010:- till krigsdrabbade barn (med t.ex. nummer att SMS:a för att donera).

Eller att ni kunde köpt smörgåstårta för pengarna istället. Det är typ så svenskar funkar tycker jag :/
Jag måste tyvärr vara artig, jag är inte säker på att spela på dåligt samvete är artigt :cautious: Bra ide annars.
 
🤬 så jäkla less på min handledare, i måndags tyckte hen att mitt källmaterial var för tunnt, men vi bestämde att avvakta till onsdag när jag skulle arkivet och hoppades på mer. Det gav ungefär två paragrafer i ett protokoll och då "ingen åtgärd" vilket jag skrev på onsdag kväll och började samtidigt titta på en annan inriktning på uppsatsen. I dag kl 9 svarar hen:
"Jag tycker det vore intresant att följa debatten. Håller materialet så tycker jag att du kan arbeta vidare med det spåret."
Alltså det hen i måndags sa var alldeles för lite?
Idag ska det lämnas in frågeställning, syfte, metod och bakgrund. 🙄 jag ledsnade ur och åkte till stan istället.
Jag skickar nog in två varianter på uppsatser så får han säga vilken jag ska gå vidare med helt enkelt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 107
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 425
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp