Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ser tv.
Igårkväll vilade jag framför tv:n. Poff så vaknade jag och klockan var 00:45 :eek:
Skyndade mig att ta kvällsmedicinen inkl sömnmedicin och la mig.
Knäppt att jag kan somna utan insomningstablett nästan närsomhelst förutom när jag lagt mig och ska sova för natten.
Hjärnan är skum. :cautious:
 
Den konstiga kollegan beter sig konstigt igen. Jag satt och åt, kollegan kommer in och tittar sig om kring, får syn på mig och utbrister: Här kan inte jag sitta! och går därifrån.
Jag fick ytterligare en dörr i ansiktet, sura blickar vid frukosten. Allmänt otrevligt bemötande.

Nu väljer jag att ignorera. Har sagt till HR-chefen som inget gör. Har sagt till kollegan som inte bättrar sig. Jag har lust att bara skrika "vad i helvete håller du på med?!" men jag vill helst inte ställa till med en scen. Kanske nästa vecka, det verkar ändå inte som om jag ska stanna längre än en vecka till (trots att de andra från bemanning fått förlängt, och de kom in efter mig) :(
 
Den konstiga kollegan beter sig konstigt igen. Jag satt och åt, kollegan kommer in och tittar sig om kring, får syn på mig och utbrister: Här kan inte jag sitta! och går därifrån.
Jag fick ytterligare en dörr i ansiktet, sura blickar vid frukosten. Allmänt otrevligt bemötande.

Nu väljer jag att ignorera. Har sagt till HR-chefen som inget gör. Har sagt till kollegan som inte bättrar sig. Jag har lust att bara skrika "vad i helvete håller du på med?!" men jag vill helst inte ställa till med en scen. Kanske nästa vecka, det verkar ändå inte som om jag ska stanna längre än en vecka till (trots att de andra från bemanning fått förlängt, och de kom in efter mig) :(

Hade du inte en kollega som betedde sig på samma sätt på ditt förra jobb? Eller är det samma person?
 
Alltså Aftonbladet levererar :rofl:

0204AAB3-B45D-45F7-A09B-7E6C91D97CB6.jpeg
 
Den konstiga kollegan beter sig konstigt igen. Jag satt och åt, kollegan kommer in och tittar sig om kring, får syn på mig och utbrister: Här kan inte jag sitta! och går därifrån.
Jag fick ytterligare en dörr i ansiktet, sura blickar vid frukosten. Allmänt otrevligt bemötande.

Nu väljer jag att ignorera. Har sagt till HR-chefen som inget gör. Har sagt till kollegan som inte bättrar sig. Jag har lust att bara skrika "vad i helvete håller du på med?!" men jag vill helst inte ställa till med en scen. Kanske nästa vecka, det verkar ändå inte som om jag ska stanna längre än en vecka till (trots att de andra från bemanning fått förlängt, och de kom in efter mig) :(
Jag kanske är helt ute och cyklar men undrar om inte din kollega är sjuk på något vis? Tex ser saker som inte finns, får för sig saker och liknande?
 
Blev deppig av att läsa att det inte går att köpa mera av Hall of Fame - Don Rosa, jag har bara den första boken :cry: och hade tänkt önska mig resten till jul men de tillverkas inte längre :arghh:
 
Jag kanske är helt ute och cyklar men undrar om inte din kollega är sjuk på något vis? Tex ser saker som inte finns, får för sig saker och liknande?

Jag har funderat på det. Mot de andra är hen glad och pratar och håller upp dörrar. Men så fort jag är i närheten blängs det och kommer konstiga kommentarer. Något galet är det ju. Jag tänkte att jag skulle testa prata med en annan kollega, de umgås mycket på jobbet. Kanske kan jag få något svar därifrån.
 
Jag har funderat på det. Mot de andra är hen glad och pratar och håller upp dörrar. Men så fort jag är i närheten blängs det och kommer konstiga kommentarer. Något galet är det ju. Jag tänkte att jag skulle testa prata med en annan kollega, de umgås mycket på jobbet. Kanske kan jag få något svar därifrån.
Märkligt. Och konstigt att ingen högre upp ids ta tag i det. Är ett arbetsmiljöproblem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 107
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 425
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp