Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då är vi två!
Försöker sälja en sadel och folk vill ha bilder och mått i alla möjliga vinklar. Inget av det säger egentligen någonting om hur sadeln kommer passa, men ändå frågar folk gång på gång på gång..
La ut annons om att jag söker medryttare, jag orkar egentligen inte. Men för min hälsas skull inser jag att hjälp behövs.
 
Bra när det är åt det hållet :up:

Jaaa!!! Nu uppmärksammade dock grannen att ROT inte var avdraget, iallfall inte specificerat på fakturan. Det borde man ju kunna få på rör-jobb? Trodde det skedde automatiskt. Borde jag maila om det, kan de lägga in det? Ngn som vet? Städfirman gör alltid avdrag automatiskt och specifierar på fakturan.
 
Äntligen hemma för dagen och jag har precis hällt upp ett stort glas vin. Tekniken har nästan fungerat idag (ljudet fungerade inte på Skype, men eftersom jag hade laddat med reservdator idag så bytte jag sonika dator och problemet var löst). En student sade förresten efter en föreläsning idag att det var den bästa föreläsningen hon hade bevistat. Det värmde verkligen efter gårdagens eländesdag!
 
Jag har varit ute och krattat löv. Det blev inte riktigt klart innan det blev mörkt och jag lär inte kunna fortsätta i morgon för väderprognosen säger att det ska regna en massa.
 
Det blåser friskt ute.

Mitt altantak är av nån form av glasfiberplast och det skallrar rejält. Tur att de flesta lövträd släppt löven, annars skulle de nog falla i den här vinden. Mitt hus är omgivet av stora gamla lönnar...
Har blåst som 17 här idag också, mitt växthus är demolerat :arghh:
En takskiva och en väggskiva hade gett sig iväg på egna äventyr... väggskivan hittade jag långt utanför vår gård, takskivan är fortfarande försvunnen :(
Finns det någon "Missing Roof"-grupp man kan kontakta? :idea:
 
Ska titta på andra delen av Ryssland och hästarna på Kunskapskanalen. Första avsnittet såg jag andra halvan av och tycker det var väldigt sevärt.
 
Nu tycker katten att jag ska spendera hela kvällen åt henne och hennes nycker exakt när hon vill :D
20191025_191555.jpg

Jag vet inte om jag håller med ... Jag vill ha min fredagskväll också :cautious:
 
Simmat 700 m igen.
Simhallen var full med läskiga häxor och avkapade kroppsdelar. :D Det hängde en blodig hand i taket i duschrummet. Det är Halloweenfirande för ungdomar där ikväll.

Till och med blodfläckar och handmärken i blod längs väggarna. "blod" som droppat på golvet och HELP skrivet i "blod" på kaklet på vägen in i duschen

Synd att jag ska få så jäkla ont när jag simmat. Det är svårt att vida på ratten när jag kör hem för det gör ont i axlar och armbågar. Nåja, ett par panodil så funkar det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 107
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 425
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp