Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, hon skrev efter ett smärre krig ut en förpackning på 10 tabletter som hon skrev ENLIGT ORDINATION!!!!!EJ ÖVERSKRIDAS!!!! RÄCKE TILL ÅTERBESÖK!!!! på lappen apotekaren ska klistra på. Där ska då jag stå och se ut som någon som tar mer piller än ordinerat. Jag har ju haft den dosen 10 år liksom.
Sen fanns ju heller inte den förpackningen utan den är slut hos tillverkaren. Så nu har jag i några dagar försökt få henne att skriva ut nästa storlek som finns hos apoteket. Men man kan inte få tag i någon.
:heart
”Patienter ska behandlas med respekt” osv.
Jag har också haft problem med fel mediciner, fel rättas inte till. Tabletter är restnoterade och jag behövde samma medicin i flytande form men fick inte det eftersom jag hade recept på tabletter (som var slut på alla apotek).
Har även varit tvungen att åka till jourmottagningen och ”på nåder” fått fem tabletter en gång.
Men nu har jag fått ny läkare som verkar bättre så hoppas jag slipper tjorva med Patientnämnden.
 
Åkte förbi närbutiken på väg till stallet för att köpa lite gott till helgen samt en god baguette jag precis ätit nu efter härlig ridning i solen 😍. Innan hade jag ångest meen jag red ändå (börjat förstå hur skiten fungerar och börjat skaffa verktyg för den) och kunde njuta av dels en kortare ridtur och några få språng på ridbanan (ensam i stallet men inte helt ensam på gården, men ändå försiktig när jag hoppar ensam). var sååå j*vla skönt att inte låta ångesten förstöra en fin stund med min älskade häst ❤.
 
Tror det just blev bestämt vilka tider jag ska åka till och från Stockholm på en innovationsdag på KI som föreningen jag är verksam i blev inbjuden till. Det är kanske inte den roligaste aktiviteten i sig, men ska bli roligt att åka någonstans och göra något som inkluderar mänsklig interaktion när man mest bara varit sjuklig hela året. :D
 
Tror det just blev bestämt vilka tider jag ska åka till och från Stockholm på en innovationsdag på KI som föreningen jag är verksam i blev inbjuden till. Det är kanske inte den roligaste aktiviteten i sig, men ska bli roligt att åka någonstans och göra något som inkluderar mänsklig interaktion när man mest bara varit sjuklig hela året. :D

Hör av dig om du vill ta ett glas! 🍷
 
Ser tv.
Igårkväll vilade jag framför tv:n. Poff så vaknade jag och klockan var 00:45 :eek:
Skyndade mig att ta kvällsmedicinen inkl sömnmedicin och la mig.
Knäppt att jag kan somna utan insomningstablett nästan närsomhelst förutom när jag lagt mig och ska sova för natten.
Hjärnan är skum. :cautious:
samma här...
 
Har mest tagit lugnt idag.
Har en dunder förkylning på gång
Och i morgon blir det en heldag med föreningen då vi åker till Örebro
 
Älskar att gå och fixa fransar och bryn då det alltid är så skön cubansk feststämning i lokalen. Nackdelen är att det är svårt att ligga stilla ;)

Nyss spelades:

Apropå fransar och bryn, vad gör du med brynen? Jag snubblade över någon video med brow lamination på youtube häromdagen och känner mig gammal och efter som inte varit medveten om att det var en grej. :D
 
Nu åkte min vän för att träna, så är ensam igen. ☹
Men ska träffa honom igen ikväll och kolla på konst, så det är okej.

Har idag blivit sjukskriven i två veckor. Klarar inte av studier och jobb just nu, utan allt är bara kaos. Blir bra att få lugna ned sig lite och få kraft till att ta tag i saker igen.
 
Orimligt trött på köksrenoveringen just nu. Det har dragit ut på tiden pga strul med att byta vattenrör, så nu är våran vettiga diskmöjlighet borta och vi måste typ diska i badkaret. Jag VÄGRAR. Sambon är och köper lite lyxigare pizza och jag dricker vin och försöker ignorera kaoset som är exakt överallt i hela huset just nu. :cautious: Jag funderar på att fly till studentstaden och tentaplugga där hela nästa vecka.
 
Jag köpte en glödlampa istället till en gammal lampa som jag kom på att den påminner om dessa betongklossar man kan köpa för att ha naken glödlampa i, men mycket finare! Mamma höll med och jag köpte nu en glödlampa, blir spännande att se!
Och på vägen hem ska jag hämta ut en lampskärm (till en annan lampa) som jag beställde åt mamma. Den var dyr men hon ville ha en större lampskärm med vita fjädrar än den hon hittade på rusta :laugh::D lampan är blå med lite typ havskänsla och ett par fåglar i himlen, så det kan nog passa med lite molnfluffighet.

Shopping råder bot på lite depression! Så jag ska kolla mera på julklappar ikväll :angel::D
 
GAAAAAAH! Min Fitbit har slutat synka, igen. Gjorde en uppdatering och nu funkar den inte. Får prova starta om allt igen och se om det funkar. Mycket irriterande.
Och ännu mer irriterande, limmet på min Cameo-skärmatta har gett upp helt så jag kan inte pyssla :arghh:
 
Apropå fransar och bryn, vad gör du med brynen? Jag snubblade över någon video med brow lamination på youtube häromdagen och känner mig gammal och efter som inte varit medveten om att det var en grej. :D

Färgar bara men hon stylar dom med ngn slags gel och typ kammar osv haha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 107
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 425
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp