Vad gör vi? Del CVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gjort ett
20191024_144514.jpg
litet höst arrangemang
 
Ser tv och väntar på att tvätten ska bli klar i torkskåpet. Ett sånt där modernt torkskåp som ”stannar automatiskt när tvätten är torr” men grejen är att det blir inte torrt. :mad:
 
Åh, jag vill bara lägga mig ner och gråta typ.
Iom att jag flyttat så bestämde jag mig till slut för att lämna den välfungerande vård jag haft i förra orten iom att det skulle finnas 15 min härifrån istället.
Kommer dit till en så otrevlig läkare som var så oprofessionell mot mig pga en miss förra vårdinrättning gjort vid överlämnandet. Hon hade då bokat kortare tid än vad som krävdes iom deras miss. Och var väldigt arg över det. Vilket gick ut över mig. Rejält!
Vi pratade medicinering och enades om den. Jag skulle fortsätta med mina insomningstabletter i den dos jag haft 10 år.
Sen får jag veta att mottagningen här ska flyttas till en annan stad. Och det gick fort. Så nu är min nya otrevliga läkare i en annan stad dit jag måste ta mig.
Nu hade förra vårdinrättningen råkat skriva fel dosering på receptet, halva min dos. Som jag och nya läkare enats om att behålla.
Så nu vägrade hon skriva ut medicin för att ”den skulle räcka dubbelt så länge”.
Nu har jag fightats med människan i 1,5 vecka. Det går inte att ringa läkare, reception eller skriva meddelande på ngt vis.
Idag är medicinen slut. Jag kan inte somna utan. Och vi ska ha gäster i helgen för firande av födelsedagar. Jag måste få sova! Annars kommer jag totalkrascha iom redan innan väldigt slut.
Har lyckats tala in meddelande till sjuksyster idag och igen begärt att någon iaf berättar vad som händer.

Hoppas jag antingen får byta läkare eller gå tillbaks till förra stället. Gjorde de en miss så ringde man och de fixade. De var dessutom inte rent otrevliga.
Ring till din gamla mottagning! De borde kunna hjälpa dig fortfarande. :heart Vilken dålig start på ett byte av vårdgivare. :(
 
Åh, jag vill bara lägga mig ner och gråta typ.
Iom att jag flyttat så bestämde jag mig till slut för att lämna den välfungerande vård jag haft i förra orten iom att det skulle finnas 15 min härifrån istället.
Kommer dit till en så otrevlig läkare som var så oprofessionell mot mig pga en miss förra vårdinrättning gjort vid överlämnandet. Hon hade då bokat kortare tid än vad som krävdes iom deras miss. Och var väldigt arg över det. Vilket gick ut över mig. Rejält!
Vi pratade medicinering och enades om den. Jag skulle fortsätta med mina insomningstabletter i den dos jag haft 10 år.
Sen får jag veta att mottagningen här ska flyttas till en annan stad. Och det gick fort. Så nu är min nya otrevliga läkare i en annan stad dit jag måste ta mig.
Nu hade förra vårdinrättningen råkat skriva fel dosering på receptet, halva min dos. Som jag och nya läkare enats om att behålla.
Så nu vägrade hon skriva ut medicin för att ”den skulle räcka dubbelt så länge”.
Nu har jag fightats med människan i 1,5 vecka. Det går inte att ringa läkare, reception eller skriva meddelande på ngt vis.
Idag är medicinen slut. Jag kan inte somna utan. Och vi ska ha gäster i helgen för firande av födelsedagar. Jag måste få sova! Annars kommer jag totalkrascha iom redan innan väldigt slut.
Har lyckats tala in meddelande till sjuksyster idag och igen begärt att någon iaf berättar vad som händer.

Hoppas jag antingen får byta läkare eller gå tillbaks till förra stället. Gjorde de en miss så ringde man och de fixade. De var dessutom inte rent otrevliga.
Fy fan, jag lider med dig. Har varit i en liknande sits flera gånger. Man blir så jävla maktlös vid läkarbyten osv.
 
Fy fan, jag lider med dig. Har varit i en liknande sits flera gånger. Man blir så jävla maktlös vid läkarbyten osv.
Ja, hon skrev efter ett smärre krig ut en förpackning på 10 tabletter som hon skrev ENLIGT ORDINATION!!!!!EJ ÖVERSKRIDAS!!!! RÄCKE TILL ÅTERBESÖK!!!! på lappen apotekaren ska klistra på. Där ska då jag stå och se ut som någon som tar mer piller än ordinerat. Jag har ju haft den dosen 10 år liksom.
Sen fanns ju heller inte den förpackningen utan den är slut hos tillverkaren. Så nu har jag i några dagar försökt få henne att skriva ut nästa storlek som finns hos apoteket. Men man kan inte få tag i någon.
 
Och nu ringer sjuksköterskan jag pratat in meddelande hos och säger att läkaren gått för dagen. Utan att då titta på mitt ärende som hon enligt sjuksköterskan jag pratade med igår lovade att hon skulle titta på under dagen.
Imorgon är läkaren ledig.
Jag blir så jävla förbannad, ledsen etc. Det kan ju inte bara vara jag som drabbas. Det finns nog folk som mår ännu sämre och som inte orkar fightas ens. Det är skamligt att det får gå till så här!
En sjuksyster tyckte jag skulle anmäla redan innan. Då orkade jag inte. Men nu börjar jag överväga trots brist på ork.
 
Och nu ringer sjuksköterskan jag pratat in meddelande hos och säger att läkaren gått för dagen. Utan att då titta på mitt ärende som hon enligt sjuksköterskan jag pratade med igår lovade att hon skulle titta på under dagen.
Imorgon är läkaren ledig.
Jag blir så jävla förbannad, ledsen etc. Det kan ju inte bara vara jag som drabbas. Det finns nog folk som mår ännu sämre och som inte orkar fightas ens. Det är skamligt att det får gå till så här!
En sjuksyster tyckte jag skulle anmäla redan innan. Då orkade jag inte. Men nu börjar jag överväga trots brist på ork.
Ja, jag hoppas du har orken att anmäla, eller kan få stöd att anmäla. Vilket jävla stolpskott!
 
Ja, hon skrev efter ett smärre krig ut en förpackning på 10 tabletter som hon skrev ENLIGT ORDINATION!!!!!EJ ÖVERSKRIDAS!!!! RÄCKE TILL ÅTERBESÖK!!!! på lappen apotekaren ska klistra på. Där ska då jag stå och se ut som någon som tar mer piller än ordinerat. Jag har ju haft den dosen 10 år liksom.
Sen fanns ju heller inte den förpackningen utan den är slut hos tillverkaren. Så nu har jag i några dagar försökt få henne att skriva ut nästa storlek som finns hos apoteket. Men man kan inte få tag i någon.
Jag har också varit med om en läkare som envist skrivit ut en förpackning som helt enkelt inte säljs längre, men en snäll apotekare bröt upp en annan förpackning och sålde mängden piller, efter försök att lösa det på annat sätt.
 
Jag ska inte ta i fler tekniska prylar idag. Först fick jag på något obegripligt sätt inte projektorn att spegla datorn korrekt när jag skulle föreläsa så jag fick strunta i powerpointen. Sedan fungerade inte smartboarden (typ rittavla) så jag kunde inte skriva upp stolpar. Därefter skulle jag ladda upp powerpointen så studenterna åtminstone kunde få den i efterhand. Men väl uppladdad så blev den tom på innehåll. Och *trumvirvel* nu har mitt Bank-ID spärrats och jag uppmanas gå in på Internetbanken för att skaffa ett nytt. Men hur fasen ska jag komma in på Internetbanken utan bank-ID? Allt detta inom loppet av mindre än sex timmar.
 
Mitt nya syprojekt som jag längtat så mycket efter ligger nu klippt och färdigt att sys men jag har ingen lust. Ska försöka samla kraft att göra pannkakor idag! Sen kanske jag orkar komma igång med symaskinen. Tänkte även sy en bandana att sätta på hundens halsband som jag även ska (försöka) brodera en ful text på.. :p Såg ett halloweenbroderi på reddit (tror jag att det var) där det stod "boo you whore" och eftersom hund hatar precis allt och skäller på de flesta människor så tänkte jag skriva "borf you whore" med ett litet spöke eller så :angel:
 
Sambon har tagit sonen och åkt iväg över dagen, så efter jag fixat i stallet la jag mig i soffan och sov. Så välbehövligt!
 
Ja, jag hoppas du har orken att anmäla, eller kan få stöd att anmäla. Vilket jävla stolpskott!
Ja, jag är än mer förbannad nu efter att ha pratat med en på avdelningen som tyckte jag skulle ringa någon jour som garanterat hade läkare som kunde skriva ut till mig så jag kunde åka till apoteket idag och ta ut. Det var så lungt så!
Jag fick fel nummer till jouren. Och när jag ringde tillbaks till den som gav mig det numret var det stängt. Hittade till slut någon form av akut som kunde guida mig vidare till jour ett och sen skickade de mig till jour 2.
Ingen jour kunde skriva ut några piller. Man kunde få åka dit och hämta några däremot. Vilket då skulle ta mig x antal timmar som jag inte orkar med i dagsläget.
Nu erbjöd sig jour-teamet att köra hit medicinen. De får lämna ut piller men inte skriva ut.
Eller så får de egentligen det. Men iom läkarens konstiga text om att jag tar mer än maxdos(sen 10 år enligt läkares ordination) så kanske de måste vara mer restriktiva. Jag vet inte. Jag har ju aldrig förr stött på problemet. Eller behövt höra av mig till jour.

Så då ska de då åka i 2 h för att den här läkaren inte gör sitt jobb. Vilket jävla resursslöseri med samhällets pengar. Och patientens hälsa..
Men hatten av för de som jobbade i de två jourer jag bollades runt lite mellan. De ansträngde sig verkligen!

Jag har bett om förnyat recept i god tid. Jag har jagat, hetsat, ringt etc och ingen tar ngt ansvar för något eller hör av sig.

Det får inte gå till så. Jag är förvisso inte på topp direkt nu, tvärtom. Men det finns ju många som har det värre och råkar ut för det här. Det ska anmälas!
Orkar jag inte själv så har jag pitbull-pappan som undrade om han kunde hjälpa till när det här började.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
1 105
Senast: Nepenthe
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 424
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp