Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20200405_134036.webp

Ingen vacker maträtt, men gott är det :d
 
Sitter och planerar sommarsemester. Förutsatt att allt lugnat sig så att det går att resa så blir det en tripp hem till en vän som då ska ha fått hem valp, och då kan jag se fram emot många långa fotopromenader med utmärkt sällskap. Vännen är fotograf och bor på otroligt fint ställe. Dessutom är hon fantastisk på att laga mat och förra gången jag hälsade på så kändes det som att varje måltid där (inkl frukost!) var det godaste jag någonsin ätit :d Som tur är har SJ alla biljetter som ombokningsbara nu, och jag har fler semesterveckor att ta ut, så om det inte går att få till precis när vi planerar det så kan vi ta det senare istället. Känns fint :)
 
Varit hos hästen och blivit vän med honom igen nu, kommer dock ta några gånger innan jag litar på honom så pass att jag vågar ta honom från hagen. Tur att fodervärden är så snäll och hjälper mig. ❤
Hade nog inte blivit så rädd i vanliga fall utan bara kört på, men nu är jag extra skör och blir rädd för småsaker så detta kom inte lämpligt.
IMG_20200405_111013_576.webp


Nu sitter jag på spårvagnen på väg in för att fika med två vänner.
 
Efter god söndagsfrukost med min karl och han for åt sitt håll åkte jag till min underbara häst 😍. Fick "dåligt samvete" för jag köpte en knäckboll i stallet men den är nog förbränd redan med tanke på hur svett (kinderna hettade med av pärsen) jag blev av att ta in en skräckslagen häst som var farlig för sig själv och omgivningen; ibland är hästlivet mer "spännande" än vanligt! Kan säga att jag är uppvärmd för städningen nu 😅 medan älsklingen kan få ta det lilla lugna 😘.

Varit en bra aktiv vecka med pållan; red en sväng idag med så nu är hon riden fem dar och longerad en 👌. Idag var det så varmt att vi tog det lite lugnt och första ridturen i bara tröja 😍. Var så skönt att bara stanna upp och njuta av allt; alla vårtecken som fjäril, humla, vitsippor och bara känna hur jag bars fram genom naturen i alla gångarterna, underbart❤. Meeen nu var det städa som sagt...😅.
 
Jag tänkte på dig @Hoarfrost, direkt när jag såg denna :laugh:
Visa bifogad fil 48197
Senaste veckorna? Testa hela livet. :D

Jag minns liksom min första dröm från när jag var 5-6 år. 🙄

Allt var helt normalt och jag och mamma äter glass på balkongen. Allt är jätteverkligt, och mamma pratar om en kompis som ska komma över, och går sedan för att hämta en tröja för jag fryser.
Jag sväljer skeden jag äter med av misstag. Vi åker till sjukhuset, de röntgar min mage och doktorn förklarar att det inte gör något att den är där, att det inte kommer påverka mitt liv.

... Jag trodde på allvar att den drömmen hade hänt i verkligheten men skämdes över det? Lyckades när jag var 17 fråga mamma om något sådant hade hänt på riktigt men hon bara :confused:
 
Du gav mig en ny inputt gällande tyngdtäcken, tack!

Jag har ju inte köpt något än, men har starka funderingar på det. Men nu när jag läser om dina problem med det så känner jag stor tvekan...
Jag har ju värk i kropp och leder och måste vända mig flera gånger per natt (det gör jag per automatik numer och vaknar knappt av det) just för att om jag ligger för länge i samma ställning så stelnar jag och får olidlig värk när jag ska "komma igång" igen.
Det kanske inte är så smart för just mig med ett tyngdtäcke ändå 🤔
Jag vet flera med kronisk värk som älskar tyngdtäcken, så det är säkert individuellt hur man reagerar. Där vi beställde från får man testa i 30 dagar och sen skicka tillbaka om man inte är nöjd.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 082
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 729
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp