Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan vi snälla hålla den här tråden utan covid!
Det bort trevligt att kunna läsa nånting annat nånstans!

Skönt att Mineur fixade det, för jag hade samma känsla som du när jag låg på sjukan och korttidsboende och var tacksam för eget rum de gånger jag hade det. För så fort man slog på tv'n för att se något feelgoodprogram i lilla dagrummet, där jag brukade få vara ensam kom tre personer och frågade om de visat något om covid 19 och att det var nyheter just då. Att de kunde gå ut i stora dagrummet, där ALLTID just nyhetskanalerna med covid 19 visades, var det ingen som brydde sig om. Så jag satt i stort sett 20 timmar om dygnet på mitt rum med datorn för att slippa allt tjat som jag ändå överöstes med via facebook, tidningar och annat på internet... :p
 
Trodde att jag hade sett det mesta redan men tydligen inte...

Har alltid undrat vart en viss kratta i stallet kommit ifrån och nu fick jag svar på denna hittills olösta gåta.
En i stallet använder den till att kratta boxen efter att hon har mockat 😅

Inget konstigt med det..??? Det gjorde jag också många gånger, då min dam dels var en dyngspridare, så skönt att hitta gömda pluttar, samt att hon även var en hejare på att gräva runt, så att bädden blev knölig. Då tyckte jag det var praktiskt med kratta.

Men alla gör ju på sitt sätt. <3

En gång när jag kom till stallet, höll stallägarens sambo på att mocka åt mig... med... kattsandspade. Det gick iofs lite över min petiga gräns :D
 
Idag är vädret underbart! Jag har morgonpromenerat hundarna, dammsugit och varit ned och köpt nytt picknickvin och hot cross buns till långpromenaden! Det jag förberedde igår har jag ju redan ätit (och druckit) upp. :D
Jag råkade också köpa ännu en kruka med liljor.
 
Fyfan vad gott jag sovit! Nästan 12h :love:
Inget tyngdtäcke inatt.
Du gav mig en ny inputt gällande tyngdtäcken, tack!

Jag har ju inte köpt något än, men har starka funderingar på det. Men nu när jag läser om dina problem med det så känner jag stor tvekan...
Jag har ju värk i kropp och leder och måste vända mig flera gånger per natt (det gör jag per automatik numer och vaknar knappt av det) just för att om jag ligger för länge i samma ställning så stelnar jag och får olidlig värk när jag ska "komma igång" igen.
Det kanske inte är så smart för just mig med ett tyngdtäcke ändå 🤔
 
Nivån för dagen.
Jag vaknade först, men pigg är väl att ta i..
20200405_130114.webp
 
Funderade på att tvinga mig ut på en promenad men jag orkar inte sätta en fot utanför dörren i dag. Jag måste inte för jag är vuxen insåg jag :p
Jag får ta promenaderna mellan köket, toan, och datorn.
Det jobbiga är ju det där sockersuget nu... Undrar vad jag kan baka med det jag har hemma... 🤔

Har i alla fall bestämt mig för att det är grönt att åka till stallet i morgon. Jag har inte varit hängig sedan i fredags, utan är nu superpigg i stället. Promenaden på två timmar i går upp och ner för berg gjorde mig knappt flåsig. Så min hängighet var nog mens + för mycket träning + usel sömn + pollen.
 
Funderade på att tvinga mig ut på en promenad men jag orkar inte sätta en fot utanför dörren i dag. Jag måste inte för jag är vuxen insåg jag :p
Jag får ta promenaderna mellan köket, toan, och datorn.
Det jobbiga är ju det där sockersuget nu... Undrar vad jag kan baka med det jag har hemma... 🤔

Har i alla fall bestämt mig för att det är grönt att åka till stallet i morgon. Jag har inte varit hängig sedan i fredags, utan är nu superpigg i stället. Promenaden på två timmar i går upp och ner för berg gjorde mig knappt flåsig. Så min hängighet var nog mens + för mycket träning + usel sömn + pollen.
Vad har du för bakingredienser hemma då?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 082
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 729
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp