Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Shit.... shit... shit...

När man tycker synd om sig själv och tröstar sig med en sån här. Vad har jag gjort?? Här ju fullt upp med en....

FB_IMG_1586009814730.webp


Nu ångrar jag mig.... tror jag.... Har redan lite ångest för att det kommer ta tid från Effie.

Men permittering och långledigt är ju perfekta tider för att få hem valp....
 
Määäh, jag fastnar i bland på Fable the Raven i bland också. :love:

Tänk att bo i ett stort hus, inte behöva bry sig ett jota om pengar och ha massa tid.
Då hade jag haft Tukan, Korp, Pygméigelkott, Axolotl, Pangolin, Spindel (oklart vilken), Fennec Fox (vet inte vad de heter på svenska?), Geckoödla, Pytonorm, Guldfisk, Serval, Fladdermus, Potoo, Katt, Hund, Häst, Åsna, Mink... och ha någon form av rescue center där jag kunde ta hand om diverse trasiga djur med målet att släppa ut de vilda och omplacera de tama.

Ok ingen hade någonsin hunnit med alla djuren. Speciellt inte alla de djuren + rescue center :cautious:
Men man kan väl drömma lite:angel:

Edit: glömde ju! Jag vill ha en Skata också... :D
Men om man inte behöver bry sig om pengar så har man kanske obegränsat och då anställer man folk till hjälp så alla djuren får det dom behöver ;),
Om jag vann de där 900 miljonerna på eurojackpot eller vilket lotteri det nu är hade jag omedelbart startat en pensionärshem för hästar och andra djur
 
Men om man inte behöver bry sig om pengar så har man kanske obegränsat och då anställer man folk till hjälp ;),
Om jag vann de där 900 miljonerna på eurojackpot eller vilket lotteri det nu är hade jag omedelbart startat en pensionärshem för hästar och andra djur
Ååh smart! Då skulle jag anställa någon att ta hand om den mesta vardagliga vården :o:angel:
 
De är fantastiska! Jag har haft turen att se några korpar när de haft rovfågelvisningar här, och de är verkligen fulla i fan. :D
En god vän hade en "tam" kaja också. Tuhlie.... och alltså, jag hade aldrig orkat men det var hemskt roligt att läsa om alla äventyr.
Kaja har jag "haft". Satt i skolan och såg ett gäng ungar kasta stenar, peta med pinnar på något och ha sig. Gick dit på morgonrasten. Satt en liten ung Kaja där. Den hade bara hälften av sina vingfjädrar och en fjäder kvar där bak.
Gick därifrån och ringde pappa och rådfrågade om han trodde det var en unge, det trodde han inte (och nu i efterhand vet jag att den inte var det). Pappa sa att den tar nog någon katt om den inte kan flyga.

14 åriga jag accepterade inte det där med att en katt skulle ta kajan. Så jag skolkade, fångade den och hade den i vår innätade balkong :angel: mamma suckade minst sagt djupt när hon kom hem och jag typ "vi måste prata" :D

Long story short så fick den heta Pling-Pling :o och var väldigt tveksam till människor, jag läste på som en tok om kråkfåglar, kajor, och fågelhantering. Jag byggde matpussel som blev väldigt avancerade och jobbade som bara den för att pling-pling skulle bli bra. Det blev hon. Men oj vad jobbig hon var när hon började lita lite mer på mig och kunde flyga igen :nailbiting:
Pappa hjälpte mig hitta en tant på landet som hade gigantiska inhägnader och massor erfarenhet. Lämnade över pling-pling i hennes vård och efter kanske ett år av avvänjning från hennes sida fick jag veta att pling-pling verkade ha hittat en flock och dragit sin kos. :up: Älskade den där knaspippin :love:
 
Shit.... shit... shit...

När man tycker synd om sig själv och tröstar sig med en sån här. Vad har jag gjort?? Här ju fullt upp med en....

Visa bifogad fil 48159

Nu ångrar jag mig.... tror jag.... Har redan lite ångest för att det kommer ta tid från Effie.

Men permittering och långledigt är ju perfekta tider för att få hem valp....
Vi kommer med den vita kramamigsjälvtröjan sen.
 
Määäh, jag fastnar i bland på Fable the Raven i bland också. :love:

Tänk att bo i ett stort hus, inte behöva bry sig ett jota om pengar och ha massa tid.
Då hade jag haft Tukan, Korp, Pygméigelkott, Axolotl, Pangolin, Spindel (oklart vilken), Fennec Fox (vet inte vad de heter på svenska?), Geckoödla, Pytonorm, Guldfisk, Serval, Fladdermus, Potoo, Katt, Hund, Häst, Åsna, Mink... och ha någon form av rescue center där jag kunde ta hand om diverse trasiga djur med målet att släppa ut de vilda och omplacera de tama.

Ok ingen hade någonsin hunnit med alla djuren. Speciellt inte alla de djuren + rescue center :cautious:
Men man kan väl drömma lite:angel:

Edit: glömde ju! Jag vill ha en Skata också... :D
Jag kommer direkt :D
 
Avskyr att köpa kläder och skor (speciellt eftersom jag inte har speciellt mycket pengar), men idag hade jag tur och hittade ett par byxor och en tröja på konkursutförsäljning. Kändes så konstigt att handla där eftersom det ändå är ganska stora kedjor (Joy och Dea Axelsson, kanske dock är bara just de butikerna?) och att det var just de som kommer stänga. Däremot är jag kanske inte så hemskt förvånad när man tänker tillbaka, de hade alltid max 1-2 kunder på en helg efter löning eller andra tillfällen när köpcentret var fullsmockat.

Nu sitter jag och försöker leta efter nya skor då jag inte har några vår/sommarskor som inte är trasiga.. Scrollar Tradera och Footway, det fanns inget i de fysiska butikerna jag ville ha när jag kollade idag :(
 
Blev som sagt en tur till i skogen istället för film och soffan 😅 Vi var ute i över två timmar! Klättrade i berg och hade pauser för choklad och chips:D Fick se två älgar också på tillbaka vägen. Är så imponerad av att ungarna orkar gå så mycket! Och som två spindelapor uppför bergen! Det va brant och krångligt så jag och maken med betydligt längre ben fick kämpa😂

Ungarna har bäddat under matsalsbordet och ska sova där i natt. Jag ska duscha och sen ska jag och maken se andra avsnittet om vargattacken på Kolmården.
Så mysigt det låter! :love:

Vi var ute på en sån där tur i förra helgen, tog väl en trekvart enkel väg att komma till utflyktsmålet. Besvärlig terräng, jag hade bebis i sele och maken ryggsäck men inga jättepackningar direkt, och vi var rejält trötta när vi äntligen kom upp högst upp på berget.

Väl där uppe sitter en liten familj med två små ungar, jättedålig på att bedöma ålder, men kanske runt 3-4 och 7 nånting. Finns ingen enklare väg upp! Då kände vi oss inte så duktiga längre... :o:rofl:
 
Så mysigt det låter! :love:

Vi var ute på en sån där tur i förra helgen, tog väl en trekvart enkel väg att komma till utflyktsmålet. Besvärlig terräng, jag hade bebis i sele och maken ryggsäck men inga jättepackningar direkt, och vi var rejält trötta när vi äntligen kom upp högst upp på berget.

Väl där uppe sitter en liten familj med två små ungar, jättedålig på att bedöma ålder, men kanske runt 3-4 och 7 nånting. Finns ingen enklare väg upp! Då kände vi oss inte så duktiga längre... :o:rofl:

Det blir enklare när ungarna är större 😅 Våra är 5 och snart 8. Vi hade hunden med också, som bar klövjeväska för första gången, och hon sprang som en dåre upp i bergen haha!
 
Jag vill ha illrar! :arghh::love:
(lägger in den så att den startar vid 8:00 istället då det är en del prat i början, men vi vill ju alla gå rakt på det roliga :angel::D)

Men big mood när hon säger "love mee!!" vid 8:25 :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 083
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 729
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp