Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förslag på flera namn: Bäa, Bäatrice, Bäatrix, (Märit?) ... Vilken underbar namn idé du hade! :laugh::love::love:
Är bara Bärits barn som heter så. Hennes son förra året heter Börtie, för Bärtie blev fel för han låter verkligen BÖÖÖÖÖ när han bräker :D
Sen är det Märta som ska lamma snart, och hennes likaledes högdräktiga syster EuFåria (Effie) och den enda jag inte döpt som heter Låla. Låla är en hen så hen är inte på smällen :D

Mamma har predikat för Märta och Effie att inte skaffa bagglamm, får se vad de nedkommer med
 
Är bara Bärits barn som heter så. Hennes son förra året heter Börtie, för Bärtie blev fel för han låter verkligen BÖÖÖÖÖ när han bräker :D
Sen är det Märta som ska lamma snart, och hennes likaledes högdräktiga syster EuFåria (Effie) och den enda jag inte döpt som heter Låla. Låla är en hen så hen är inte på smällen :D

Mamma har predikat för Märta och Effie att inte skaffa bagglamm, får se vad de nedkommer med
Namn puns är de bästa 😍😍:bow:

Bara för att det är en långsam lördagskväll så börjar jag undra vad för namn puns man kan ge till andra djur/husdjur 🤔 Katten Jamson är väl ett men det borde finnas roligare namn..
 
Jameth
Jamice
Jamita
Jam-Ivar (valfritt andra namn)
Jamsdotter
Jamme (Janne)
Jammicke
Jamte
Jamvier

Till katter då alltså :angel::p
 
Hundar var knepigare ... Vofgang, Vofram, Moffy, Bark'ah, Skallarup, Skallman, Skalleth, Morrgan, Morrales, Morrdecai, Morrelia, Morria, Morrpheus, Morrten...
Äh nä, detta var ju roligt :angel::D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 083
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 729
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp