Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppar in och vinkar till alla!
Ligger just nu på sängen och återhämtar mig eftwr det vidrigaste ögonmigränanfallet jag haft. Lyckligtvis räckte det att jag bara ringde upp 1177 så började det ge med sig.

Vit katt är sjukt nöjd med detta och ligger rätt intill.och spinner. Matte jobbar hemma sedan några veckor och hon lämnar inte mig sida

Ska skumma igenom lite av det jag missat, men det verkade lugnat sig här iaf :D
 
Sååååå skönt att bara skrota omkring i luuugn och rooo, pyssla lite med ditt och datt. Passade på att åka ner till ICA; brukar stödja dem bra men den här gången blev det kundvagn; ja extra. Så bra att slippa stan så långt det är möjligt i coronatider. Uppskattade inte att höra att stadsborna börjat handla här ute; kan man inte stödja vår lokala lilla butik annars så behöver man inte ränna hit nu heller 😡😡😡.
 
Pratar du skånska? :cautious:
Jag har (hade?) någon inre bild av dig som Göteborgare, möjligtvis Stockholmare. Men definitivt inte Skånebo! :D
Haha nej, jag kan lugna dig med att jag inte sitter inne på någon skånsk dialekt! Jag pratar typ... ingenting. Rikssvenska, kanske? Har ingen dialekt direkt. Jag bodde i Linköping de 8 första åren av mitt liv och anammade aldrig skånskan när vi flyttade till Malmö. Det är ett rent under egentligen med tanke på att varenda kotte i min släkt, inklusive mina föräldrar, alltid pratat med ganska mycket skånsk dialekt. Men jag tycker inte att det är så fint, så jag har liksom låtit bli den biten :D
 
Varit ute på en mysig lång skogspromenad/vandring med vovvar och make. Vi tog karta och kompass och gav oss ut i obanad terräng, hur kul som helst! Vi letade en fornlämning på ett mindre berg och vi hittade den till slut :up: Det enda jag ångrar är att vi inte tog med fika...
Nu sover vovvarna gôtt och jag har fått mitt kaffe :d
 
Haha, när jag var liten så var jag rädd för att vara lesbisk pga. alltid gillat stora bröst. Men jag upptäckte min böjelse för något androgynt i och med när jag började gilla Hanson efter att ha läst en intervju i tidningen Okej med den minsta brodern, där han själv sa sig trott att han såg en snygg tjej när han såg sig själv på tv första gången. :D Sen gick jag musiksmaksmässigt från Hanson till Manson ganska abrupt. Mycket på grund av den här looken:
Visa bifogad fil 48083
Tror du är min tvillingsjäl :D Gick också från Hanson till Manson men framför allt hade jag Brian Molko som nr 1 :love:
 
Rårakor (med ägg), det märks att hönsen går ute och äter grönt :)

IMG_8620.webp
 
Tror du är min tvillingsjäl :D Gick också från Hanson till Manson men framför allt hade jag Brian Molko som nr 1 :love:
Haha, vad roligt! Aldrig pratat med någon annan som gick från Hanson till Manson. :D Däremot så har jag aldrig haft the hots för Brian Molko, även om han är okejsnygg och Placebo är okejbra. Patrick Wolf är nog nr 1 för mig om vi ska snacka musikkillar, haha.
 
Haha nej, jag kan lugna dig med att jag inte sitter inne på någon skånsk dialekt! Jag pratar typ... ingenting. Rikssvenska, kanske? Har ingen dialekt direkt. Jag bodde i Linköping de 8 första åren av mitt liv och anammade aldrig skånskan när vi flyttade till Malmö. Det är ett rent under egentligen med tanke på att varenda kotte i min släkt, inklusive mina föräldrar, alltid pratat med ganska mycket skånsk dialekt. Men jag tycker inte att det är så fint, så jag har liksom låtit bli den biten :D
Puh, tack och lov! :D
Skånska är inte min favoritdialekt heller, men vill ändå inte hata på den för mycket. De flesta kan inte hjälpa vilken dialekt de pratar och var de vuxit upp, liksom. Så så länge det inte är allt för bred skånska (dvs jag fattar inte vad personen säger) så har jag väl inte något direkt emot den :)
 
Haha, vad roligt! Aldrig pratat med någon annan som gick från Hanson till Manson. :D Däremot så har jag aldrig haft the hots för Brian Molko, även om han är okejsnygg och Placebo är okejbra. Patrick Wolf är nog nr 1 för mig om vi ska snacka musikkillar, haha.
Fastnade för Brian Molko så fort jag såg honom för första gången 1996-1997 på min lillalilla TV i mitt tonårsrum och sedan dess är han den snyggaste musikern jag vet. Men är egentligen inget fan av killar i band :p Inte ens Zach Hanson :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 083
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 730
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp