Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså var är mitt fina väder? Jag som köpt picknickvin och gjort mackor inför långpromenaden och allt. :cautious:
Det kommer imorgon! Åtminstone hit. Hoppas jag!

Screenshot 2020-04-04 at 11.30.29.webp
 
Jag har krupit tillbaka ner i sängen efter att ha blivit ivägjagad från vardagsrummet av en spindel som mätte hela 1,5 cm i diameter. Definitivt en stor spindel i min värld! Eller åtminstone medelstor. Sambon försökte lugna mig genom att säga att det är en liten spindel, att den sitter i motsatta hörnet från soffan och att det faktum att vi har typ 4 meter i takhöjd minimerar riskerna för att den ska bestämma sig för att hoppa ner på mig, men ser ni sådana sansade argument biter inte på en spindelfobiker! Dessutom var det rätt ok att ha en ursäkt att sätta sig i sängen en stund :angel:

Har upptäckt några av Black Rebel Motorcycle Clubs lugnare låtar nu @athena_arabians, jag blev inspirerad när du nämnde dem igår och har lyssnat massor på dem sedan dess! Devil's Waitin och Fault Line är ju så mysiga! :love:

Naturen tar över! Vilda getter i Wales, hjortar i trädgården i London och spindlar i vardagsrummet i Glasgow! :D
 
Har köpt blomlådor/balkonglådor på IKEA :)
Nu ska vi på nedbantat tvåårskalas. Lämnar påskäggen på samma gång.

Planerar lite fönsterbyten och renovering av fasaden på framsidan (man får ta vad man får liksom). Men det kommer se konstigt ut en period pga vi anpassar efter utökning av badrum och ombyggnad av köket inkl ny ytterdörr.
 
Kompisen som yttrade det för första gången (i mitt liv alltså) har den bredaste Ystad-dialekt jag någonsin hört, oklart om hon varit norr om Falun i sitt liv :D Men det är mycket möjligt att uttrycket letat sig ner till oss Skånebor!
Pratar du skånska? :cautious:
Jag har (hade?) någon inre bild av dig som Göteborgare, möjligtvis Stockholmare. Men definitivt inte Skånebo! :D
 
Tagit det jag kan av vedhögen som ska klyvas. Jag hade lätt kunnat ta resten också men anstränger mig verkligen för att vara rädd om ryggen så maken får hjälpa mig med resten :) Sitter ute och dricker kaffe nu. Ska ta en skogspromenad med hunden och shettisen snart tänkte jag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
390
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 083
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 732
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp