Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag också ! Med din surdeg......Startat en deg
Edit: UTAN jäst, det är en surdeg
Min bil har en brusten fjäder så lånade pappas bil för säkerhetens skull, då dör den precis utanför ICA
Rimligt svar på fråga 4 är väl annars: "Beroende på om folk har bunkrat."
Åh jag fattade inte att det var läxpaket förrän du skrev det..Tog mig några sekunder att förstå att "laxpaket" var "läxpaket". Jag såg framför mig någon maträtt med lax - kanske sådana foliepaket man steker på grillen......
Jag lade också märke till det! Jag funderade om de kanske var kända...?Du får trösta dig med att han ska vara med på TV4s nyhetsmorgon snart!
Dagens spaning: Skriver man in "Anders Tegnell" på Google så kommer det upp sökkombinationer som "wiki", "Linköping", "Twitter" och långt ner "döttrar".
Men skriver man in "Anders Wallensten" så kommer det upp "barn", "fru" och "familj" bland de högst prioriterade sökningarna.
Haha oddsen för detta?
Precis! Satt där mitt i vägen med varningsblinkers på och stirrade bara medans folk fick köra runt mig
Tror jag skrek att jag hatade mitt liv också
Ungefär som när sambon fick lämna in sin bil på verkstaden då motorlampan lös, så sambon skulle åka med en kollega. Då började motorlampan i den bilen också lysa. Vad är oddsen?Min bil har en brusten fjäder så lånade pappas bil för säkerhetens skull, då dör den precis utanför ICA
Ungefär som när sambon fick lämna in sin bil på verkstaden då motorlampan lös, så sambon skulle åka med en kollega. Då började motorlampan i den bilen också lysa. Vad är oddsen?
Nej då, vanligt förekommande här i traktenUngefär så, ja! Det är förmodligen ett uttryck som bara jag och mina vänner använder, och det kommer sig av att en av mina bästa vänner en gång högtidligt deklarerade att "jag är minsann inte ett dugg berusad, jag är vid mina fulla sinnes bruk!" en gång när hon definitivt druckit ett glas vin för mycket.
Kompisen som yttrade det för första gången (i mitt liv alltså) har den bredaste Ystad-dialekt jag någonsin hört, oklart om hon varit norr om Falun i sitt liv Men det är mycket möjligt att uttrycket letat sig ner till oss Skånebor!Nej då, vanligt förekommande här i trakten
Men ni kanske härstammar från södra norrland