Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bää... Dagens mysterium... Varför är det bara på TV ett gulligt lamm kommer springande med toalettpapper? :/

Min permobil, behöver stå på laddning ca 48 timmar när jag inte använt den på så här länge och jag kommer förmodligen inte åt att sätta i laddaren i det smidiga skick jag är nu. Får lösa det här på något annat sätt.... :p
 
Rimligt, oerhört rimligt 😅

E9C03BBE-D140-4DB1-8F06-821C0B96BD5B.webp
 
Skrev precis in jobbschemat i kalendern för kommande månad, blir irriterad över förändringar när jag äntligen fått in nuvarande schema i huvudet. Blir förbannad på att våra scheman är det minsann "okej" att kasta runt med, vi ska inte kunna planera upp våra liv. Ja jo. Behövs ju iofs inte i coronatider heller...Lyckades faktiskt att plötsligt glömma bort Corona 😆.
 
Du får trösta dig med att han ska vara med på TV4s nyhetsmorgon snart!

Dagens spaning: Skriver man in "Anders Tegnell" på Google så kommer det upp sökkombinationer som "wiki", "Linköping", "Twitter" och långt ner "döttrar".

Men skriver man in "Anders Wallensten" så kommer det upp "barn", "fru" och "familj" bland de högst prioriterade sökningarna. :D
Jag lade också märke till det! :confused::rofl: Jag funderade om de kanske var kända...? :cautious:
 
Så satans trött på den här kraftiga iskalla blåsten som är varje dag! Det är strålande sol men iskallt 🥶 Vi fick lagat studsmattan och har lekt lite med barnen och övat yngsta dottern på att cykla utan stödhjul. Nu kollar jag nervöst på mina kära man som klättrar på uthustaket och skruvar fast lösa plåtar. Fan ta honom om han ramlar ner!

Dags för lunch och sen ska vi ta tag i dagens ved.
 
Ungefär så, ja! Det är förmodligen ett uttryck som bara jag och mina vänner använder, och det kommer sig av att en av mina bästa vänner en gång högtidligt deklarerade att "jag är minsann inte ett dugg berusad, jag är vid mina fulla sinnes bruk!" en gång när hon definitivt druckit ett glas vin för mycket. ;)
Nej då, vanligt förekommande här i trakten ;)
Men ni kanske härstammar från södra norrland :angel:
 
Jag har krupit tillbaka ner i sängen efter att ha blivit ivägjagad från vardagsrummet av en spindel som mätte hela 1,5 cm i diameter. Definitivt en stor spindel i min värld! Eller åtminstone medelstor. Sambon försökte lugna mig genom att säga att det är en liten spindel, att den sitter i motsatta hörnet från soffan och att det faktum att vi har typ 4 meter i takhöjd minimerar riskerna för att den ska bestämma sig för att hoppa ner på mig, men ser ni sådana sansade argument biter inte på en spindelfobiker! Dessutom var det rätt ok att ha en ursäkt att sätta sig i sängen en stund :angel:

Har upptäckt några av Black Rebel Motorcycle Clubs lugnare låtar nu @athena_arabians, jag blev inspirerad när du nämnde dem igår och har lyssnat massor på dem sedan dess! Devil's Waitin och Fault Line är ju så mysiga! :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
390
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 083
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 732
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp