Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade nyss och mår ungefär 1000 gånger bättre än i går. Tar nog en rask promenad någon gång vid lunch. Känns det ok då kanske kompis och jag kan ta den där middagen vi skulle ha i går.

Drömde att jag bar massa ägg uppför ett fjäll. Jag har dem i flera ryggsäckar, har massa kartonger i händerna och under armarna och kämpar för att de inte ska gå sönder. Någonstans på mitten går (!... Jag går skit fort.) min gammelmormors mor ikapp mig. Hon och jag går jämsides och hon berättar att på andra sidan fjället ligger en liten gård där hon jobbar. Sen stannar vi och vänder oss om och hon pekar på sin stuga.
Hon berättar att hon varje dag går över fjället för att arbeta. Jag säger att det vet jag, det berättade gammelmormor för mig. Men hon är död nu. Ja säger gammelmormors mor men jag följer dig upp här i alla fall.
Vi knatar upp i tystnad, står där en stund. Jag vrålar rakt ut "jag har tappat det!" och kastar alla ägg jag så mödosamt burit upp ner för fjället?
Jo, säger gammelmormors mor. Nog gör man så i bland.
Sen säger vi hejdå och jag tittar på henne när hon går ner mot gården. Själv är jag fast på fjället och får aldrig någonsin gå ner därifrån? Tänker att det är för att jag kastat äggen eller något.
 
Precis, och det ger oss nagot att gora i tristessen nar ALLT ar stangt, utom vad som raknas som "essential" butiker, som apotek, och mataffarer. Har ar alla skolor stangda. Aven lagstadie skolor har undervisning via internet och med "laxpaket".
I dag var vi pa en hogstadie skola och stadade instrumenten till skolans band ... Alla instrument "lador" blev desinficerande liksom "halet" de var i. Samt alla dorrar och dorrhandtag tillsammans med de fa vaggytor som finns.
Musik lararen kom in medan vi var dar. Han var djupt tacksam och funderade pa hur han skulle fa hem alla instrument till eleverna nu nar de inte far komma till skolan och hamta.

Visa bifogad fil 48097
Tog mig några sekunder att förstå att "laxpaket" var "läxpaket". Jag såg framför mig någon maträtt med lax - kanske sådana foliepaket man steker på grillen...... :D
 
Dricker kaffe och sörjer att jag verkar ha missat en livsviktig diskussion om mitt favoritämne just nu : Anders Wallensten :D

Du får trösta dig med att han ska vara med på TV4s nyhetsmorgon snart!

Dagens spaning: Skriver man in "Anders Tegnell" på Google så kommer det upp sökkombinationer som "wiki", "Linköping", "Twitter" och långt ner "döttrar".

Men skriver man in "Anders Wallensten" så kommer det upp "barn", "fru" och "familj" bland de högst prioriterade sökningarna. :D
 
EAD708F2-1A40-46B3-865A-8BBF4FA1BD17.webp

Plättlaggar och varm choklad redo att brukas för frukost!
 
Varit ute med hunden i solen och ska precis äta frukost. Har en såndär dag när jag känner för att köpa ett hus och flytta ut på landet, och stänga av alla sociala medier och nyhetsflöden. Det skulle sitta bra, just idag :love: Synd att vi precis köpt en lägenhet ett hus bort då. Men sen om några år kanske det blir att sticka ut :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
390
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 083
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 732
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp