Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Så egentligen
Fulla sinnets bruk. -> man är full
Sinnets fulla bruk -> man är inte full
Ungefär så, ja! Det är förmodligen ett uttryck som bara jag och mina vänner använder, och det kommer sig av att en av mina bästa vänner en gång högtidligt deklarerade att "jag är minsann inte ett dugg berusad, jag är vid mina fulla sinnes bruk!" en gång när hon definitivt druckit ett glas vin för mycket. ;)
 
Fick precis detta av min kollega :rofl:

93665D8D-7267-442A-9FBC-5D34397600D3.webp
 
Nu missade jag samtalsämnet tidigare så nu tänker jag klampa in och ta upp det igen :D

Anders Wallensten (Jag fick googla först och undrade vad för man det var som hade fått ett flertal kvinnor törstiga här 💦) - jag gillar silverfox looken! :up: Och jag förstår nog inte riktigt androgyn snacket då den andra saken jag lade märke till var hans käklinje👌
 
Nu missade jag samtalsämnet tidigare så nu tänker jag klampa in och ta upp det igen :D

Anders Wallensten (Jag fick googla först och undrade vad för man det var som hade fått ett flertal kvinnor törstiga här 💦) - jag gillar silverfox looken! :up: Och jag förstår nog inte riktigt androgyn snacket då den andra saken jag lade märke till var hans käklinje👌

Jag såg också en 100% maskulin karl när jag googlade, men man kanske måste se hans manér eller så?
 
Är alla skolor stängda eller bara för vissa årskurser?

Suveränt att de tar in er för att fixa sådana saker. Det är ju bra att få ordentligt städat även med tanke på andra smittor förutom covid-19 :up:

Precis, och det ger oss nagot att gora i tristessen nar ALLT ar stangt, utom vad som raknas som "essential" butiker, som apotek, och mataffarer. Har ar alla skolor stangda. Aven lagstadie skolor har undervisning via internet och med "laxpaket".
I dag var vi pa en hogstadie skola och stadade instrumenten till skolans band ... Alla instrument "lador" blev desinficerande liksom "halet" de var i. Samt alla dorrar och dorrhandtag tillsammans med de fa vaggytor som finns.
Musik lararen kom in medan vi var dar. Han var djupt tacksam och funderade pa hur han skulle fa hem alla instrument till eleverna nu nar de inte far komma till skolan och hamta.

IMG_0873.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
390
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 083
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
636
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 732
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hönstråden II
  • Kroniskt sjuk och hund

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp