Vad gör vi? Del CVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har fastnat på tukaner på youtube och vill ha en. :love: 🙄 Tur att jag inte har ett stort hus och massa tid och pengar för då hade jag haft orimligt många djur av alla möjliga olika arter.
Men de är ju så fruktansvärt häftiga, gulliga, låter coolt och... gaaah :arghh:
 
Har fastnat på tukaner på youtube och vill ha en. :love: 🙄 Tur att jag inte har ett stort hus och massa tid och pengar för då hade jag haft orimligt många djur av alla möjliga olika arter.
Men de är ju så fruktansvärt häftiga, gulliga, låter coolt och... gaaah :arghh:
Jag önskar att jag hade mera energi än vad jag gör, för egentligen vill jag bo på en liten gård med katter, hundar och hästar... Och allt möjligt.

Samtidigt som jag i det verkliga livet tar kål på mina krukväxter och antagligen tråkar ut min katt :meh:
 
Vi sliter på i huset! :) idag åkte de gamla avloppen bort från övervåningen och köket har nu varken vatten eller avlopp, men alla köksbänkar gick att flytta! Halva köksgolvet uppbrutet och dotterns rum är taket redo att målas i morgon! Ville fick en hundgård också och är rätt nöjd med att vara med där vi rör oss hela tiden. :)
IMG_20200404_172056_448.webp
 
Stallkompisens dotter hjälpte till med skötsel och fick skritta och trava fram innan jag hoppade några språng över ett lågt hinder i galopp på volt; lite jobbigt och nyttigt 👌och avslutade med ett par stora härliga (pållan gick av lite stort) språng över 60-65 cmhinder; härligt 😀😍. Kul att hoppa lite den här helgen med och efter det lördagsmys med älsklingen 😍; nachotallrik, godis, cider och härlig discomusik (Stjärnornas stjärna) härliga lördag! 😀.
 
"Boop boop" You're welcome. :D

Määäh, jag fastnar i bland på Fable the Raven i bland också. :love:

Tänk att bo i ett stort hus, inte behöva bry sig ett jota om pengar och ha massa tid.
Då hade jag haft Tukan, Korp, Pygméigelkott, Axolotl, Pangolin, Spindel (oklart vilken), Fennec Fox (vet inte vad de heter på svenska?), Geckoödla, Pytonorm, Guldfisk, Serval, Fladdermus, Potoo, Katt, Hund, Häst, Åsna, Mink... och ha någon form av rescue center där jag kunde ta hand om diverse trasiga djur med målet att släppa ut de vilda och omplacera de tama.

Ok ingen hade någonsin hunnit med alla djuren. Speciellt inte alla de djuren + rescue center :cautious:
Men man kan väl drömma lite:angel:

Edit: glömde ju! Jag vill ha en Skata också... :D
 
Määäh, jag fastnar i bland på Fable the Raven i bland också. :love:

Tänk att bo i ett stort hus, inte behöva bry sig ett jota om pengar och ha massa tid.
Då hade jag haft Tukan, Korp, Pygméigelkott, Axolotl, Pangolin, Spindel (oklart vilken), Fennec Fox (vet inte vad de heter på svenska?), Geckoödla, Pytonorm, Guldfisk, Serval, Fladdermus, Potoo, Katt, Hund, Häst, Åsna, Mink... och ha någon form av rescue center där jag kunde ta hand om diverse trasiga djur med målet att släppa ut de vilda och omplacera de tama.

Ok ingen hade någonsin hunnit med alla djuren. Speciellt inte alla de djuren + rescue center :cautious:
Men man kan väl drömma lite:angel:

Edit: glömde ju! Jag vill ha en Skata också... :D
Illrar också! :love:
 
Blev som sagt en tur till i skogen istället för film och soffan 😅 Vi var ute i över två timmar! Klättrade i berg och hade pauser för choklad och chips:D Fick se två älgar också på tillbaka vägen. Är så imponerad av att ungarna orkar gå så mycket! Och som två spindelapor uppför bergen! Det va brant och krångligt så jag och maken med betydligt längre ben fick kämpa😂

Ungarna har bäddat under matsalsbordet och ska sova där i natt. Jag ska duscha och sen ska jag och maken se andra avsnittet om vargattacken på Kolmården.
 
Määäh, jag fastnar i bland på Fable the Raven i bland också. :love:

Tänk att bo i ett stort hus, inte behöva bry sig ett jota om pengar och ha massa tid.
Då hade jag haft Tukan, Korp, Pygméigelkott, Axolotl, Pangolin, Spindel (oklart vilken), Fennec Fox (vet inte vad de heter på svenska?), Geckoödla, Pytonorm, Guldfisk, Serval, Fladdermus, Potoo, Katt, Hund, Häst, Åsna, Mink... och ha någon form av rescue center där jag kunde ta hand om diverse trasiga djur med målet att släppa ut de vilda och omplacera de tama.

Ok ingen hade någonsin hunnit med alla djuren. Speciellt inte alla de djuren + rescue center :cautious:
Men man kan väl drömma lite:angel:

Edit: glömde ju! Jag vill ha en Skata också... :D

Låter väldigt ambitiöst men drömma ska man, och typ hälften av djuren är ju långt ifrån omöjliga. :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
388
Senast: Hellhound
·
Kropp & Själ Knip! Vilken dag som helst ska jag verkligen köra :up: Jag menar, jag har ju nyss fått barn och det, det behöver väl inte vara någon...
2
Svar
20
· Visningar
1 083
Senast: Tilly_85
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
634
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 729
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp