Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klockan ar snart 8 pa julaftons morgon och jag sitter har med PJ och morgonrock och vaknar medan hundarna glatt sover vidare. Det ar underbart nar till och med djuren later en vakna i lugn och ro!

Vid 12 tiden kommer soner med familjer och barnbarnen och da ska vi ata dopp i grytan med mitt hembakade tunnbrod. Sedan blir det nog paketoppning relativt tidigt ... Barnbarnen's far tycker att vi maste ta upp traditionen att se Svenska Kalle Anka pa TV, men da barnen inte pratar Svenska sa ar de nog mindre intresserade av den traditionella "voice overn". Vi far se hur det blir med det.

I alla handelser blir det mycket mat och trevligt med hela familjen har

Jag hoppas alla far en fin jul :heart
 
Spenderar dagen hos sambon med familj och bara njuuuuuter av all mat och fika och ätbara saker. Happy times :D
(Som tur är blir det nog hit och äta rester imorgon, annars hade jag haft panik över att lyckas äta tillräckligt av allt…)

Och jag har bara gjort revben. Lyxliv.
Alla är hittills glada och överens :cautious:
Det finns såna familjejular alltså?
 
Myser i soffan och eftersom jag är en hemsk människa, så har jag fixat mig lite kvällssnacks också :d

20231224_172110.jpg
 
Lämnat hundarna kvar hos föräldrarna och åkt hem för att pausa lite innan jag åker till kyrkan. Alltid lite lurigt, blir jag piggare eller tröttare om jag sover en stund nu? Funderar på att ändå ge det er försök. För troligen ett trevligt samtal att vakna till om b timme eller två och borde räcka för att bli pigg och glad :)
 
Leder "brännmärkstävling" mot sambon... Inte bara kaminen man kan bränna sig på. Jäkla stekflott från prinskorven jag stekte- rakt på nästippen så fick en brännblåsa som sprack direkt...Svider duktigt 😝. Passande i tiden att se ut som Rudolf med röda mulen förvisso 🤪.
 
Vi är ju en liten och lite introvert familj som bara firar jul med oss själva (jag, make och hemmaboende barn). Vi började med det för x antal år sedan för det blev alltid kaos och drama när vi firade med resten av familjen (vi har alltså föräldrar och syskon med bihang och barn, vi är inte ensamna alls).

Sedan vi började med det så har jularna varit bara härliga, vi klär oss i löjliga julpyjamasar som vi går i hela dagen, vi äter det vi ville ha till "julmat", äter godis, surfar lite emellanåt, och tittar på tv, går på vovvepromenader - om och om igen hela dagen. Inga krav - inget bilåkande, det är så otroligt lugnt och skönt :love:

Nu har vovvarna fått sina julklappar, torkade buffelöron, och deras krunchande är det enda som hörs för tillfället :heart
God Jul på er!! 🎄☃️
 
Mina böcker har nått 100 usd i royalties på Amazon den här månaden 🥳 (första gången det händer). Kanske inte så mycket i andras ögon, men det är en milstolpe för mig och mina få böcker med snäv målgrupp (träna häst med klicker), och framförallt att jag inte behöver lyfta ett finger när någon beställer där så det känns som en gratispeng utan motprestation nu när böckerna redan ligger uppe 🤩
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
49 50 51
Svar
1 011
· Visningar
28 480
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 430
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
480
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp