Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi är påväg till min mamma för julfirande. Väglaget är underbart (not) med regn på isiga vägar
Alltså det rasar ut löjrom när jag öppnar frysen. Kanske lika bra att äta en burk till?
Usch, nu är jag fri och på väg hemåt efter ett ok arbetspass. Men som vanligt extra julmelankolisk och sänkt av lite för närgångna inblickar i destruktiva förhållanden, normaliseringsprocesser där vi försöker stötta målsäganden till att bryta upp men utan att alltid lyckas. Missbruk, barn som kommer i kläm, gamla människor som blivit av med besparingar och människor som bara far illa. Och så tankarna på alla anhöriga som oroas för egen säkerhet eller för sina barn som hamnat snett. Och som ska försöka ha en jul på olika håll utan att ens kunna ringa och säga god jul för att den andre är häktad. Och några som aldrig mer kommer att kunna säga god jul till en anhörig som blivit offer för dödligt våld.
Det är liiite för mycket in your face en sån här dag att det är långt ifrån en god jul för alla.
Blir glad för att du (och dina kollegor) finns!
Hoppas att du får en skön kväll nu. Om du har lite att göra eller vill skingra tankarna kan jag rekommendera lite uppiggande kattklipp tex!
Okej det får bli en till omgång!
Jag var på Teatergrillen tidigare och åt löjrom till förrätt och även som en del av huvudrätten. Servitören sa skämtsamt ”nu har du ätit en hel årsförbrukning av löjrom”.
Han möttes av skeptiska blickar från alla runt bordet