Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Undra varför katterna sover hela tiden? Kommer de spåra ut inatt? Anar en annalkande katastrof 😅 Dock var de som små änglar inatt och utförde inga bus alls! Det enda ”konstiga” som hände var att jag vaknade av att ”någon” släppte glitterbollen i mitt ansikte och jamade jääääättehögt i mitt öra. Då var iofs klockan en bra bit efter 10.
 
Har gjort grönkålsstuvning för första gången i livet och den blev god! Kanske inte helt enligt recept, man vad tusan, bara den smakar bra liksom!

Ska sätta mig i soffan med en tallrik gröt och kolla på Kalle tänkte jag. Julmaten äter jag i kväll efter jag vilat i soffan... har kopplat in min ena dator till TVn äntligen, tog bara typ ett år, men visst, skam den som ger sig! Tog ju inte så lång tid heller! Har ju inga TVkanaler eftersom jag inte tittar på TV, men Kalle går ju på SVT play också.
 
Tittar på Kalle
IMG_6607.jpeg
 
Skulle kört bil ca 25mil x 2 idag, men detta blev inställt då en släkting blev sjuk. I detta väder och halkan känns det ganska rimligt!
Blev jullunch med mamma och pappa bara istället och nu spelar vi ”När då då” och kollar på Kalle :)

Inatt ska jag sjunga på midnattsmässa, brukar bli fint!
 
Alltså det rasar ut löjrom när jag öppnar frysen. Kanske lika bra att äta en burk till?

Okej det får bli en till omgång!

Jag var på Teatergrillen tidigare och åt löjrom till förrätt och även som en del av huvudrätten. Servitören sa skämtsamt ”nu har du ätit en hel årsförbrukning av löjrom”.

Han möttes av skeptiska blickar från alla runt bordet :rofl:
 
Usch, nu är jag fri och på väg hemåt efter ett ok arbetspass. Men som vanligt extra julmelankolisk och sänkt av lite för närgångna inblickar i destruktiva förhållanden, normaliseringsprocesser där vi försöker stötta målsäganden till att bryta upp men utan att alltid lyckas. Missbruk, barn som kommer i kläm, gamla människor som blivit av med besparingar och människor som bara far illa. Och så tankarna på alla anhöriga som oroas för egen säkerhet eller för sina barn som hamnat snett. Och som ska försöka ha en jul på olika håll utan att ens kunna ringa och säga god jul för att den andre är häktad. Och några som aldrig mer kommer att kunna säga god jul till en anhörig som blivit offer för dödligt våld.

Det är liiite för mycket in your face en sån här dag att det är långt ifrån en god jul för alla.
 
Usch, nu är jag fri och på väg hemåt efter ett ok arbetspass. Men som vanligt extra julmelankolisk och sänkt av lite för närgångna inblickar i destruktiva förhållanden, normaliseringsprocesser där vi försöker stötta målsäganden till att bryta upp men utan att alltid lyckas. Missbruk, barn som kommer i kläm, gamla människor som blivit av med besparingar och människor som bara far illa. Och så tankarna på alla anhöriga som oroas för egen säkerhet eller för sina barn som hamnat snett. Och som ska försöka ha en jul på olika håll utan att ens kunna ringa och säga god jul för att den andre är häktad. Och några som aldrig mer kommer att kunna säga god jul till en anhörig som blivit offer för dödligt våld.

Det är liiite för mycket in your face en sån här dag att det är långt ifrån en god jul för alla.

Blir glad för att du (och dina kollegor) finns!
Hoppas att du får en skön kväll nu. Om du har lite att göra eller vill skingra tankarna kan jag rekommendera lite uppiggande kattklipp tex! ;)
 
Blir glad för att du (och dina kollegor) finns!
Hoppas att du får en skön kväll nu. Om du har lite att göra eller vill skingra tankarna kan jag rekommendera lite uppiggande kattklipp tex! ;)

Tack, jag ska strax släppa in hästar och sedan umgås med släkt. Och gissningsvis få höra en vända till hur illa ställt det är med det här landet pga den stora invandringen, ifall jag missat det de första 9742 gångerna. Men det finns trevliga inslag också så jag får bita ihop, zona ut och tänka på något bra när vi kommer till just den tröstlösa delen av traditionen. Där finns även en katt som dock hatar gäster och alltid blänger kränkt på mig som att hon längtar efter att jag ska gå, orolig för invandring i den lilla skalan kanske?

Men jag ska absolut hinna uppdatera mig på kattklipp också! :love:
 
Sitter i soffan. Hundarna är trötta. Jag har huvudvärk. Har försökt dricka massor av vatten men huvudvärken är kvar, däremot blir jag pissnödig stup i kvarten vilket mest är irriterande. Funderar på att ta en alvedon, men hade gärna vetat varför jag har huvudvärk istället för att bara ta tablett mot det.

Nåja. Det kunde helt klart ha varit värre. Bortsett från huvudvärken så har den här dagen varit väldigt lugn och trevlig. Sambon nämnde något om att baka kladdkaka också. Det enda jag behöver hjälpa till med är att smörja en form. Lagom arbetsfördelning (han har också passat på att städa och fixa med gardinupphängning under tiden jag var ute på shoppingrunda och kollade runt i en djuraffär för skojs skull :angel: ).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
28 699
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 434
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp