Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pga visst romfluerande (ja, jag tittar på dig @tornblomma!) så har jag tinat en burk löjrom... :cautious:

:angel:

Mysfaktorn är stor här nu. Men ska snart traska ner till katterna igen.

IMG_6046.jpeg
 
Ätit massor av god julmat idag! Det bästa var mammas Janssons frestelse och mandelmusslorna med hjortronsylt och grädde så som mormor brukade göra 🥰 Ringde farmor (hon blev jätteglad :heart) och är nu hemma, tittar på film och dricker glögg jag fick med hem. Blossas alkoholfria roséglögg var god tycker jag!
 
Har just ätit fasters riktiga risgrynsgröt :love: nu kan man bara ta det lugnt och jäsa.
Imorgon åker vi till faster för att fira hennes födelsedag. Dagen efter blir det julfirande (men utan julklappar i år har vi bestämt) med brorsan och hans familj.
Sen så ska jag jobba igen 😅 hade behövt en minisemester efter denna minisemester! :rofl:
 
Såg Kalle och vilade i min soffa med tända ljus och gröt och pepparkakor. Mysigt, men när Kalle var slut var det svårt att ligga kvar där. Försökte en stund till men kroppen ville inte alls i dag. Jag traskade in till sängen och somnade bums istället. Skönt faktiskt. Trist dock att jag är som ett barn och inte orkar vara uppe en hel dag!

Äter nu julmat för första gången. Gott! Lite för mycket lök i köttbullarna, men det står jag ut med. Mina julmustkokta revben var goda, skinkan likaså.

Skönt med två dagar ledigt till ändå, känner mig trött och sliten.
 
Puh, mamma och jag har suttit och tittat på dokumentärer och film ikväll, ätit julens första julskinka och det var så gott med kokt potatis som jag inte vet när jag åt senast. Lite vin, glögg, tända ljus, eld i kaminen och alla djur omhändertagna med mat och vatten, småfåglarna fick tre äpplen förutom talgen, solrosfröna och jordnötterna de redan har.

Tidig kväll, vi är trötta bägge två och jag har tagit hand om massor med disk tidigare och jag ska tyvärr jobba långpass i morgon så lämnar mamma hemma själv.
 
Mina böcker har nått 100 usd i royalties på Amazon den här månaden 🥳 (första gången det händer). Kanske inte så mycket i andras ögon, men det är en milstolpe för mig och mina få böcker med snäv målgrupp (träna häst med klicker), och framförallt att jag inte behöver lyfta ett finger när någon beställer där så det känns som en gratispeng utan motprestation nu när böckerna redan ligger uppe 🤩
Gud jag skulle vara så stolt om jag kunde göra en sån sak.
 
Gud jag skulle vara så stolt om jag kunde göra en sån sak.
För att trotsa jante så är jag det också :heart . Har gjort allt själv, från första bokstav till layouten. Den sista har jag dessutom illustrerat helt själv, och omslaget föreställer mig och min älskade gula.
Är så himla glad att folk vill köpa böckerna också, för det betyder att ännu fler hästar kommer få prova på klickerträning framöver
 
För att trotsa jante så är jag det också :heart . Har gjort allt själv, från första bokstav till layouten. Den sista har jag dessutom illustrerat helt själv, och omslaget föreställer mig och min älskade gula.
Är så himla glad att folk vill köpa böckerna också, för det betyder att ännu fler hästar kommer få prova på klickerträning framöver
All styrka åt dig! Var så stolt som du kan. Det är ett jätte jobb!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
49 50 51
Svar
1 011
· Visningar
28 480
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 430
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
480
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp