Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad för sallad? :)
Den här:
Screenshot_20231221_202647_Instagram.jpg
 
Slötittar på tvn, dricker julmust och allmänt mys :) allt är packat(nåja, är inte så mycket) och morbror hämtar mig om en timme :bump: brödet ser fint ut även om det sprack och tomtekolan tror jag blev bra.
 
Sov länge och klev upp för en stund sedan. Hade planerat att gå ner till ateljén och måla lite men det får vänta till imorgon. Det är fantastiskt fint och soligt idag och ljuset strömmar in i lägenheten så det är inte så lockande att gå ner i källaren just idag.

Bonusbild på en solkatt:

IMG_5997.jpeg
 
Jag har alltid haft anpassade hörapparater (dvs fått dem från sjukvården) så jag kan inte tänka mig hur stark skillnaden är 😅 Men de ska alltid kännas rätt naturliga i öronen så att man glömmer bort dem för det mesta :up:
Jag märkte dock ett stort hopp i tekniken senaste gången jag bytte hörapparater, med Bluetooth och appen på mobilen :up:
Dock är inte mina laddningsbara, utan jag använder fortfarande batterier. Men det är nog lika bra det, skulle bara bli frustrerad om de tog slut då jag blir stendöv utan dem. Som det är så byter jag batteri typ en gång i veckan :up:

Så skönt att du trivs så mycket bättre med dina nya hörapparater! 😍
Jag har också fått mina från sjukvården, men när jag påtalat om den eviga klådan i hörselgångarna av hörapparaterna så har jag fått veta att det finns inget att göra åt det. När jag pressat lite har jag fått veta att kaaaanske skulle det gå att ha gjutna proppar, men troligen skulle de också orsaka klåda på mig så det har inte direkt varit ett alternativ alls att byta till det ändå. Jag vet att @TinyWiny inte har delat deras åsikt och blivit arg för min skull i sin kammare just på grund av resonemanget och nu förstår jag absolut vad hon menar med att hon inte kan vara utan sina hörisar och att det visst finns hjälp att få. Tänk att det ska gå så många år innan en audionom faktiskt ger mig rätt hjälp! Plötsligt VILL jag använda dem, till skillnad mot alla år tidigare då det varit en plåga! Har absolut inte kunnat glömma bort dem, helt omöjligt för mig, klådan har varit så oerhört påtaglig tyvärr.

Smidigt med batteribyte en gång i veckan, även den funktionen verkar ha utvecklats, jag har fått byta oftare tyvärr. Trist att ständigt höra deras pipande, "men jag bytte ju just" :D Vi är lite oroliga över batterilängden när jag ska ha dem i jobbet också, streaming blir det ju, men jag tror det blir bra ändå.
:)
 
Åh gud vad bra!
Var "tvungen" att göra en kvalitetskontroll på det oprövade löjromsfabrikatet pga råkade ju köpa 13 paket igår 😅
Den var toppen! Superbra konsistens och smak! Tryckte i mig 100 gram nu och njöt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
28 699
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 434
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp