Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Jag har gjort det jag skulle i dag och sitter nu hÀr och hickar istÀllet. Maten blev god. Blev fort mÀtt, orkade nÀstan inget av det jag smakade tyvÀrr. I morgon Àr det grönkÄlsstuvning och risgrynsgröt pÄ schemat.

Funderar pÄ att sova, men har inte riktigt nÄgon lust Ànnu.
 
AlltsĂ„ det gĂ„r inte att lĂ„ta bli att gulla med dom! SĂ„ jĂ€kla gölligaaaa đŸ„čđŸ„č

IMG_5957.jpeg
 
Efter stallet var det hög tid att Ă„ka vidare för att vara barnvakt Ă„t min fina brorsdotter nĂ„gra timmar medan storebror fick Ă„ka med förĂ€ldrarna och se Bamse pĂ„ bio i stan đŸ„°. Fasters Ă€lskade gullunge somnade i famnen, mys đŸ„°â€. Hemma igen var bĂ€sta Ă€lsklingen igĂ„ng med stĂ€dning som vi hjĂ€lptes Ă„t med resten: skönt att det Ă€r gjort, innan vi Ă„t tacos Ă€ven idag (smidigt att ha det klart) nĂ€r uppesittarkvĂ€llen började 😊.
 
Jag vet inte riktigt vart tiden tog vÀgen men blev klar för sisÄdÀr en timme sen och slappat sen dess. Ska kolla lotten senare, missade 3 o 5-bingon men sÄ himla skönt ha fÄtt allt klart nu :) planen imorgon Àr bara tomtefudge och Äka till morbror, skönt kunna ta det lugnt :laugh: ska se klart bingolotto, sen lÀr jag dÀcka :sleep:
 
Mina revben Àr strax fÀrdiga och en bit av skinkan ocksÄ in i ugnen nu. En liten bit av den ska fÄ samma glaze som revbenen, men vÀntar pÄ att fatet ska bli ledigt innan den tar plats i ugnen. Ville inte ha hela skinkan sÄ utan den mesta Àr dÄ traditionell sÄ att sÀga.

Köttbullssmeten Àr i kylen och vÀntar pÄ sin tid dÀr ocksÄ. Macka Àr intagen. Trots att dagen har varit Àgnad Ät mat har det blivit knÀppt med matintaget helt. MÀrkligt hur det kan bli nÀr man ju stÄr vid spisen och pysslar ÀndÄ, som om hjÀrnan glömmer bort att Àta pÄ nÄgot vis bara för att den kÀnner matdoft.

Fortfarande imponerad av mina hörapparater. Det kÀnns naturligt att ha dem i öronen, vilken skillnad alltsÄ! Vilken julklapp till mig det hÀr Àr! Saligt glad, tror inte folk kan förstÄ det kanske.
Och jag som har haft hörapparater sedan 2009! TÀnk om jag kunnat fÄ rÀtt hjÀlp frÄn början. BÀttre sent Àn aldrig dock! Jag ska bara komma ihÄg att ladda dem varje dag, och att ta ur dem ur öronen nÀr jag sover och duschar :D

@Asko Àr det sÄdana hÀr smarta saker du ocksÄ har?
Jag har alltid haft anpassade hörapparater (dvs fĂ„tt dem frĂ„n sjukvĂ„rden) sĂ„ jag kan inte tĂ€nka mig hur stark skillnaden Ă€r 😅 Men de ska alltid kĂ€nnas rĂ€tt naturliga i öronen sĂ„ att man glömmer bort dem för det mesta :up:
Jag mÀrkte dock ett stort hopp i tekniken senaste gÄngen jag bytte hörapparater, med Bluetooth och appen pÄ mobilen :up:
Dock Àr inte mina laddningsbara, utan jag anvÀnder fortfarande batterier. Men det Àr nog lika bra det, skulle bara bli frustrerad om de tog slut dÄ jag blir stendöv utan dem. Som det Àr sÄ byter jag batteri typ en gÄng i veckan :up:

SĂ„ skönt att du trivs sĂ„ mycket bĂ€ttre med dina nya hörapparater! 😍
 
GrÀddar surdegsbröd... jag hade inte tÀnkt baka utan köpa bröd pÄ bageriet i byhÄlan i JÀmtland men de hade inte den sort jag ville ha (de hade bara grovt med en massa frön... det pallar inte min mage) sÄ jag fick stÀlla mig och baka.
 
Trött som faen, tur denna vÀnda förbi katter tar mata gÄr kollektivt sÄ jag inte behöver tÀnka mer Àn pÄ att gÄ av, mata, vÀnda hem, Àta, tvÀtta hÄret, frukost och en förhoppningsvis lÄng nap :D behöver bara vara vaken 9 min innan jag gick ut haha
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Tjatter Förut kom vi hem med vÄr helt nya bil, den Àr 2 dagar gammal. DÄ kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt pÄ morgonen ÀndÄ. Hon mÄste ju patrullera Àgorna!
50 51 52
Svar
1 033
· Visningar
29 054
Kropp & SjĂ€l Jag kĂ€kar frukost vid 04, den bestĂ„r av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med stĂ€d. NĂ€r jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 434
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det Àr nÄgot man kan göra vid ett mindre antal tillfÀllen Àven med ett pyttelitet abonnemang, eller om det Àr fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Stil pĂ„ bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp