Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och funderar på vilket hotell jag och pojkvännen ska bo i Stockholm under trettonhelgen. Sen vill jag iväg en vecka i mars, men vet inte riktigt vad jag vill göra, J följer antagligen med han också. Hitills har jag ringat in antingen typ ett air bnb i en större stad så som Göteborg eller liknande, eller hyra en stuga någonstans för att skriva klart masteruppsatsen, promenera i skogen och läsa. Kan inte riktigt bestämma mig för vad jag vill mest.
 
Ätit bönburgare och ugnsrostad sötpotatis :d Så nu ligger vi i varsin soffa och jäser i väntan på första spelet (bingolotto såklart) :)
Innan middagen hann vi med att ta in julgranen och klä den. Och jag har förberett dessert till två kommande middagar, vispade 2,5 LITER grädde :laugh:
 
Jag har precis stoppat in en lantlimpa i ugnen för gräddning, stökar runt lite lagomt till bingolotto och katterna härjar. Lillkatten försökte nyss klättra på baksidan av ett skåp :cautious: riktigt mysigt stöka runt till uppesittarkvällen :)
 
Vaknade just igen efter att ha lagt mig ner pga yrsel. Stackars katten höll på att svälta ihjäl. Glömt att lägga in mina lussekatter i frysen så det är hårda som sten :(

Slickar i mig lite wasabi. Intressant att jag känner hettan i bakdelen av tungan men ingenting lite längre fram.
 
Jag har bakat både kanelkakor och chokladsnittar och lagt i fina burkar till imorgon :) . Måste åka tidigt till Willys imorgon och handla ingredienser till salladen jag har lovat att ta med mig. Och så ska jag fixa brända mandlar. Hoppas att jag inte har tappat knycken :nailbiting: ! Det var lääääänge sedan som jag gjorde sådana!
 
Trooor nästan det är mer snö i stallet än hemma, känns så i alla fall när man pulsar mellan stall och hage 😄. När man dagen före dopparedan får pulsa I ganska djup snö, träd har lagt sig i hagen efter snöstormen, och hästen halkar till lite lätt vid ridning I djupsnö för hon får styltor (som snabbt släpper, är givetvis vinterskodd med snösulor och fyrbroddad runt om) kan man vara säker på en vit jul😁😍 och vem behöver gym när jag har häst och ny spånbal behövde in i boxen från logen bakom stallet (oplogat ett kort stycke, ser okunde jag dra resten) och sambon skotta snö idag 😄.
 
Eftersom jag ska fira jul ensam i morgon har jag köpt mig lite julmat. Tyvärr glömde jag potatis. Tyvärr blev jag även sämre av promenaden till affären och tillbaka.
Mamma pratade om att hon kanske skulle komma över med katten (katten åkte till mamma i söndags eftersom jag egentligen skulle åkt till farfar i går)
Men det hänger lite på att katten går på toa, och nu är klockan sent. Det blir nog ingen katt ändå...

Besviken och ledsen, jag vet inte varför jag fick upp hoppet så sabla mycket kring att i alla fall få fira jul med katt.
Ska gå och lägga mig nu, försöka gaska upp mig inför i morgon.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
50 51 52
Svar
1 039
· Visningar
29 412
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 436
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp