Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Jobbar (hemifrÄn) och blev just överraskad av en granne lÀngre ned pÄ vÀgen med en liten filmjölkslimpa.
De ville förekomma mig dÄ jag senaste Ären lÀmnat ut julgodis nÀr jag rider förbi pÄ julafton.

SÄ nu blev jag lite extra ledsen att jag inte hunnit göra en sats julgodis som jag kunde ge till nÀrmaste grannarna.
Hinner ju inte julritten i tomtedrÀkt pÄ morgonen dÀr jag brukar stanna och hÀnga en liten pÄse vid deras uppfarter nÀrmaste kilometrarna (10 tal hus)
Men det hade ju gÄtt att ta en kortis pÄ lunchen eller pÄ kvÀllen efter 19 om man haft nÄt att lÀmna...

Man kan ju köra tomten blev försenad och lÀmna ut nÄgot pÄ annandagen om man orkar göra nÄt godis pÄ juldagen.
Eller sÄ Àr folk trötta pÄ julgodis vid det laget..
 
Tittar pÄ tv i Boa.
IMG_6579.jpeg
 
Lovis och jag har hamnat i sofflÀge igen.
Det blev en promenad i snöyran, sÄ nu ligger vi hÀr och vilar upp oss inför Bingolotto och, sÄ smÄningom, en kvÀllspromenad.
Det Àr kul med snö, tycker voffen. Men det blir svÄrt att gÄ nÀr man "bara ska sniffa dÀr man brukar" och sÄ sÀger det *PLUMS* och benen rÀcker inte till. :mad:
IMG_20231223_163307729.jpg

I vanliga fall hade hon glatt skuttat fram ÀndÄ, men hon var smart nog att kÀnna sin begrÀnsning vid magdjup snö sÄhÀr 1,5 vecka efter operationen.
Hon stod dÀr och blÀngde en stund, sen gick hon i mina fotspÄr tillbaka till den plogade vÀgen.
 
Jobbar (hemifrÄn) och blev just överraskad av en granne lÀngre ned pÄ vÀgen med en liten filmjölkslimpa.
De ville förekomma mig dÄ jag senaste Ären lÀmnat ut julgodis nÀr jag rider förbi pÄ julafton.

SÄ nu blev jag lite extra ledsen att jag inte hunnit göra en sats julgodis som jag kunde ge till nÀrmaste grannarna.
Hinner ju inte julritten i tomtedrÀkt pÄ morgonen dÀr jag brukar stanna och hÀnga en liten pÄse vid deras uppfarter nÀrmaste kilometrarna (10 tal hus)
Men det hade ju gÄtt att ta en kortis pÄ lunchen eller pÄ kvÀllen efter 19 om man haft nÄt att lÀmna...

Man kan ju köra tomten blev försenad och lÀmna ut nÄgot pÄ annandagen om man orkar göra nÄt godis pÄ juldagen.
Eller sÄ Àr folk trötta pÄ julgodis vid det laget..
Vilken fin tradition du har! đŸ„°

Klart du kan ta din ritt pÄ kvÀllen!
Vad har du hemma? Lite knÀck? Kola? Ischoklad?
 
Vilken fin tradition du har! đŸ„°

Klart du kan ta din ritt pÄ kvÀllen!
Vad har du hemma? Lite knÀck? Kola? Ischoklad?
Jo, vi bor perfekt för en sÄdan sak. Husen stÄr 1-3 st med lite lÀngre mellanrum. sÄ blir perfekt ridtur.

Ingenting mer Àn mitt inköpta lösgodis hemma hÀr,eftersom vi inte firar hemma.
Maken Äker ivÀg en svÀng till sin familj men jag sitter fast vid datorn 9-19.
TÀnkte för typ en vecka sen att det fÄr vÀl inte bli nÄgot i Är och dÄ kÀndes det inte konstigt.
Men nu nÀr det nÀrmade sig och jag fixat julklappar kÀnns det lite trist.

Men med 5st 12h pass pÄ en vecka plus 3h utbildning sÄ fanns inte en chans att fixa denna veckan..

Roligast har jag haft de Är vi varit 2st med varsin hÀst, men numera Àr jag ensam i mitt stall. Men det Àr mysigt.
 
Detta Àr en som fÄr stÄ ut med mig som matare i jul. Den hittade julklappen i förtid i min vÀska och blev nog lite förorÀttad av att vÀnta till imorgon efter att nÀstan krupit ner i ryggsÀcken :rofl: nu hem för mat till mig, huuungrig
IMG_20231223_174318.jpg
 
Mina revben Àr strax fÀrdiga och en bit av skinkan ocksÄ in i ugnen nu. En liten bit av den ska fÄ samma glaze som revbenen, men vÀntar pÄ att fatet ska bli ledigt innan den tar plats i ugnen. Ville inte ha hela skinkan sÄ utan den mesta Àr dÄ traditionell sÄ att sÀga.

Köttbullssmeten Àr i kylen och vÀntar pÄ sin tid dÀr ocksÄ. Macka Àr intagen. Trots att dagen har varit Àgnad Ät mat har det blivit knÀppt med matintaget helt. MÀrkligt hur det kan bli nÀr man ju stÄr vid spisen och pysslar ÀndÄ, som om hjÀrnan glömmer bort att Àta pÄ nÄgot vis bara för att den kÀnner matdoft.

Fortfarande imponerad av mina hörapparater. Det kÀnns naturligt att ha dem i öronen, vilken skillnad alltsÄ! Vilken julklapp till mig det hÀr Àr! Saligt glad, tror inte folk kan förstÄ det kanske.
Och jag som har haft hörapparater sedan 2009! TÀnk om jag kunnat fÄ rÀtt hjÀlp frÄn början. BÀttre sent Àn aldrig dock! Jag ska bara komma ihÄg att ladda dem varje dag, och att ta ur dem ur öronen nÀr jag sover och duschar :D

@Asko Àr det sÄdana hÀr smarta saker du ocksÄ har?
 
Jobbar (hemifrÄn) och blev just överraskad av en granne lÀngre ned pÄ vÀgen med en liten filmjölkslimpa.
De ville förekomma mig dÄ jag senaste Ären lÀmnat ut julgodis nÀr jag rider förbi pÄ julafton.

SÄ nu blev jag lite extra ledsen att jag inte hunnit göra en sats julgodis som jag kunde ge till nÀrmaste grannarna.
Hinner ju inte julritten i tomtedrÀkt pÄ morgonen dÀr jag brukar stanna och hÀnga en liten pÄse vid deras uppfarter nÀrmaste kilometrarna (10 tal hus)
Men det hade ju gÄtt att ta en kortis pÄ lunchen eller pÄ kvÀllen efter 19 om man haft nÄt att lÀmna...

Man kan ju köra tomten blev försenad och lÀmna ut nÄgot pÄ annandagen om man orkar göra nÄt godis pÄ juldagen.
Eller sÄ Àr folk trötta pÄ julgodis vid det laget..

Orkar och vill du göra godis och rida runt med senare tycker jag du ska göra det. VÀnlighet har inget bÀst före-datum :)
 
Jo, vi bor perfekt för en sÄdan sak. Husen stÄr 1-3 st med lite lÀngre mellanrum. sÄ blir perfekt ridtur.

Ingenting mer Àn mitt inköpta lösgodis hemma hÀr,eftersom vi inte firar hemma.
Maken Äker ivÀg en svÀng till sin familj men jag sitter fast vid datorn 9-19.
TÀnkte för typ en vecka sen att det fÄr vÀl inte bli nÄgot i Är och dÄ kÀndes det inte konstigt.
Men nu nÀr det nÀrmade sig och jag fixat julklappar kÀnns det lite trist.

Men med 5st 12h pass pÄ en vecka plus 3h utbildning sÄ fanns inte en chans att fixa denna veckan..

Roligast har jag haft de Är vi varit 2st med varsin hÀst, men numera Àr jag ensam i mitt stall. Men det Àr mysigt.
Du kan inte göra nÄgon nyÄrsgrej i Är istÀllet dÄ :) ?
 
Gröt och skinkmacka intagen. Åter i soffan, men har lyxat till det lite och tĂ€nt ett gĂ€ng vĂ€rmeljus och förberett med dricka, nötter, pepparkakor och godis inför uppesittarkvĂ€llen. :d
Lova har bÀddat med sitt nya sovtÀcke och slocknade bredvid mig alldeles nyss. :love:
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

Tjatter Förut kom vi hem med vÄr helt nya bil, den Àr 2 dagar gammal. DÄ kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 650
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt pÄ morgonen ÀndÄ. Hon mÄste ju patrullera Àgorna!
51 52 53
Svar
1 051
· Visningar
29 651
Senast: Mia_R
·
Kropp & SjĂ€l Jag kĂ€kar frukost vid 04, den bestĂ„r av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med stĂ€d. NĂ€r jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 439
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det Àr nÄgot man kan göra vid ett mindre antal tillfÀllen Àven med ett pyttelitet abonnemang, eller om det Àr fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Stil pĂ„ bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp