Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte tulpaner igår till morsan
Har hämtat ut paket från kiosken. Ska pusta nu, sedan städa hos djuren
 

Bifogade filer

  • 20231223_134838.jpg
    20231223_134838.jpg
    276,9 KB · Visningar: 15
Hade tänkt vara till biblo men somnade. Orkar inte gå dit så gör det på onsdag. Har en bok som ska hämtas ”inom en vecka” men biblo är stängt tre av fyra dagar pga julhelg.
Jaja, jag kan vara dit på onsdag, då har de öppet.

Hmm ... tror jag ska gå och köpa pepparkakor ... :cool:
 
Har varit ute med spionen tidigt i morse när jag ändå väcktes av att de skottade och plogade här utanför. Sedan gick jag in och sov lite till, SÅ SKÖNT!
Har pratat med min syster i telefon också, hon skulle hämta sina barn i dag men alla tåg var inställda på sträckan, förstås så det blev lite krångligt istället, men löste sedan sig som tur var. Var lite ledsen över käppar i hjulen från olika håll, vilket jag förstår
Var nyss ute med spionen igen, han är alltså fullkomligt galen nu igen när det är snö alltså, han älskar snö! Men han hörde något nu och ligger bredvid mig och spanar ut mot köket, konstiga ljud är inte hans starka sida, då söker man sin mattes stöd ;) Sicken vakthund jag har!

Ska tillaga revben, köttbullar och julskinka i dag är det tänkt. Har satt igång diskmaskinen också och ska dammsuga. Tror vi ska sätta igång lite julmusik och få fart på oss kanske.
 
Allt utom maten blev handlat pga telefonen laddade ur så jag blev för nojig, ska göra en beställning på wolt istället, känns värt de där 20:- för att slippa en extra tur. Har stoppat in en tvätt i maskinen, äter lunch och sen blir det lugnare igen.
 
Jag och skägget hänger i soffan och kollar på töntiga julfilmer. Såna där helt osannolika och överdrivet löjliga, men som är "lättsmälta" och mysiga som bakgrundsljud. Vi ska nog snart gå ut och gå en sväng igen, men hon sover och jag har ont i magen, så vi väntar lite till.
 
Hade en så mysig eftermiddag med min kompis igår. Vi kollade på Barbie-filmen och åt saffransscones. Fy farao va gott det var med saffransscoes!

Idag har jag gjort två sorters julgodis och slätt in julklappar. Nu står jag vid en halvsnabb laddstation och laddar bilen. Värt att vänta då det är gratis laddning här just nu, men är även väldigt kissenödig 🙈 tur att jag har kort väg hem när den är färdigladdad 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 653
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
51 52 53
Svar
1 054
· Visningar
29 750
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 439
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp